Lietuviai mėgsta tik kibiro spalvos ir juodus automobilius? Nejuokaukite (0)
Pažvelgus į gatves atrodo, kad ideali automobilio spalva lietuviui yra sidabrinė ar kitokių su peizažu susiliejančių atspalvių. Tik ar iš tiesų?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ne paslaptis, kad dauguma Lietuvos gyventojų dažniausiai perka naudotus automobilius ir turi tenkintis tokia spalva, kokią išsirinko vokietis, prancūzas ar kitas vakarietis.
Bet kai žmogus nutaria nusipirkti naują automobilį iš salono, jam rinktis niekas netrukdo. Galbūt tokiais atvejais lietuviai mėgsta išsiskirti iš minios?
Bet kai žmogus nutaria nusipirkti naują automobilį iš salono, jam rinktis niekas netrukdo. Galbūt tokiais atvejais lietuviai mėgsta išsiskirti iš minios?
Žmonės perka ne tą, ką įmonės
„Toyota“ ir „Lexus“ atstovė „Mototoja“ apskaičiavo, kad apskritai pati populiariausia Lietuvoje perkamų automobilių spalva yra pilka arba sidabrinė. Tokie automobiliai sudarė 32,9 proc. visų, parduotų per pastaruosius trejus metus.
Antroje vietoje – juodi arba labai tamsaus atspalvio automobiliai (22,86 proc.), trečioje – rudi arba bronziniai modeliai (17,7 proc.)
Iš ryškių spalvų lietuviams patraukliausia raudona (15 proc.), o žali ir violetiniai automobiliai sudarė vos po pusę procento iš visų parduotųjų.
Tačiau į šiuos skaičius įtraukti ir įmonių pasirinkimai. „Mototoja“ „Toyota“ pardavimų vadovas Gediminas Jekenta patvirtino, kad klasikines spalvas paprastai renkasi įmonės, o ryškiaspalviai automobiliai iškeliauja į privačių žmonių garažus.
„Pirkėjai mėgsta juodą arba spalvas, kurios šiuo metu madingos – balto perlo, bronzinę. „Toyota Yaris“, kuris yra labai populiarus tarp fizinių asmenų, dažniausiai pasirenkamas raudonas.
Ryškesnės spalvos – mėlyna, oranžinė, raudona – vis dažniau patraukia pirkėjų akį, todėl kartais salone pasistatome ryškesnės spalvos modelį kuris sulaukia susidomėjimo vien dėl spalvos“, – neslėpė jis.
Sidabrą keičia bronza
G.Jekenta pastebėjo, kad net praktiškos spalvos pageidaujantys pirkėjai renkasi ne tradicinę „kibirine“ pravardžiuojamą blizgią pilką, o kitus ramius atspalvius, kaip platininę ar granitinę pilką arba vis populiaresnę bronzinę.
„Ford“, „Mazda“, „Hyundai“, „Mitsubishi“, „Jaguar“ ir „Land Rover“ atstovaujančio salono „Inchcape Motors“ komunikacijos vadovė Miglė Makauskaitė taip pat pastebėjo, kad bronzinis atspalvis vis dažniau nugali įprastą sidabrinį.
„Pirkėjai, rinkdamiesi didesnį automobilį, mieliau nori išskirtinesnių, bet ne visai ryškių spalvų: bronzos, kakavos, tačiau dažniausiai vengia įprastos sidabrinės spalvos.
Mažesnių automobilių pirkėjai mėgsta ir ryškesnes – sodrią mėlyną, skaisčią vario spalvą. Tarp mėgstamų spalvų vis dar yra ir balta bei juoda. Visureigių pirkėjai renkasi ramias, natūralias spalvas – tamsiai pilką, rusvą, nakties mėlynumo“, – tvirtino ji.
Tarp prabangių automobilių spalvos vyrauja pagal modelius, tačiau jų pirkėjai nebando išsišokti ir renkasi baltą, raudoną, bronzinę ar juodą.
„Pirkėjai nebėra vienos spalvos mėgėjai, tačiau klasika lieka klasika, o praktiškumą keičia noras gyventi ryškiau“, – pastebėjo M.Makauskaitė.
Įsižiūri vieną spalvą
Ji pastebėjo, kad kartais vairuotojai itin pamėgsta vieną tam tikro gamintojo spalvą, pavyzdžiui „Mazda“ automobiliai dažniausiai perkami skaisčios raudonos spalvos.
„Nissan“ atstovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys atskleidė, kad tarp šių japoniškų modelių norų taip pat dominuoja viena spalva – tamsi violetinė. Po jos rikiuojasi įvairūs rudos spalvos atspalviai, o trečioje vietoje pagal pasirinkimą yra raudonos spalvos atspalviai.
Jis patvirtino, kad lietuviai nebevengia ir ryškiai geltonos spalvos – renkasi ja nudažytus „Nissan Juke“.
