Lietuviškos automobilių kainos po euro įvedimo nusistovėjo: seniau buvusias kainas galite pamiršti

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

biggie 2016-08-17 22:06
Kol Lietuva negamina automobilių, paradoksalu, bet skatinimas naudoti naujus auto kasa duobę biudžete. Pinigai palieka LT(auto mes negaminam), prarandamos darbo vietos(naujus auto remontuoti reikia mažiau, jiems reikia sąlyginai mažai detalių), mainais gaunant kažkokius skiedalus apie ekologiją (ant kurios senai dėję JAV, Kinija, Rusija ir kiti). Aš visada už tai, kad būtų kuriamos darbo vietos čia, iš užsienio atvežami eurai, kurie čia nusėda įvairių paslaugų pirkimu ir mokesčiais (pagal žydų patarlę: kažkieno išlaidos visada yra kažkieno pajamos). Vėlgi paradoksalu, bet reikia džiaugtis, kad blodinės ima visokius X5, gausiai gendančius ir ryjančius begales kuro, nes jos taip judina ekonomiką! Aš už tai, kad kiekvienas, kas tik panorėjęs galėtų pasiimt po X5, pilt jam begales kuro, pirkti detales, nes tai rodytų, kad mūsų ekonomika gyva, žmonės turi pinigų vartoti, ir vartoja be stabdžių nesibaimindami visokių mistinių krizių. Nes iš to kažkam pajamos, kažkam darbo vietos, viskas sukasi ir juda, žmonių ir pinigų sukti ekonomikos ratui yra (kaip JAV). O LT? Kai mes su vidutine 600 eur alga, ir vidutinėm europoje kuro kainom, pirkdami 10 metų senumo auto, turėtumėm džiaugtis, galėdami įpirkti tokį, kuris dar važiuoja, ir dėkoti gerai išvystytai "auksarankių" remontininkų, dėvėtų detalių "šrotų" rinkai, pagerbti išvykusių emigrantų "skautų", ir nelūžtančių fūristų "vairų" pastangas uždirbti vieną kitą eurą, vežant auto, jų detales, nes jie suteikia galimybę lietuviui važiuot kažkuo geriau, negu jis yra nusipelnęs. Be abejo, pragyvenimo lygis kyla, viskas brangsta, ir straipsnio pavadinimas teisus. Senas kainas galime pamiršti. Bet ir naujų kainos gąsdinančios. Tai su kuo bl... važiuot eiliniam lietuviui?
hamann 2016-08-18 07:42
Pajamų gavėjas, nėra valstybė. Įmokos dydis priklauso grynai nuo tavo rizikingumo. Norėtum grįžti į laikus kai nebuvo civilinių draudimų? nemanau. tad stop whining. O automobilio mokestis jau būtų įrankis reguliuoti automobilių kiekį, būklę bei ekologinius rodiklius.
immortallt 2016-08-18 09:42
Jo, virsune yra, kai aiskina, kad draudimas yra mokestis. Draudimas yra garantas, kad atlyginsi savo sukelta zala. Kiekvienas gyvena taip kaip nori, nori gyvena maisiagaloje ir dirba nors ir Varsuvoje - jo reikalas. Bet atsakomybe uz savo gyvenima prisiimti turi pats kiekvienas. O ne tiketis, kad kazkas kitas juo pasirupins. Tame tarpe planuofis ir seima, o ne prisidaryti ir po to kaltinti valdzia, kad prezervatyvo laiku neuzmove. Taip, zmona jau turiu. Ne, vaiku neturiu, nes kol kas dar tinkamai jais negalesiu pasirupinti. Ir nematau kodel kazkas kitas jais turetu rupintis. O del senu auto, kol dumais neina - viskas puiku. Bet jei jau eina, turetu policija tureti masinoje iranga patikrinti ir bausti didelemis baudomis + automobilio nutempimas.
Simplicity 2016-08-18 14:33
Geležinė logika— mokestis sureguliuos automobilių kiekį, būklę ir ekologinius rodiklius. Tik man kyla natūralus klausimas: kuriems galams tada yra skirti techninės apžiūros centrai ir visi su privalomąja technine apžiūra susiję ir ją reglamentuojantys teisės aktai? p.s. Siūlau įvesti viengungio mokestį— padaugės vestuvių ir vaikų.
