Pirkimas Gearbest.com nuo A iki Z: kaip mokama už prekes, kaip vyksta pristatymas ir ar reikia bijoti muitų (12)
Gearbest.com – internetinė parduotuvė, leidžianti Vakarų pasauliui įsigyti pigių kiniškų prekių ir sparčiai populiarėjanti Europoje. Dėl gerų kainų ir plačios pasiūlos ji puikiai žinoma ir Lietuvoje, o ir technologijos.lt reguliariai aprašo jos įdomybes. Pastaruoju metu portalo redakcija sulaukia labai daug laiškų su paklausimais, kaip pirkti šioje parduotuvėje, į ką atkreipti dėmesį, ar tai saugu, kaip pristatomos prekės, ar yra muitai bei papildomi mokesčiai ir t.t. Deja, kiekvienu atveju atrašyti laiškus neturime tiek laiko, tad kad būtų paprasčiau, nusprendėme aprašyti visą pirkimo procedūrą nuo A iki Z su skirtingais prekių siuntimo būdais. Tikimės, jog šiame straipsnyje atsakymus suras daugelis mums laiškus rašiusių skaitytojų. Jeigu kažkas liks neaiškaus, tuomet siųskite naujus paklausimus - surasime atsakymus ir parengsime naujus straipsnius.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors pigesnės elektronikos prekės, žaislai, drabužiai ir kiti daiktai tikrai vilioja, ne vienas žmogus abejoja kiniškų parduotuvių patikimumu. Nesinori prarasti pinigų ar sugaišti laiko, o ir atsiliepimai internete nėra vien teigiami. Kitas daug abejonių keliantis klausimas - ar perkant iš Kinijos taikomi mokesčiai, o jei taip, kokio jie dydžio?
Todėl šiame straipsnyje papasakosime nuo A iki Z kaip atrodo pirkimo iš Gearbest.com procedūra, kaip vyksta pristatymas, kokie muitai taikomi prekėms ir kaip atrodė atkeliavę siuntiniai.
Kas yra Gearbest.com?
Gearbest.com – viena iš populiariausių kiniškų parduotuvių internete. Vos užėję į svetainę pamatysite keletą pasiūlymų bei prekių kategorijas. Galite ieškoti buitinės technikos, telefonų, planšetinių kompiuterių, elektronikos, drabužių, įrankių ir kitokių gaminių. Viskas suskirstyta gana paprastai, naudojama anglų kalba, nors ir nėra tobula, yra suprantama. Gearbest.com beveik visada rasite įvairių akcijų, todėl, jei jūsų išsirinktam daiktui nėra taikoma jokia nuolaida, reikėtų šiek tiek palaukti. Apie įdomiausias akcijas paprastai technologijos.lt parašo rubrikoje „Kinijos turgelio stebuklai“, tad vien sekdami šiuos tekstus turėsite puikią orentaciją, kas vyksta Kinijoje.
Užėję į bet kokios Gearbest.com prekės puslapį rasite daug informacijos apie patį produktą – kinai jos tikrai negaili. Renkantis prekes vertėtų atkreipti dėmesį ne tik į prekės specifikacijas, bet ir į dažniausiai užduodamus klausimus (FAQ) bei pirkėjų atsiliepimus („Customer reviews“). Būtinai atkreipkite dėmesį į nusiskundimus - vien iš specifikacijų niekada neatspėsite prekės kokybės, o štai pirkėjų atsiliepimai pateikia labai daug naudingos informacijos.
Bendravimas su pardavėju
Išbandėme ir klausimus - į užduodamą klausimą Gearbest.com dažniausiai atsako per dieną. Į mūsų klausimą apie kitą produktą, ar jis veikia Lietuvoje, buvo atsakyta greitai, mandagiai ir trumpai. Tiesa, pasižvalgius po kitų žmonių užduotus klausimus matyti, kad kalbos barjeras kartais tampa problema ir atsakymai ne visada sutampa su klausimais. Todėl reikėtų klausimus pateikti kiek įmanoma paprastesne anglų kalba.
Užsakymas
Jei prekė jus tenkina, reikia ją įsidėti į krepšelį. Prieš tai būtinai nepamirškite pasitikrinti siuntimo informacijos – ji pateikiama virš „Add to Cart“ mygtuko.
Visų pirma, ne visos prekės siunčiamos į Lietuvą. Tiesa, daugumai prekių tai negalioja, bet pasitaiko išimčių. Jeigu įdomius produktus randate technologijos.lt tekstuose, jie visi yra siunčiami į Lietuvą - apie kitokias prekes mes nerašome.
