Kažkaip… rusiškai: vienintelis lėktuvnešis pasaulyje, kurį visada lydi vilkikas, o iš tolo atpažįstamas dėl stulpo juodų dūmų (Video)  (11)

Per Lamanšo sąsiaurį penktadienį praplaukusį Rusijos lėktuvnešį „Admirolas Kuznecovas“ kamuoja techninės problemos ir jį nuolat lydi vilkikas, kuris galėtų padėti, jei lėktuvnešis sugestų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

55 tūkst. tonų sveriančio lėktuvnešio kanalizacijos sistema sugedusi, todėl daugeliu jo tualetų neįmanoma pasinaudoti. Be to, dažnai genda laivo elektronika. Sovietų Sąjungos laikų karo laivas į Viduržemio jūrą vedė aštuonių Rusijos laivų flotilę, kur ji, kaip manoma, prisidės prie atnaujinto Alepo miesto Sirijoje puolimo.

Penktadienį „Admirolo Kuznecovo“ leidžiami juodi dūmai buvo matyti net nuo Jungtinės Karalystės krantų, kai šalies laivynas lydėjo Rusijos laivus pro sąsiaurį. NATO pareigūnų teigimu, didžiausia nuo Šaltojo karo laikų vilkstinė plaukia pademonstruoti Maskvos karinės galios.

Tačiau Lamanšo sąsiauryje laivas buvo išjuoktas ne tik dėl į dangų kylančių juodų dūmų stulpo, kuris labiau tiktų garlaiviui, o ne lėktuvnešiui, bet ir dėl prastos savo būklės.

Vienas Jungtinės Karalystės karališkojo laivyno atstovas „The Daily Telegraph“ teigė, kad nors laivas iš išorės atrodo gerai, viduje situacija yra visai kitokia.

„Užtenka pamatyti dūmus, kad suprastum, jog kažkas negerai. Per pastarąjį dešimtmetį mūsų žmonės lankėsi Rusijos laivuose ir visada labai nustebdavo. Sąlygos ten labai prastos“, – tikino pareigūnas.

Karališkojo tarnybos instituto laivyno ekspertas Peteris Robertsas aiškino, kad jūrininkai laikosi prietaro, kad kai kuriems laivams tiesiog nesiseka.

„Šis laivas tikrai vienas tokių. „Admirolas Kuznecovas“ yra pavyzdys, kad kartais problemų sukelia ir prastai suręstos konstrukcijos, ir tiesiog likimas“, – teigė ekspertas.

Lėktuvnešis pradėtas statyti 1982 metais, o pabaigtas 1990-aisiais. P.Robertso teigimu, nuo pat plaukiojimo pradžios jį kamavo techninės problemos.

Laivą varo garo turbinos ir slėgio katilai su turbokompresoriais, kurie tokie nepatikimi, kad „Admirolą Kuznecovą“ visada lydi milžiniškas vilkikas – jeigu lėktuvnešis staiga sugestų. Dėl trūkumų vandentiekio sistema žiemą užšąla. Kad vamzdžiai nesprogtų, vanduo užsukamas, o tualetai neveikia.

„Kapitonui nėra nieko liūdniau, nei išplaukti į vandenis ir žinoti, kad tave lydi vilkikas, nes tavo laivyno vadovas mano, kad gali nuskęsti“, – pripažino P.Robertsas. 2009 metais vienas jūreivis žuvo per lėktuvnešyje kilusį gaisrą, kai šis buvo atplaukęs į Turkiją. Tais pačiais metais pilant degalus, laivas išliejo šimtus tonų naftos produktų netoli Airijos.

„Tačiau negalima šio lėktuvnešio visiškai nurašyti. Jis yra didelis, greitas ir įspūdingas laivas su pajėgiais naikintuvais, kuris vyksta į karą Sirijoje“, – kalbėjo laivyno ekspertas.

Tarptautinio strateginių studijų instituto tyrėjas Nickas Childsas tikino, kad „Admirolas Kuznecovas“ kamuojamas sudėtingos istorijos, yra nepatikimas ir senas, tačiau pajėgumų turi.

„Jis gali mažiau nei JAV lėktuvnešiai, tačiau negali būti atmestas kaip nesvarbus. Laivas yra naudingas ir jeigu jie pasieks Viduržemio jūros rytinę pakrantę, iš jo į Siriją bus paleisti karo lėktuvai“, – sakė laivyno ekspertas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(54)
(16)
(38)

Komentarai (11)