Keletas svarbių paprastų gudrybių kelyje  (0)

Didžiosios metų šventės turi teikti džiaugsmą ir kitokias pakilias emocijas. Tačiau jei keliaudami nepaisysite elementarių eismo saugumo ir vairavimo kultūros taisyklių, galite įgyti liūdnos patirties.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Savaitė nuo Kalėdų iki Naujųjų metų yra masinės migracijos laikotarpis Lietuvoje. Transporto srautas pastebimai išauga, tačiau ne visi eismo dalyviai turi pakankamai vairavimo žiemą patirties.

Situaciją sunkina ne tik trumpesnės dienos ar slidžios kelio dangos pavojus, bet ir papildomi veiksniai, kurių galima lengvai išvengti. Pavyzdžiui, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio.

Navigacija labai padeda

Susisiekimo viceministras, buvęs ilgametis ralio lenktynininkas Saulius Girdauskas sako, kad eismo saugumo požiūriu svarbi kiekviena kelionė.

Planuodami tolimesnę išvyką vairuotojai pirmiausia turi gerai žinoti, kur važiuoja. Šiais laikais tam labai padeda navigacijos įranga.

Kaip kalbėjo viceministras, anksčiau kelių infrastruktūra buvo paprastesnė ir vairuotojai buvo įpratę keliauti vadovaudamiesi žemėlapiais, tačiau dabar permainos vyksta daug greičiau, o turėdami gerą navigacijos sistemą ir naujausius vietovės žemėlapius išvengsite klaidžiojimo.

Taip pat sumažinsite degalų sąnaudas, o kelionės tikslą pasieksite greičiausiu maršrutu. Be to, atsižvelgiant į tai, kur važiuojate, vertėtų paruošti pačią transporto priemonę.

Vertėtų pradėti nuo tinkamų padangų. Per žiemos atostogas Lietuvoje populiarėja išvykos į užsienį, tačiau vairuotojai neturėtų pamiršti, kad važiuojant į Lenkijos pusę draudžiama eksploatuoti automobilius dygliuotomis padangomis.

Leisdamiesi į tolimesnes keliones taip pat turėtumėte patikrinti, ar tvarkingai veikia degalų tiekimo ir degimo sistemos. Taip įsitikinkite, kad tinkamai cirkuliuoja aušinimo skystis. Sugedus termostatui variklis veiks esant netinkamai temperatūrai.

„Tokiu atveju padidės degalų sąnaudos ir bus labiau teršiamas oras. Į pastarąjį rodiklį lietuviai ne visuomet linkę kreipti dėmesį, tačiau dabar tai svarbu“, – komentavo S.Girdauskas.

Slidaus kelio pavojai

Judant link kaimyninių šalių dažnu atveju tenka važiuoti magistrale „Via Baltica“. Kelio rekonstrukcija dar tik įsibėgėja ir kol kas jis išlieka vienas avaringiausių šalyje. Čia vairuotojams viceministras patarė būti atsargiems ir dėmesingiems.

Anot S.Girdausko, situacija magistraliniuose Lietuvos ir artimiausių kaimyninių šalių keliuose vis dar skiriasi nuo Vakarų Europos, o ypač – nuo Vokietijos.

„Pas mus didesnė tikimybė sutikti lėtaeigį transportą, taip pat ir pėsčiuosius. O pastarieji ne visuomet turi šviesą atspindinčius elementus“, – sakė jis.

Pašnekovas apgailestavo, kad, nepaisant kelių infrastruktūros tobulėjimo ir saugaus eismo priemonių diegimo, tamsiuoju paros metu žūstančių pėsčiųjų ir dviratininkų skaičius išlieka didelis.

Dėl kintančių oro sąlygų dauguma vairuotojų žiemos kelionių metu susiduria su slidžia kelio danga. Tai ypač aktualu vykstant į kalnuotas vietas arba į šiaurinę regiono dalį.

Prie slidžios dangos vairuotojas turi priprasti. S.Girdauskas sakė, kad kitaip vertinti tokį kelią reikia ne tik akimis – rankos ir kojos taip pat turi pradėti veikti atitinkamai.

Derėtų atsargiau elgtis su akceleratoriaus pamina. Ypač jei vairuojate galiniais ratais varomą automobilį, mat tokiu atveju lengviau išprovokuoti šoninį slydimą. O tuomet, neturint įgūdžių, suvaldyti mašiną gali būti labai sunku.

Patartina pabandyti, kaip automobilis stoja, taip pat įveikiant pirmuosius kilometrus laikytis saugaus atstumo nuo artimiausios transporto priemonės.