Kitas svarbus momentas - siuntimas gali būti nemokamas arba mokamas. Tai priklauso nuo prekės dydžio, formos ir nuo to, kaip greitai norite gauti siuntinį. Prie kiekvienos prekės bus nurodyta siuntimo kaina arba parašyta, kad jis nieko nekainuos.
Šįkart perkame veiksmo kamerą, kurios siuntimas mums nekainuos, ir medžio tekinimo stakles, kurių siuntimas atsieis šiek tiek daugiau nei 10 eurų.
Be to, skiriasi ir siuntimo būdai. Prekės gali keliauti per paštą arba per siuntų tarnybą. Per paštą atsiuntimas gali užtrukti iki mėnesio, o per siuntų tarnybą - iki savaitės. Paprastai siuntimas per paštą yra nemokamas, o per siuntų tarnybą kainuoja papildomą priemoką. Tačiau yra ir dar vienas esminsi skirtumas - siunčiant per siuntų tarnybą prekės neabejotinai praeis pro muitinę, o siunčiant per paštą, atkeliaus per ES pašto tarnybas tiesiai į namus.
Rengdami straipsnį specialiai išsirinkome tokias prekes, kad viena būtų siunčiama per paštą, o kita per siuntų tarnybą - taip galėjome patikrinti skirtumus.
Išsirinkę norimas prekes, einame į krepšelį (jį rasite viršutiniame dešiniame kampe). Jei pirkote brangesnius daiktus, jums bus leista išsirinkti vieną papildomą smulkmeną su nuolaida („Check items redeemed“). Toliau spaudžiame „Proceed to Checkout“ mygtuką, kuris mus siunčia į prisijungimo puslapį.
Jei Gearbest.com perkate pirmą kartą, jums teks užsiregistruoti („Register“) arba prisijungti per socialinius tinklus. Registracija labai paprasta – tereikia įvesti veikiančio elektroninio pašto adresą, sugalvoti slaptažodį ir įvesti paveikslėlyje matomą tekstą. Tuomet atsiunčiamas elektroninis laiškas su aktyvavimo nuoroda.
Prisijungus galima surašyti informaciją, reikalingą siuntimui – vardą, adresą, telefono numerį ir pašto kodą. Beje, jau vien už registraciją gausite 50 taškų, kuriuos ateityje galėsite panaudoti mokėjimams - 50 taškų atitinka 91 euro centą. Tuomet pereinama prie siuntimo nustatymų ir mokėjimo.
Siuntimo nustatymai
Toliau reikės pasitikrinti siuntimo būdą. Siūlomi keli variantai. Įprastai, išsirinkus brangesnį siuntimo būdą daiktas gaunamas greičiau, tačiau mūsų aveju daiktai atkeliavo greitai net likus prie pigiausių siuntimo būdų.
Tikslinant siuntimą, galėsite pasirinkti „Registered Air Mail“, „Unregistered Air Mail“, „Priority Line“ ar „Expedited Shipping“.
„Priority Line“ siuntimas į Lietuvą vyksta tik tam tikroms prekėms, o pats principas panašus į „Expedited Shipping“.
„Expedited Shipping“ yra brangiausias siuntimo būdas, nes siuntinius pristato kuri nors iš privačių siuntų tarnybų, tačiau kartu šis būdas ir patikimas, ir saugus, ir gana greitas. Deja, siunčiant šituo būdu visos prekės keliauja pro muitinę ir jei deklaruota kaina bus didesnė, nei yra ribinė, teks mokėti mokesčius.
Skirtumas tarp „Registered Air Mail“ ir „Unregistered Air Mail“ yra tik toks, kad pirmąjį galima sekti, o antrojo – ne. Jei tik yra galimybė, niekuomet nesirinkite „Unregistered Air Mail“, ypač jei perkate kažką labai vertingo.
Mūsų atveju kamera keliauja „Registered Air Mail“ būdu per Nyderlandų paštą, o staklės – „Expedited Shipping“ per DHL.
Gearbest.com siūlo ir siuntos draudimą („Insurance“). Tai – gana naudinga paslauga, nes tuomet Gearbest.com įsipareigoja kompensuoti siuntimo metu patirtą žalą ar visiškai prarastus pirkinius. Jums bus išsiųstas antras toks pats daiktas arba sugrąžinti pinigai.
Nemanykite, kad tai tik šiaip, papildoma paslauga, kurios neverta rinktis - nors siuntos pasimeta retai, bet tokių incidientų įvyksta nuolatos, tad tai savotiška loterija, ar jums pasiseks ar ne. Deja, draudimo priemoka priklauso nuo pačios prekės, tad kartais gali būti gan didelė, tačiau jeigu ji nėra labai brangi, visada rekomenduotume ją užsisakyti.
Pasirinkus norimą siuntimo būdą pereinama prie mokėjimo.
