4 Lt už litrą benzino - ar tai realu?  (4)

Vairuotojai jau pajuto, kaip pasaulinės naftos kainos paveikė degalų kainas mažmeninėje prekyboje. Per keletą savaičių jos vidutiniškai smuktelėjo tik apie 10 centų už litrą. Rinkos specialistai komentuoja, ko galima tikėtis artimiausiu metu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Kainos vienuose miestuose smuko daugiau, kitose – mažiau, tačiau vidutiniškai litras degalų atpigo apie 10 centų“, - patvirtino Lietuvos degalinių tinklo „Statoil“ degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila.

Pasak jo, vertinant pasaulinę naftos kainų dinamiką, vairuotojai turi pagrindo būti optimistiškais – panašu, kad kainos gali toliau kristi.

„Manau, kad tendencija, žiūrint į naftos kainos pokyčius, ateityje turėtų išlikti. Degalinių maržos yra normaliame lygmenyje ir, jeigu išsilaikys didmeninių kainų mažėjimo tendencijos, manau, kad galime tikėtis ir mažėjimo. Naftos kainos yra ne žemiausiame lygyje, tad manau, mažėjimui dar gali būti ne pabaiga”, - kalbėjo S. Raila.

Anot jo, ruduo ir artėjanti žiema skaudžiai atsilieps degalinėms, nes žmonės ima rečiau važinėti automobiliais. Atitinkamai, mažėjant degalinių apyvartoms, net ir krentant naftos kainoms, mažėjimas ne būtinai tiek pat atsispindi mažmeninėje prekyboje.

„Jau jaučiame, kad sumažėjo paklausa ir iš transporto bendrovių, mažėja ir gyventojų perkamų degalų kiekiai. Pastebime, kad artėjant žiemai rinka visada šiek tiek traukiasi. Norėdamas išlaikyti degalines ir jų darbuotojus mažėjant paklausai negaliu mažinti tiek pat degalų kainos, nepriklausomai nuo to, kokia yra naftos kaina. Degalinių išlaikymo sąnaudos yra tokios pat, jos nemažėja“, - kalbėjo V. Šukys.

4 Lt už benziną - realu?


Krentanti naftos kainą, turėtų pradžiuginti vartotojus. Tačiau, kai pasaulinėje rinkoje naftos kaina nukrito maždaug 20 procentų, mažmeninė degalų kaina sumažėjo tik 3,5 procento. Taip „Žinių radiją“ informavo „Orlen Lietuva“ atstovas spaudai Mindaugas Linkaitis.

„Perdirbimo produktų – benzino, dyzelino kainos tiesiogiai susijusios ne su pačia naftos kaina, o su pasaulinėmis naftos perdirbimo produktų kainomis. Pastaruoju metu doleriui brangstant didmeninė produkcijos kaina taip stipriai nekrenta, nes ją kompensuoja brangstantis doleris. Taip pat kainai turi įtakos tai, kada pagaminta produkcija bei tai, kokia paklausa rinkoje“,- aiškino M.Linkaitis.

Pasak jo, šiuo metu pastebima, kad mažmeninė degalų kaina yra sureagavusi, tačiau jų pašnekovas nenorėjo komentuoti.

„Nenorėčiau spekuliuoti, kokia ta kaina galėtų būti ateityje“,- sakė jis.

Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė teigė, jog degalinėse naftos produktų kainos mažėjo.

„Didmenoje naftos kaina pradėjo mažėti apie rugsėjo vidurį, o degalinėse lyginant rugsėjo mėnesio vidurkį su spalio mėnesio vidurkiu nukrito 7-10 centų. Dabar paskutinėmis dienomis nuo penktadienio kainos nukrito 6-7 centus. Nereikia pamiršti, kad naftos kainos ar produkto kainos mažmeninėje kainoje sudaro iki 50 procentų kainos, po to seka mokesčiai, dar yra PVM. Tiesa, naftos produkto kaina nekrito tiek, kiek krito naftos kaina, mat pastaroji priklauso ir nuo dolerio kurso“,- aiškino D.Jokšienė.

Jos teigimu, jeigu ir toliau pigs nafta, tikrai tai atsispindės ir didmeninėse, ir vėliau mažmeninėse kainose. Paklausta, ar sulauksime populiariausio benzino už 4 litus už litrą, D.Jokšienė negalėjo pasakyti.

„Kiekviena įmonė turi savo kainodarą ir kainų nustatymo taisykles, tai tikrai negalėčiau pasakyti ar bus 4 litai ar 4,2 lito“,- teigė pašnekovė laidai „Patogumo kaina“.

Kuo ypatingas Panevėžys?


Visgi, Lietuvoje yra keletas miestų, kur degalų kainos yra keliomis dešimtimis centų mažesnės nei visoje Lietuvoje. Pavyzdžiui, Panevėžiui jau klijuojama pigesnių degalų sostinės etiketė.

S. Raila, komentuoja, kad pastaruosius metus Panevėžys išsiskyrė kaip mažesnių degalų kainų miestas, taip pat mažesnės degalų kainos yra fiksuojamos Marijampolėje, Utenoje. Pagrindinis paaiškinimas, kodėl kai kuriuose Lietuvos miestuose kainos skiriasi, yra konkurencinis pranašumas.

„Kainos labai priklauso nuo rinkos situacijos. Jeigu konkurentai mažina kainas, jas mažinti yra priversti ir kiti, nebūtinai paisant pasaulines naftos kainas. Visgi, kiekvienas tinklas daro savo kainodarą ir ją derina su konkurencine aplinka, kad būtų konkurencingi rinkoje“, - kalbėjo pašnekovas.

„Panevėžyje yra susidariusi tokia rinka, kad ten kainos - vienos mažiausių. Mano požiūriu, tai yra negerai, nes rinka yra iškraipoma – sąžiningai dirbant negalima pardavinėti žymiai pigiau. Tai reiškia, kad reikia analizuoti, kas lemia tokius skirtumus. Tai gali būti nelegalūs degalai, galimi sukčiavimai ir taip toliau“, - savo nuomone pasidalijo V. Šulys.

Šiuo metu degalinėse E95 rūšies benzinas vidutiniškai kainuoja iki 4,6 Lt, o dyzelinas – iki 4,4 Lt.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Erika Fuks
(7)
(1)
(6)

Komentarai (4)