Paskutinis sustojimas „pituose“ prieš žiemą: kaip veikia žieminės padangos ir ar sezoninės padangos yra gera alternatyva (Video)  (18)

Kaip ir kasmet, nuo lapkričio 10 d. Lietuvoje draudžiama važinėti vasarinėmis padangomis. Toks reikalavimas keliamas dėl mūsų pačių saugumo – žiemą keliai mūsų kraštuose neretai pasidengia sniego ar ledo sluoksniu. Važinėti automobiliu su vasarinėmis padangomis tokiomis sąlygomis yra tiesiog kvaila. Tačiau ar žinote, kaip iš tikrųjų veikia žieminės padangos? Kokios savybės joms leidžia susidoroti su šaltojo metų laiko siurprizais? Ar universalios padangos yra gera alternatyva?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Visų pirma, žieminės padangos yra gaminamos iš žymiai minkštesnio gumos mišinio, kuris yra atsparesnis šalčiui. Taip yra todėl, kad minkštesnio mišinio padangos automobiliui suteikia geresnį sukibimą, geriau prisitaiko prie kelio paviršiaus nelygumų.

Šiluma ir šaltis keičia gumos savybes, todėl vasarinės padangos gali būti kietesnės – šiltas oras ir kelio danga greitai jas suminkština. Žieminės padangos negali pasiekti tokios aukštos darbinės temperatūros, todėl iš pat pradžių yra gaminamos iš minkštesnio gumos mišinio.

Sezoninės padangos pasižymi gana kietu gumos mišiniu. Taip yra todėl, kad minkštos padangos šiltuoju metų laiku labai greitai susidėvėtų. Todėl universalios padangos nėra geras pasirinkimas žiemai. Turint omenyje, kad per pastaruosius dešimt metų stipriai patobulėjo žieminių padangų technologijos, tikrai patartina pasikliauti būtent žieminėmis padangomis. Kita vertus, sezoninės padangos gana gerai susitvarko su šlapia kelio danga, todėl ankstyvą pavasarį ar vėlų rudenį jos suteikia papildomo saugumo.

Antra, žieminės padangos turi tūkstančius mažų įpjovimų, kurie išsklaido vandenį ir geriau sukimba su snieguotu keliu. Gali pasirodyti, kad mažyčiai įpjovimai šalia įprastinio, gilaus padangos protektoriaus negali daug reikšti. Tačiau inžinieriai juos kruopščiai išdėlioja visame padangos paviršiuje taip, kad įpjovimai stipriai pagerintų saugumą važiuojant šlapiu ar sniegu padengtu keliu.

Universalios padangos dažnai apskritai neturi tokių įpjovų. Teigiama, kad būtent žieminių padangų protektorius su šiais specialiais įpjovimais 50 % padidina sukibimą žiemos sąlygomis.

Galiausiai, padangos protektorius yra visiškai kitoks. Žinoma rinkoje siūloma gausybė skirtingų gamintojų padangų ir visos jos pasižymi skirtingu raštu, todėl tobulo sprendimo kol kas nėra. Visgi, principas yra aiškus – žieminės padangos yra sukurtos taip, kad į šalis išsklaidytų ištižusį sniegą, todėl užtikrina maksimalų įmanomą sukibimą. Rinkoje nemažai ir dygliuotų padangų, kurios ypač praverčia keliams pasidengus ledu.

Sezoninių padangų protektoriaus raštas yra pritaikytas važiuoti šlapia kelio danga. Tačiau kuomet prasideda rimtesni šalčiai, ant kelio susiformuoja sniego ar ledo danga, sezoninės padangos tikrai nėra saugiausias pasirinkimas.

Sezoninių ir žieminių padangų palyginimas video siužete

Žieminių padangų technologijos per pastarąjį dešimtmetį gerokai patobulėjo. Nauji gumos mišiniai beveik tobulai prisitaiko prie nemalonių žiemos sąlygų. Universalios padangos nėra geriausias pasirinkimas žiemai. Galvokite taip – lenktyniniai automobiliai pasikeitus oro sąlygoms „slikus“ (padangas be griovelių) keičia į padangas su giliu protektoriumi. Taip ir jums šį rudenį reikia atlikti paskutinį sustojimą „pituose“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(15)
(6)
(9)

Komentarai (18)