Mokėjimas
Mokėjimas už prekes greičiausiai kelia daugiausiai klausimų. Žmonės bijo prarasti pinigus, naudodamiesi abejotino patikimumo svetainėmis. Tačiau Gearbest.com šiuo atžvilgiu yra saugus ir saugo savo reputaciją.
Galima mokėti „Paypal“ sistema, kreditine ar debetine kortele per „Paypal“ sistemą, ar kreditine ar debetine kortele tiesiogiai. Siūlomos ir „WebMoney“, „QIWI“ ir „Yandex“ paslaugos, kuriomis dažnai naudojasi Rusijos gyventojai.
Jei turite „Paypal“ sąskaitą, tai bus paprasčiausias apmokėjimo būdas - nereikės suvedinėti duomenų, sistema yra patikima ir patogi. „Paypal“ taip pat padeda susigrąžinti pinigus, jei įvyks kas nors nenumatyto - jei nuo pirkimo praėjo mažiau nei 180 dienų, galite paprašyti grąžinti pinigus.
Jei „Paypal“ sąskaitos neturite, greičiausiai lengviausia sumokėti tiesiogiai savo debetine ar kreditine kortele. Reikės suvesti kortelės numerį, galiojimo laiką, ant kortelės nurodytą vardą bei pavardę ir saugos kodą. Vos mokėjimas bus patvirtintas, prekė jau bus jūsų, tereikės palaukti, kol ji atkeliaus.
Procedūra niekuo nesiskiria ir jei perkate prekes su mokamu siuntimu, tačiau reikia dar atidžiau žiūrėti į siūlomus siuntimo būdus. Kai kurie jų yra greitesni vos pora dienų, tačiau kainuoja kelis kartus brangiau.
Sumokėjus už prekes jų judėjimą bus galima sekti. Tiesa, ir čia yra niuansų.
Pirkinių sekimas
Žinoma, jei jau nusipirkote daiktą, norisi jo sulaukti kiek įmanoma greičiau - net jei niekur neskubate, kol prekė ne pas jus, tol yra neramu. Jau tikriausiai kitą dieną sulauksite pranešimo, kad pirkinys yra išsiųstas.
Savo paskyroje („My Account“ puslapio viršuje dešinėje) nueikite į savo užsakymų skyrelį („My Orders“), kur matysite visus savo pirkinius.
Paspaudę „Track your shipment“ mygtuką galėsite įsitikinti, kurioje pasaulio vietoje šiuo metu yra jūsų pirkinys. Šis mygtukas atsiras tada, kai jūsų pirkinys bus išsiųstas - jis pakeis „Dispatch faster“ mygtuką.
Galima tiesiog paspausti „View Tracking Message“ arba nusikopijuoti sekimo kodą ir jį panaudoti siuntinį gabenančios įmonės puslapyje. Pastarasis būdas yra kur kas tikslesnis.
Savo bandymo metu pastebėjome, kad Gearbest.com puslapyje pateikiama informacija apie pirkinio buvimo vietą yra net labai netiksli. Todėl nukopijuotus kodus mūsų atveju naudojome Nyderlandų Pašto ir DHL tinklapiuose.
Per DHL siųstų staklių pristatymas ir problemos su muitais
Jei nenutiks ko nors nenumatyto, prekės greitai pasieks Lietuvą. Priklausomai nuo jų kainos (ir vertės, kurią nurodo siuntėjas) bei nuo siuntimo būdo, siuntinys gali patekti į muitinės tarpininkų rankas, kurie pasiūlys savo paslaugas. Mums, kaip ir tikėjomės, taip atsitiko su staklėmis, nes prekė buvo siųsta per siuntų tarnybą. Priminsime, jog siuntų tarnyba visais atvejais siunčiamas prekes tikrina pagal oficialiai deklaruotą vertę ir jei ji didesnė, nei leidžia įstatymas, pateikia muitinei.
Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, jei prekė siunčiama ne iš ES, o prekės vertė be siuntimo išlaidų viršija 22 eurus, teks sumokėti PVM. Jei pirkiniai yra brangesni nei 150 eurų, teks mokėti ir PVM ir muitą, priklausomai nuo prekės rūšies. Kompiuteriams, telefonams muito nėra, tenka mokėti tik PVM, tačiau vaizdo kameros jau turi muitą - populiariausių prekių muitų tarifai.
Tačiau sumokėti mokesčius tik viena problemos pusė - dar yra daug biurokratinių reikalų, kuriuos gali sutvarkyti muitinės tarpininkai. Tuomet kainuos ir muitinės tarpininko paslaugos.
Taigi, jeigu prekė keliavo per siuntų tarnybą ir pagal vertę pateko į muitinę, tokiu atveju greitai sulauksite žinutės iš muitinės tarpininkų.