Arthuras 2016-08-18 15:38
Simplicity, gal pasiūlysi kitokį sprendimą, kaip atpurtyti liaudį nuo minties šeimoje turėti po keletą automobilių (dažnai griuvenų)? Ar vis tiek neigsi faktą, kad Lietuvoje vienam žmogui automobilių tenka per daug? Išspręsti TA korupciją yra lygiai tiek pat "paprasta", kaip išspręsti kontrabandos problemas ir t.t. Ilgainiui tai įmanoma, bet staiga to nepadarysi.
kestutisz 2016-08-18 16:25
Forma prieš turinį. Gal dar pritari kosmonautams teigiantiems, kad pas mus va darbo jėga tikrai mažai apmokestinama - "TIK 15%", o visa kita (dar 40% sodrai) tai jau ne mokesčiai? Privalomo draudimo negali rinktis - imti ar ne, skirtumas su automobilio draudimo tik toks, kad gali rinktis to mokesčio administratorių kai su kitais privalomais to padaryti negali. Ir visas "pasirinkimas" 99% atvejų yra pagal kainą - pilnai užtektų to, kad valstybė paskelbtų konkursą pigiausiai kainai pagal rizikos grupes ir išrašytų sąskaitas per VMI portalą visiem, kurie turi automobilį ir "pamiršo" nusipirkti kažkur atskirai. Kartu su žemės, gero oro ir kitais neišvengiamais mokesčiais. Greitai pasirodytų kiek realiai yra tų visų ujamų automobilių, ypač pas tuos kurie "turi" (kažkur pas kazachus) po kelis.
immortallt 2016-08-18 17:38
kestutiz, kuras turbūt irgi mokestis. Tepalai? Aušinimo skystis? Naujos lemputės? Visa tai privaloma ir gali rinktis tik tiekėją. Taip, darbo jėga pernelyg apmokestinama. Ir visad kai rašau apie mokestinę aplinką pabrėžiu, kad NT ir automobilio mokestis turi būti įvedamas mažinant darbo pajamų apmokestinimą. Sistema turėtų keistis taip, kad sąžiningai dirbantis vidutinis lietuvis sumokėtų tiek pat, skurstantieji realiai - mažiau (jei auto neturi, o NT menkavertis) ir daugiau, jei esi išties turtingas - prabangūs automobiliai, prabangus NT. Ir nevadinčiau nei PSD, nei SoDros įmokų draudimu. Tai jau mokestis siekiant išlaikyti socialinio draudimo sistemą. Tu moki ne pagal savo riziką, o pagal atlyginimą - kuo daugiau uždirbti, tuo daugiau moki, bet gauni lygiai tiek pat. Lietuvoje visi automobiliai, kurie neturėjo pastaruosius 6mėn draudimo - išregistruoti. Tad kokie dar kazachai? Nuolat kalbama apie teisingumą. Bet kas tai? Teisingumas mokestiniu atžvilgiu būtų tada, kad nepriklausomai nuo savo turto ir pajamų mokėtum fiksuotą įmoką valstybei. Socialinis teisingumas tai toks, kada skurdžiau gyvenantys (Ypač kai jų daug) atima iš turtingesnių ir daugiau dirbančių bei įvykdo tai, ką jie vadina teisingumu. Dabar, žmogus, kuris uždirba 800€, turi butą per banką ir važinėjasi viešuoju transportu yra turtingesnis už tą, kuris uždirba 400€ gyvena name ir važinėjasi mašina bei dar susirenka vokelį ir kompensacijas už šildymą ir pan?
wilkas 2016-08-18 18:06
"turtingesnių ir daugiau dirbančių" - labai retas derinys, dažniau darbo kiekis nekoreliuoja
Pumper 2016-08-18 18:12
Jeigu protinio darbo darbu nelaikai, tada taip.
Xdmin 2016-08-18 18:44
Draudimo naudos niekas neneigia, bet kodel tu neigi kad tai yra mokestis? Kodel tuomet turintys busta neprivalo jo drausti? Juk as galiu uzlieti kelis kaimynus zemiau saves arba visus aplinkui netycia sudeginti. Kodel perkant telefona klausia ar noresite draudimo, o ne pasako - negalime registruoti kol nera draudimo.
