Kas virtualią realybę atnešė į jūsų namus ir kas lėmė, kad ji jums pasiekiama už 10 eurų? (Video)  (1)

Visi mums nuolat kartoja, kad ateitis priklauso virtualios realybės sistemoms. Manoma, kad ateityje jomis bus paremti ne tik įprasti kompiuteriniai žaidimai, bet ir filmų peržiūros ar net verslo susitikimai. Iš tikrųjų, galima tik įsivaizduoti, kad šiomis dienomis labai populiarūs naujų elektronikos prietaisų pristatymai atrodytų tik dar įspūdingiau, jei juos stebėtume per VR akinius. Visgi, tai ne ateitis, o realybė, bet kaip ją išbandyti pigiausiai?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Problema su virtualios realybės akiniais yra viena - jie yra brangūs ir daugeliui labai greitai pabosta. Galbūt kol kas jiems neužtenka siūlomo turinio, o galbūt jie nėra tinkami visiems. Juk mūsų skoniai ir pomėgiai nejuokais skiriasi. Todėl išleisti kelių šimtų eurų tokiam žaislui nesinori. Tam ir buvo sugalvoti pigūs VR akiniai, naudojantys išmaniuosius telefonus.

2014 metais „Google“ pristatė „Cardboard” platformą, skirtą VR turiniui peržiūrėti. Telefonai jau tuomet galėjo būti patogiai naudojami 360 laipsnių vaizdo įrašams žiūrėti, todėl šis žingsnis, galima sakyti, buvo akivaizdus. „Google” taip norėjo paskatinti VR turinio kūrimą ir vystymą, todėl pasistengė sukurti pigią (o labai dažnai ir visai nemokamą) įrenginį, kuris virtualią realybę padarytų prieinamą masėms. Nuo išleidimo dienos „Cardboard” jau pasiekė daugiau nei 10 milijonų žmonių.

Tačiau šis skaičius iš tikrųjų neatspindi tikrosios „Cardboard” reikšmės VR populiarinime. Greitai ir kiti gamintojai pradėjo teikti savo pasiūlymus. „Cardboard” turėjo tik vieną didesnį trūkumą - šie VR akiniai yra gana nepatogūs ir nepatvarūs. Todėl kiti gamintojai šiose srityse ir pabandė aplenkti „Google“ pasiūlymą. Žinoma, žodis „aplenkti“ šioje vietoje naudojamas tik perkeltine prasme, nes VR akinių paplitimas ir buvo didžiausias „Google“ tikslas.

Dabar rinkoje yra gausybė skirtingų gamintojų VR akinių, paremtų išmaniojo telefono naudojimu. Vieni jų yra labai prabangūs, pagaminti iš odos, o kiti - kur kas paprastesni. Tokie akiniai iš tikrųjų yra labai paprasti. Jie tiesiog priešais naudotojo veidą laiko išmanųjį telefoną, ir turi reikiamu atstumu tarp akių ir telefono ekrano sumontuotus lęšius. Jie padeda sufokusuoti vaizdą. Belieka išsirinkti norimą programą, žaidimą ar vaizdo įrašą ir mėgautis - vaizdas reaguoja į galvos pasukimus ir jau po poros sekundžių visiškai pasinersite į virtualios realybės pasaulį.

Tai ką galima nuveikti su tokiais akiniais? „Youtube” platformoje yra gausybė jiems pritaikytų vaizdo įrašų, o „Google Play” parduotuvėje nesunkiai rasite įvairių programų ir žaidimų. Ateityje šios galimybės tik plėsis, todėl ir veiklos surasite vis daugiau. Visgi, daugybė žmonių VR akinius po pirmų kelių valandų padeda į šalį ir retai kada juos teprisimena. Todėl išleisti didelės sumos jiems tikrai neverta. Kita vertus, patys pigiausi įrenginiai nėra patikimi ir VR patirtis gali būti prasta jau vien dėl prastos kokybės lęšių ar nepatogaus akinių dizaino.

Aukso viduriukas - „Xiaomi” VR akiniai, pagaminti iš aukštos kokybės likros. Telefonas juose laikosi tvirtai, nes jam skirtas skyrelis yra uždaromas užtrauktuku. Su šiais akiniais galima naudoti visus 4,7 - 5,7 colių išmaniuosius telefonus, o aukštos kokybės lęšiai užtikrins, kad jūsų naudojamos programos ar peržiūrinėjamos panoraminės nuotraukos atrodytų tiesiog puikiai. Galiausiai, ir „Xiaomi” vardas mūsų kraštuose jau puikiai žinomas, todėl tokį gaminį pirkti yra kiek drąsiau nei nežinomo gamintojo siūlomus VR akinius.

Šiuo metu taikomos akcijos metu „Xiaomi” virtualios realybės akiniai kainuoja 10,58 eurus. Todėl nieko baisaus, jei jie jums greitai pabos ir juos savo žaidimams pasiims jauniausi šeimos nariai.

„Xiaomi” VR akinių video apžvalga

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(6)
(9)
(-3)

Komentarai (1)