M.Plukys taip pat pastebėjo, kad ryškias spalvas dažniau renkasi moterys, o tamsesnes – vyrai.
Tačiau norimos spalvos žmonės ne visada nusiteikę laukti. „Spalvų pasirinkimas dažniausia priklauso nuo turimų automobilių sandėlyje. Pirkėjai šiais laikai nelinkę laukti ir perka „čia ir dabar“, – tvirtino M.Plukys.
Originaliausi modeliai – kaip saldainiai
Bene labiausiai savo pasirinkimų nevaržo nišinių automobilių pirkėjai.
„Fiat“ ir „Jeep“ atstovybės „Autobrava“ rinkodaros vadovė Justė Šataitė tvirtino, kad 58 proc. populiariausio „Fiat“ modelio 500 pirkėjų renkasi baltą spalvą, o po 11 proc. perka juodą, raudoną arba mėtinės spalvos automobilį. Šio modelio pirkėjai taip pat pageidauja ir spalvotų detalių salone.
„Fakto auto“ patvirtino, kad įdomaus dizaino „Citroen Cactus“ pirkėjai labai dažnai pasirenka nekasdienines spalvas. Ir taip dėmesį atkreipiantis modelis dažomas žydra, žalia, elektrine mėlyna, geltona ar violetine spalvomis.
„Mini“ pirkėjai taip pat mėgsta išsiskirti. „Nėra vienos smarkiai dominuojančios spalvos-favoritės, bet norėdami pabrėžti „Mini“ išskirtinumą pirkėjai nevengia ryškių kėbulo spalvų“, – tvirtino „Krasta auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas.
Prabanga tolsta nuo klasikos
Jis pastebėjo, kad į įdomesnes spalvas dairosi ir prabangiųjų BMW pirkėjų. Nors juoda ir balta išliko populiariausiomis, vis daugiau lietuvių dairosi į rudą.
„Jeigu kalbėtume apie ryškesnes pastarųjų metų tendencijas, tai galime pastebėti, kad išpopuliarėjo ruda spalva. Netgi reprezentacijai skirtus 5 serijos BMW modelius, kurie dažniausiai parduodami juodos kėbulo spalvos, pernai dalis klientų įsigijo rudus.
Apskritai, pastebime, kad spalvų pasirinkimas tampa vis įvairesnis, ypač tarp BMW X5, X4 ir X6 modelių pirkėjų“, tvirtino O.Martyniukas.
Jis taip pat atskleidė, kad moterys dažniausiai jau žino kokios spalvos automobilio pageidautų, o vyrai nori sulaukti pritarimo iš aplinkos.
Juoda spalva po truputį traukiasi ir iš „Porsche“ vairuotojų pageidavimų sąrašo. „Prime Auto“ automobilių pardavimo vadovas Aurimas Meliauskas tvirtino, kad „Porsche“ savininkai pageidauja vis įvairesnių, išskirtinių, nenuobodžių spalvų.
„Populiariausios „Porsche“ pirkėjų pasirenkamos spalvos yra ruda bei įvairūs jos atspalviai, balta, juoda ir paskutiniu metu išpopuliarėjusi ryškiai mėlyna.
Prabangos ieškantys pirkėjai dažniausiai renkasi rudą spalvą, o ryškias spalvas – „Macan“ bei sportiškiausių „Porsche“ modelių pirkėjai. Ketverių durų „Panamera“ modelių pernai daugiausia pardavėme baltų.
Pastebime, kad pastaruoju metu klientai pageidauja ir itin išskirtinių spalvų, pavyzdžiui, visai neseniai pardavėme žalsvai auksinės spalvos automobilį“, – sakė jis.
Pasaulyje populiariausia – balta
Dažus automobilių gamintojams tiekianti kompanija „PPG Industries“ tyrė, kokios spalvos šiemet buvo populiariausios. Kaip ir pernai, viršūnėje liko balta.
Balto automobilio 2014-aisiais visame pasaulyje pageidavo 28 proc. pirkėjų. Tai net trimis procentiniais punktais daugiau nei praėjusiais metais.
Antroje vietoje liko juoda (18 proc.). Trečioje – pilki (13 proc.), ketvirtoje – rudi (10 proc.), penktoje – raudoni (9 proc.) automobiliai. Įdomu, kad pernai antroje vietoje puikavosi sidabrinė spalva, tačiau šįmet ji net nepateko į pirmąjį penketuką.
Žvelgdami į ateitį „PPG Industries“ specialistai tikino, kad kitąmet pirkėjai dar labiau pageidaus automobilių, nudažytų vadinamosiomis natūraliomis spalvomis, – oranžinių, rudų.
Tikėtina, kad paklausūs bus ir metalo – aukso ar bronzos atspalviai, nes tokios spalvos dažnai būna juvelyrikos dirbiniai, baldai.
(7)
(0)
(7)