Subgarsinis traukinys: 1200 km/val. greičiu lėksime jau po 10 metų (Video) (11)
100 inžinierių komanda susibūrė tam, kad įgyvendintų milijonieriaus Elono Musko svajonę – sukurti subgarsinį traukinį. Jau visai greitai ši neįtikėtina transporto sistema keleivius iš taško A į tašką B gabens greičiau nei lėktuvas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kai Muskas pateikė savo pasiūlymą 2013 metai, buvo sukritikuotas dėl to, kad nekreipė daug dėmesio į pasirinkto regiono gamtines sąlygas – žemės drebėjimų tikimybę bei prieštaringus valstijų įstatymus. Tačiau, kaip teigia Ahlborn, šioms sritims pastaruosius du metus komanda skyrė itin daug dėmesio. Mokslininkai taip pat vis dar svarsto, kaip sumažinti tarp vamzdžio ir kapsulės susidarančią trintį. Muskas pasiūlė ties bėgiais sudaryti oro kišenę, tačiau inžinieriai tvirtina, kad tai gali sukurti nepageidaujamą turbulenciją.
Patobulinimo prireikė ir futuristiniam keleivių kapsulių dizainui: anksčiau durys turėjo atsidaryti į viršų, tačiau dėl didelio slėgio, toks sprendimas susidurtų su izoliacijos problemomis. Todėl mokslininkai nusprendė pritaikyti „burbulo strategiją“ – keleiviams įžengus į kapsulę susidaro apvalkalas, kuris įstumia ją į vamzdį. Subgarsinis traukinys judėtų vienu iš dviejų vamzdžių. Pasiekus stotį, apvalkalo šonas atsivertų sustojimo platformos pusėje ir keleiviai galėtų palikti kapsulę.
„Žmonės visada lygina mūsų darbą su erdvėlaivio kūrimu, – teigia Ahlborn. – Tačiau mums tai atrodo kur kas paprastesnis projektas“. Ahlborn tikisi, kad komanda suprojektuos ir mažesnio masto subgarsinio traukinio prototipų seriją jau 2015 metais.