Pavojingi posūkiai į kairę

Vairuotojams S.Girdauskas davė ir keletą naujų praktinių patarimų.

Jei kelyje, kuriame viena kryptimi yra tik viena eismo juosta, norite atlikti manevrą į kairę, vairą turėtumėte sukti tik jau pradėję važiuoti. Tokiu atveju net ir gavę smūgį iš galo turėsite galimybę valdyti automobilį ir pajudėti į priekį saugia kryptimi.

„Jei vairas bus susuktas į kairę, o jūs pasiruošę atlikti posūkį taip ir stovėsite, iš galo atsitrenkus automobiliui greičiausiai išlėksite į priešpriešinio eismo juostą“, – aiškino jis.

O tokiais momentais įvyksta skaudžiausios avarijos. Pašnekovas patarė blogiausiu atveju rinktis kelkraštį ar pakelės griovį. Ypač jei jame nėra medžių, stulpų ar kitokių objektų.

Važiuojant dviejų eismo juostų plentu S.Girdauskas taip pat patarė niekada nelenkti kito automobilio, jei matote, kad artėjate prie šalutinio kelio iš kairės. Ir visai nesvarbu, ar priešais važiuojanti transporto priemonė rodo posūkio signalą.

„Juk nežinai, kas toks yra priešais važiuojantis eismo dalyvis. Galbūt jis yra vietinis kaimo gyventojas ir potencialus pažeidėjas, kuris sugalvos sukti neparodęs signalo. Tada pasekmės bus liūdnos“, – dėstė pašnekovas.

Planuodami keliones turėtumėte įtraukti ir kavos pertraukėles. Ne veltui griežtas poilsio režimas numatytas krovininiam transportui, tačiau tai galioja ir lengvųjų automobilių vairuotojams.

„Niekas neturėtų įrodinėti, kiek kilometrų gali įveikti be poilsio. O ypač atostogaujant“, – prašė S.Girdauskas.

Atsakingi ne tik už save

Kiekvienas eismo dalyvis taip pat turi žinoti, kad bokalą alaus ar taurę vyno galima pakelti tik pasiekus kelionės tikslą.

Keliones ir atostogas planuojantiems lietuviams S.Girdauskas linkėjo, kad juos vežtų tik blaivūs vairuotojai, kurie jaustųsi atsakingi ne tik už savo šeimą ar automobilyje vežamus keleivius, bet ir už kitus eismo dalyvius.

„Norėtųsi, kad tai niekam nesukeltų papildomų rūpesčių, tačiau kol kas statistika rodo, kad per visas šventes tų įvykių padaugėja“, – liūdnai konstatavo viceministras.

Problema vis dar išlieka ir diržų naudojimas. Lietuviai juos pavyzdingai segasi sėsdami į automobilio priekį, tačiau galinėse sėdynėse važiuojantys keleiviai dažnai tai daryti vengia.

Prieš leisdamiesi į kelionę vairuotojai turėtų užtikrinti, kad saugos diržus yra prisisegę ne tik gale sėdintys vaikai, bet ir suaugusieji. Tolimesnėje išvykoje keleiviai praranda budrumą ir neretai užmiega, todėl jiems kyla dar didžiulis pavojus.

Vairuotojai turi nepamiršti, kad po Kalėdų ar Naujųjų metų šventimo galiausiai reikės grįžti namo.

S.Girdauskas juokavo, kad nesvarbu, kaip stipriai mylite savo artimuosius, turite gerbti ir kitus eismo dalyvius, todėl kelionės išvakarėse verta susilaikyti nuo alkoholio ir gerai pailsėti.

Mandagus perspėjimas

Jis pakartojo profesionalių instruktorių mėgstamą frazę apie tai, kad vairavimas yra darbas.

Ilgametę patirtį ralio lenktynėse turintis S.Girdauskas pastebėjo, jog profesionalui, kuris žino, ką daro, tai yra lengviau, tačiau jei jis pervargęs, net ir per gyvenimą išlavinti instinktai gali nesuveikti.

„Mamos pagrindinis priminimas man leidžiantis į kelionę visuomet būdavo toks: „Žinok, kad dažniausiai nuskęsta tie, kurie moka plaukt“, – tokį pat perspėjimą vairuotojams skyrė viceministras.

Taigi net jei ir esate profesionalus vairuotojas, šventiniu laikotarpiu turite būti susikaupęs ir dėmesingas. Kartu su tinkamu pasirengimu tai padės jums saugiai pasiekti kelionės tikslą!

O staigmenų tegul būna tik tiek, kiek rasite po Kalėdų egle.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(17)
(3)
(14)

Komentarai (0)