Sprogimas ir gaisras buvo matomas net už kelių kilometrų: po katastrofos paaiškėjo, kaip iš tikro yra bandomi kariniai lėktuvai (Video)  (2)

Jungtinių Valstijų Oro pajėgų klimatinėje laboratorijoje prieš porą dienų kilo gaisras. Nors tiksli jo padaryta žala nėra skelbiama, jis patraukė žiniasklaidos dėmesį iš naujo sužinoti, kaip bandomi kariniai lėktuvai. Kokie bandymai atliekami Makinlio klimatinėje laboratorijoje? Ką kariniams lėktuvams tenka ištverti prieš keliaujant į misijas visame pasaulyje?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Makinlio klimatinė laboratorija yra įsikūrusi Floridoje. Kodėl laboratorija įsikūrusi tokiame karštame krašte? Iš esmės todėl, kad toje vietovėje jau buvo kelios oro pajėgų bazės.

Anksčiau, prieš Antrąjį pasaulinį karą, orlaiviai buvo bandomi Aliaskoje. Nors ten temperatūra nukrenta gerokai žemiau nulio, kas yra būtina lėktuvų bandymams, orai nėra prognozuojami. Laukti kelias savaites ar mėnesius, kad būtų galima atlikti kokį nors bandymą tikrai nėra pati geriausia išeitis, nes tai gerokai ištęsia lėktuvų kūrimo ir tobulinimo procesą. Todėl Ashley McKinley, garsus fotografas ir JAV Oro pajėgų pulkininkas, pasiūlė statyti laboratoriją, kurios viduje būtų galima pasiekti labai žemas temperatūras.

Bandymai Makinlio klimatinė laboratorijoje prasidėjo 1947 metais ir tęsiasi iki šiol. Šioje laboratorijoje bandomi ir kariniai, ir civiliai orlaiviai, priimami ir privačių bendrovių užsakymai. Šiame bandymų centre pabuvojo tokie orlaiviai kaip  „B-29 Superfortress“, „C-82 Packet“, „P-47 Thunderbolt“, „P-51 Mustang“, „P-80 Shooting Star“, „Sikorsky H-5D“, „C-5 Galaxy“, F-117, F-22, „Boeing 787“, „Airbus A350 XWB“ ir daugelis kitų. Nors laboratorijoje dažniausiai bandomi tik orlaiviai, kartais užsuka ir antžeminė karinė technika  - čia buvo bandomas ir „M1A1 Abrams“ tankas.

Makinlio klimatinė laboratorija yra didžiausia tokios paskirties įstaiga pasaulyje ir iš viso turi keturias klimatines kameras. Didžiausioje iš jų gali būti pasiektas beveik -54 laipsnių pagal Celsijų šaltis arba +74 laipsnių karštis. Laboratorija tokia naši, kad nuo įprastos temperatūros iki -54 laipsnių šalčio temperatūra gali nukristi vos per 24 valandas.

Čia orlaiviai gali būti išbandomi lietumi, sniegu, saulės šviesos simuliacija, dulkių debesimis ar net druskingu rūku. Bandymų centre yra ir mažesnė kamera, kurioje gali būti simuliuojamas 24 km aukštyje esantis slėgis ir ekstremalios temperatūros tarp -62 ir +60 laipsnių Celsijaus. Čia bandomi skafandrai ir atskiri orlaivių elementai.

Sprogimas ir gaisras kilo ne pačioje kameroje, o greta esančiose patalpose, kuriose ir buvo ekstremaliai šaltoms temperatūroms reikalinga įranga. Į dangų pakilo chlormetano debesis, matomas ir už kelių kilometrų. Aišku, kad centras buvo stipriai apgadintas ir laboratorijos kurį laiką nedirbs. Sprogimo priežastis taip pat nėra skelbiama, tačiau chlormetanas yra labai degios dujos, kurios gali sprogti dideliame karštyje.

F-35 bandymai ekstremalaus klimato kameroje

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(22)
(1)
(21)

Komentarai (2)