Perspėjimas apie audrą iš „Sony“ savininkų atėmė galimybę paskambinti net 112  (4)

Ketvirtadienį vakare daugelis Lietuvos gyventojų gavo įspėjamuosius pranešimus apie artėjančią audrą. Tik telefonų „Sony Xperia“ savininkams ši žinutė ir buvo paskutinė galimybė pasinaudoti mobiliuoju. Net, jei audra šiems Lietuvos gyventojams būtų prikrėtusi eibių, iš savo mobiliųjų jie nebūtų turėję galimybės nei išsikviesti pagalbos, nei parašyti žinutės. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) pripažįsta, kad toks telefonų „pakibimas“ buvo netikėtas, atsiprašo visų nukentėjusiųjų ir skuba spręsti problemą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Antanas Šiupienius yra vienas iš daugelio „Sony Xperia“ telefonu besinaudojančių Lietuvos gyventojų. Ketvirtadienį vakare jis pirmą kartą gavo PAGD perspėjimo pranešimą. Penktadienį per pietus jo vos prieš tris mėnesius įsigytas telefonas vis dar neveikė.

„Dabar jau antrą kartą šiandien sėdžiu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, kur vis dar bandoma spręsti problemą“, – teigė pašnekovas.

Pasak jo, vos gavus žinutę iš PAGD apie artėjančią audrą telefonas visiškai užsiblokavo. Ekrane buvo matyti tik šis pranešimas, o daugiau jokia telefono funkcija neveikė. „Aš nieko su juo negaliu padaryti. Jei man būtų nutikusi nelaimė, nebūčiau galėjęs net 112 paskambinti“, – teigė A.Šiupienius.

Aplėkė visus


Dar ketvirtadienį vakare, nors darbo diena jau buvo pasibaigusi, vyras nuvyko į paslaugas jam teikiančio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele 2” atstovybę, kur jam buvo iškart pakeista SIM kortelė. Tačiau ir tai negelbėjo. Tuomet vyras skambino į „Sony“ atstovybę. Ten sprendimo taip pat niekas nerado.

Tuomet vyras tikino supratęs, kad bėda, ko gero, susijusi su PAGD gyventojų perspėjimo sistema.

Penktadienį ryte jis puolė skambinti į departamentą, į Vidaus reikalų ministeriją, net į prezidentūrą. Tačiau jam niekas nekėlė ragelio arba negalėjo padėti. Neapsikentęs A.Šiupienius nuvyko tiesiai į PAGD. Ir čia pagalbos sulaukė ne iškart.

„Sužinojau, kad tokių kaip aš daugybė. Jeigu aš būčiau vienintelis, tai žinočiau, kad blogas produktas mano rankose, bet dabar aišku, kad kalta ta perspėjimo sistema. Tada kyla klausimas, kodėl valstybė perka ne iki galo patikrintą produktą ir jam išleidžia milijonus“, – neslėpė pasipiktinimo A.Šiupienius.

PAGD atsiprašo


Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) tinklalapyje penktadienį buvo įkeltas pranešimas apie kilusią bėdą.

Jame rašoma, kad iki šių metų liepos mėnesio „Sony Xperia“ telefonai išvis neturėjo galimybės gauti perspėjimo pranešimų. Tik nuo šio mėnesio PAGD ir mobiliojo ryšio operatorių pastangomis „Sony“ telefonų aparatų gamintojas „Android OS 5“ versijoje aktyvavo perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją, kuri aktyvuojasi automatiškai atnaujinant OS į OS5 versiją.

„Tačiau atsiradus šiai galimybei iškilo nenumatyta techninė problema – gautas perspėjimo pranešimas užblokuoja telefono ekraną ir dėl to naudotojas negali atlikti jokių veiksmų“, – pripažįsta PAGD.

Perspėjimų nesiųs niekam


Departamento direktorius Remigijus Baniulis pasakojo, kad penktadienį įstaigą tiesiog užplūdo pasipiktinę „Sony Xperia“ savininkai. Visų jų direktorius labai atsiprašo dėl patirtų nepatogumų.

„Aš galiu tik atsiprašyti visų tų žmonių, kuriems sukėlėme nepatogumų. Jų tikrai buvo daug. Ir, žinoma, jie pikti. Pagaliau išsiaiškinome, kaip atkurti telefono funkcijas, bet pagrindinės priežasties, kodėl taip nutiko, dar nežinome“, – kalbėjo R.Baniulis.

Anot jo, PAGD toks sutrikimas buvo naujiena, todėl kol kas sunku pasakyti, ar tai perspėjimo sistemos problema, ar paties telefono trūkumas.

„Su kitais telefonais viskas veikia, viskas gerai. Matyt, kažkur kažkas nėra pabaigta iki galo. Greičiausiai tai programavimo spraga pačiame telefone. Bandysime kartu su „Sony“ spręsti šią problemą. Tik taip visada supuola, kad penktadienis, popietė ir sunku greitai reaguoti. Kol kas žinutes mes sustabdome, nesiųsime niekam, nes iš tikrųjų ir poreikio dabar nėra“, – kad pranešimų apie nelaimes kurį laiką nesiųs visiems Lietuvos gyventojams, pranešė R.Baniulis.

PAGD patarimai, kaip atnaujinti telefono funkcijas


Kol problema bus išspręsta su „Sony“ telefonų aparatų gamintoju, gyventojams, susidūrusiems su šia kliūtimi, PAGD siūlo su šio modelio telefono aparatais atlikti šiuos veiksmus:

1. Išimti iš telefono aparato SIM kortelę.
2. Pagrindiniame meniu paspausti piktogramą GPIS SMS.
3. Pašalinti varneles (kur leidžiama).
4. Ištrinti gautą perspėjimo pranešimą.
5. Išjungti ir vėl įjungti telefoną aparatą.
6. Įstatyti į telefono aparatą SIM kortelę.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Liepa Želnienė
(18)
(0)
(18)

Komentarai (4)