Xdmin 2016-08-18 18:51
O kodel isvis reikia atpurtyti tureti kelis automobilius? Juk jei kazkas turi 2 automobilius, tai nevairuoja ju abieju is karto. Taip pat nesuprantu, kaip papildomas mokestis isspres dumu kamuoliu problema? Laikmenos mokestis piratavimo nemazina, taip ir cia, gali tik padaugeti nesuremontuotu automobliu nes nebeuzteko pinigu del kazkokio mokescio. Netvarkingu automobliu problema yra korupcija TA. Ten dirbantiems aukso amzius irgi vis mazeja, vis daugiau grieztu reikalavimu ir kameru, situacija gereja.
Simplicity 2016-08-18 19:13
TA korupcija klesti nuo pat nepriklausomybės atgavimo laikų. Ar 25 metai nėra pakankamas laiko tarpas, kad tą problemą išspręstum? Čia gi ne šimtai kilometrų miškingos ir pelkėtos sienos su Baltarusija, o viso labo tik 15 techninės priežiūros centrų per visą Lietuvą. Kontrabandininkus kažkaip sugaudom, mokesčius slepiančias įmones— irgi, bet Tuvlitos sutvarkyti negalim, kad jos meistrai kyšių neimtų? (Gal TAC'ai yra artimai susiję su kuria nors partija ar politiniu veikėju ir todėl nepajudinami?) Galų gale, ką lengviau sukontroliuot: įmonę su 100 meistrų ar milijoną vairuotojų?
Arthuras 2016-08-18 20:07
Aš jau praeituose post'uose tau bandžiau parodyti, jog korupcija - tai mąstymo būdas. Visuomeninis reiškinys. O ne reiškinys, susijęs su konkrečiomis įstaigomis. Taip, galima gaudyti ir atskiras įmones, bet kažkodėl man atrodo, kad tai rezultato neduos. Kontrabandininkų - nesugaudom, nemažai piliečių rūko būtent kontrabandą. Mokesčius slepiančias įmones - irgi neišgaudom. Nes jau buvo ekonomistų pastabų, kad lietuviai gyvena ir įperka daug daugiau, nei turi oficialiai pajamų. Kaži, iš kur jos?..
Xdmin 2016-08-18 20:31
Mastymo budas keiciasi daug greiciau, kai atsiranda baime buti pagautam, ir tau pats meistras pasako - ne, neimsiu, negaliu. Kaip tau atrodo, kodel policininkui kysiu dabar duoda daug maziau? Nemanau, kad pasikeite duodanciuju mastymo budas.
Simplicity 2016-08-18 22:13
Taip, Arthurai, korupcija yra mąstymo būdas. Žmogus yra toks sutvėrimas, kuris visada ieškos pigiausio ir lengviausio būdo problemai išspręsti ar tikslui pasiekti. Kam kišti šimtus ar tūkstančius į automobilio remontą, jei "susimokėjus" 50-100€ galima gauti lapą, kuriame nurodyta, kad automobilis yra tvarkingas? Ir taip yra visuose visuomenės sluoksniuose, visose šalyse: vieni perka tech. apžiūrų talonus, kiti teismo sprendimus, įstatymus ar pergales viešuosiuose pirkimuose. Jei visi visuomenės nariai būtų atsakingi, tai turėtumėm šimtaprocentinį dalyvavimą bet kuriuose rinkimuose, nulinį nusikalstamumą ir visišką atsidavimą darbui— tokį didelį žmonių skruzdėlyną, gyvenantį ir dirbantį vardan kažkokio visus vienijančio tikslo. p.s. Problemų su kontrabanda, mokesčių slėpimu ir korupcija turi net ir labiausiai išsivysčiusios visuomenės, nes žmonės iš prigimties yra blogi. Tik tiek, kad kai kuriuos į doros kelią pavyksta atvesti pasitelkus ugdymą.