Su mumis susisiekė muitinės tarpininkė, kuri yra DHL partnerė šioje srityje ir pasiūlė savo paslaugas. Priėmus pasiūlymą, buvo atsiųsta paprasta sutartis, kurią reikėjo atsispausdinti, pasirašyti ir nusiųsti atgal. Taip pat reikėjo pateikti informaciją apie tikrąją pirkinio vertę. Pakako ir iš Gearbest.com gautų elektroninių laiškų, bei ekrano nuotraukos, kurioje buvo matyti, kiek kainavo pačios staklės (82,15) ir kiek buvo sumokėta už pakavimą ir siuntimą (10,42 eur).
Tiek elektroniniais laiškais, tiek telefonu muitinės tarpininkė bendravo maloniai ir kantriai aiškino, kokių duomenų jiems reikia. Tuomet buvo paruošta 39 eurų sąskaita (tarpininkavimas + prekės PVM), kurią apmokėjus siuntinys vėl pajudėjo mūsų kryptimi.
Tiems, kam pati tarpininkavimo paslauga atrodo per brangi, bet prekė jau pateko į muitinę, išeitis viena - tvarkytis muitinės reikalus patiems, bet iš daugybės atsiliepimų galima drąsiai tvirtinti, kad tai sudėtinga ir nervų pareikalausianti procedūra. Tad rinktis reikia kiekvienam asmeniškai - kas brangiau, nervai ir laikas, ar keliolika eurų.
Tuo po išmuitinimo susisiekęs kurjeris suderino siuntinio pristatymo laiką ir laiku jį atvežė - įpakavimas buvo kiek aplamdymas, bet be didesnių defektų ir realiai, prekei nepakenkta.
Iš viso staklės per DHL keliavo 9 dienas, bet pabrango 39€.
Per paštą siųstos kameros pristatymas: jokių muitų
Tuo tarpu veiksmo kamera (kainavo beveik 62€) su panašiomis problemomis nesusidūrė. Ją reikėjo atsiimti pašte, siuntinys buvo lengvas ir gerai įpakuotas.
Šis siuntinys per paštą iki pirkėjo keliavo 16 dienų ir nepabrango nė kiek.
Kodėl siunčiant per paštą nebuvo jokių problemų su muitais? Tikslaus atsakymo nėra, bet sprendžiant pagal daugybės pirkėjų atsiliepimus, siunčiant per paštą iš Gearbest muitų problemų niekada nekyla. Priežasčių yra kelios.
Visų pirma, Gearbest siunčia per Nyderlandų ar kitos ES valstybės paštą ir į Lietuvą šios prekės patenka kaip iš ES valstybių. Prekės iš Europos Sąjungos valstybių muitais neapmokestinamos.
Antra, pro ES šalių paštą keliauja tiek daug siuntinių, kad niekas neturi realių galimybių patikrinti kiekvienos prekės, ar realiai prekė iš ES, kokia jos tikroji vertė ir t.t.
Trečia, pardavėjas dokumentuose dažnai nuvertina siuntinio vertę, parašydamas, kad daiktų vertė yra mažesnė nei 20 eurų.
Atsiliepimai
Po prekių pristatymo viskas kaip ir būdų baigta, tačiau mes dar norėjome išbandyti atsiliepimus. Panaršius po Gearbest.com galima pastebėti, kad daugelis prekių yra vertinamos labai gerai. Tai gali reikšti, kad blogi atsiliepimai nėra publikuojami arba visos prekės yra išimtinai geros. O atsiliepimus rašyti verta – už juos taip pat gausite taškų, kuriuos vėliau galėsite versti nuolaidomis.
Staklėms parašėme gerą įvertinimą, tačiau surašėme visus prietaiso minusus. Atsiliepimas iš karto neatsiranda, bet nesibaminkite dėl cenzūros - jos nėra. Mūsų atveju atsiliepimas prie parduodamos prekės atsirado po vienos dienos. Jį peržiūrėjo puslapio administratoriai, tekstas, su visais paminėtais minusais, liko nekoreguotas. Taigi, prekių atsiliepimai nėra cenzūruojami, todėl jais galima pasitikėti. Žinoma, jeigu atsiliepimas necenzūrinis ar reklaminis, turbūt jo paskelbti nepavyks.
Apibendrinimas
Pirkimas Gearbest.com nedaug skiriasi nuo kitų elektroninių parduotuvių. Viskas vyksta sklandžiai, saugiai ir patogiai. Pristatymas neužtruko – lengvai tilpo į nurodytus rėmus. Abu siuntiniai atkeliavo gerai įpakuoti, dėžės nebuvo labai apgadintos ar rimčiau pažeistos. Todėl naudotis šiuo puslapiu tikrai nesunku, aišku ir pakankamai patogu.