immortallt 2016-08-19 11:41
Tu su butu nenuvažiuosi žemyn ir nesugadinsi nepataisomai kito buto. Tavo žala kaimynam daug mažesnė, nei tavo buto vertė. Ir suk kaip nori, bet tai nėra mokestis. Tu už tai gauni tiesiogiai paslaugą. Ir realiai užsiimi whataboutism. Kodėl 5 automobiliai šeimoje yra blogai? O kur jie statomi? Ar tas, kuris turi, kad ir 2 automobilius yra turtingesnis nei tas, kuris jo išvis neturi? Perskirstymas mokesčių sistemos ne tik ant pajamų, bet ir ant turto leidžia tesingiau apmokestinti ir surinkti biudžeto pajamos plius turi kitų privalumų. Kai už juodais dūmais einantį reikės per metus susimokėti kokius 3,000€ mokestį, tada nutarsi arba susitvarkyti mašiną, arba tvarkingesnę įsigyti. O kai baudos bus atitinkamos, pareigūnams įtaisysi tikrinimo įrangą, tada ir stos viskas į vėžes. O tai bauda dabar keli eurai. Jei atsakingas žmogus ims pinigus - visada atsiras būdas, kaip juos paduoti. Ką galima daryti? Įvesti kelis tikrinimo etapus, numatyti itin dideles baudas tokiu atveju, jei pvz dokumentuose parašyta, kad mašina tvarkinga, o realiai apsipylusi juodais dūmais varo. Pagavusiam pareigūnui skiri premiją nuo užfiksuotų pažeidimų, tarkim 5%. Turės pareigūnai normalias algas. Sukiši visur kameras, įsigiji įrangą, kurios duomenų negalėsi klastoti ir fiksuoja iškart su numeriais bei siunčia į serverį - klastoti ar nuslėpti negali. Visur viskas įmanoma, bet kai visa vertikali grandis nuo pat apačios iki viršaus linkę imti, situaciją keisti yra labai sunku, bet jei susirinktų valdančioji dauguma, kurios sąžinė nepriekaištinga ir niekad nė cento nepasisavino, net radę ant žemės - tai nepadės pakeisti visos vertikalios struktūros. Gi staiga, kad atėjo idealiai sąžininga valdžia, bobutė nenustos nelegaliai nuomoti buto, nenustos statybininkai rūkyti ir pilti į baką kontrabandos. Nenustos statybininkai daryti chaltūrkių ir mokėti už savo apsidūmijusios geldos mokėti TA darbuotojui 50€, nes tai pigiau, nei vežti mašiną tvarkyti.
Xdmin 2016-08-19 12:11
Vel nesamones rasai. kodel 5 automobiliai? Tokiu seimu yra maziau nei 1% LT, tai kam juos isvis cia kisti? Pradejai sneketi apie TA sugrieztinima, tavo siulymai atrode daugiau maziau realus ir logiski, ir po to vel nusisnekejai, kad visos korupcijos nepaslepsi ir vistiek bus kas praslys. Tai aisku kad sistema 100% neveiks, niekas neveikia 100%, nes gyvenam realiame o ne idealiame pasaulyje, suprask viena karta, kad visko 100 % nesukontroliuosi, bet tai nereiskia kad nereikia to daryti.
immortallt 2016-08-19 12:54
Būtent, 100% nesukontroliuosi, todėl kuri sistemą, kuri į tai atsižvelgia. Išskaidai rizikas ir padalini ant to, kas labiausiai veikia. Mokesčius susirenki ne iš vieno šaltinio, o iš kelių. Patikrinimą darai ne vienam taške - o keliuose. Išskirstai galią. Taip pat atitinkamai ir atsakomybę perkelinėji nuo valstybės ant piliečių. Ir aiškiai turi žmonės suprasti ir prisiimti atsakomybę už save. Valstybė turi pagelbėti nelaimės atveju, padėti kažko pasiekti, bet ne išlaikyti ir saugoti visą gyvenimą. Vergas gali būti tik vergu, jis rėkaus, kad nenori būti vergu, bet kai vienas šeimininkas jo atsikratys, jis puls ieškoti kito nelaimėlio, kuris nesupras, kad įsigijo kitą vergą. Vergų niekam nereikia, vergus dažniausiai pigiau pakeisti automatika.
Xdmin 2016-08-19 13:00
Tai tie kurie saziningai viska daro, siuo atveju priziuri savo automobilius, lieka atpirkimo oziais uz tuos, kurie to nedaro, nes kazkas nemoka TA sugrieztinti?