Apple jau žino, kas artimiausiu metu sukels tokią pat revoliuciją, kaip jos pirmasis iPhone: metamos milžiniškos pajėgos, terminai - itin agresyvūs ()
Kompanija tikisi sukurti virtualios realybės technologiją iki 2019; parduotuvėse pasirodys vėliau. Naujame įrenginyje bus naujas lustas ir nauja operacinė sistema
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kitaip nei dabartinės kartos papildytosios realybės šalmai, kuriems skaičiavimo pajėgumus ir ekraną suteikia išmanusis telefonas, Apple įrenginys turės nuosavą ekraną ir veiks, naudodamas naują lustą ir operacinę sistemą, teigia su situacija susipažinę šaltiniai. Kūrimo grafikas labai agresyvus ir dar gali kisti, sakė žmonės, sutikę laisvai kalbėti tik užtikrinus anonimiškumą.
Virtuali realybė (VR) panardina naudotojus į skaitmeninį pasaulį, o papildytoji realybė (Augmented Reality – AR) atvaizdus ir duomenis pateikia ant tikro pasaulio uždėtame sluoksnyje. Apple vadovui Timui Cookui AR atrodo mažiau izoliuojanti nei VR ir turint tokį revoliucinį potencialą, kaip ir išmanieji telefonai. Jis aptarė šią technologiją Good Morning America laidoje ir kalbėdamas apie pajamų augimą, skyrė jai beveik tiek pat dėmesio, kaip ir didėjantiems pardavimams.
„Jau dabar regime dalykus, pakeisiančius tai, kaip dirbame, žaidžiame, bendraujame ir mokomės,“ sakė jis pastarojo vizito metu. „Paprasčiau tariant, tikime, kad AR visam laikui pakeis naudojimąsi technologijomis.“
Apple nuo komentarų susilaikė.
Kad su AR susijusių projektų komandą Apple pradėjo burti prieš porą metų, Bloomberg pranešė kovą. Kalbama, kad anksčiau Dolby Labs inžinieriams vadovavusio Mike'o Rockwello grupė dabar išaugo iki kelių šimtų inžinierių visuose Apple skyriuose. Išsibarsčiusi Cupertino ir Sunnyvale biuruose, komanda kuria kelis techninės ir programinės įrangos projektus, bendru kodiniu pavadinimu „T288.“
Pirmasis komandos produktas buvo ARKit, įrankiai, kuriais programuotojai kuria AR programėles naujausiems iPhone ir iPad įrenginiams, kurios jų ekranais, kameromis ir procesoriais sukuria virtualias 3-D vartotojo sąveikas apsipirkimui internete, lavinimuisi ir žaidimams. Tai buvo tarpinis žingsnis, suteikęs Apple galimybę išbandyti technologiją su jau egzistuojančiais produktais.
Kitas žingsnis – sukūrimas šalmo su įtaisytu ekranu, galinčiu transliuoti tiesioginį 3D vaizdą ir nenusodinančiu baterijos – daug sudėtingesnė užduotis. Cookas pripažino tai, nesename interviu The Independent sakydamas: „Bet kas, ką netrukus galėtumėte išvysti rinkoje, nebūtų tai, kas galėtų ką nors patenkinti.“ Kalbėdamas apie ekrano kūrimo sunkumus, vyr. dizaineris Jony Ive praėjusį mėnesį sakė, kad „yra tam tikros idėjos ir laukiame, kol technologija šią idėją prisivys.“
Kaip ir ankstesnių produktų atveju, Apple nelūkuriuoja, kol kas nors sukurs lustą, galintį aptarnauti jų AR šalmą. Kompanija kuria jį pati ir tai bus panaši koncepcija kaip ir Apple Watch „sistema pakete“. Tokiuose lustuose galima sutalpinti daugiau komponentų – grafinius procesorius, DI lustus, CPU – į mažesnį plotą, nei standartiniuose procesoriuose; jie taip pat naudoja mažiau energijos.
Nauja operacinė sistema, kurios darbinis pavadinimas „rOS“ (realybės operacinė sistema) yra paremta iOS – iPhone'o operacine sistema. Kaip tvOS diegiama į Apple TV, macOS veikia Mac kompiuteriuose ir watchOS veikia Apple Watch laikrodžiuose, „rOS“ įkvėps gyvybę Apple AR šalmui. Geoffas Stahlis, buvęs Apple žaidimų ir grafikos programinės įrangos vadybininkas, yra vienas iš „rOS“ programinės įrangos grupės vadovų.
Apple dar neapsisprendė, kaip vartotojai kontroliuos šalmą ir paleis programėles, bet tiria liečiamuosius skydelius, aktyvavimą balsu per Siri ir galvos judesiais. Inžinieriai kuria įvairiausių programų prototipus, nuo naudojimosi žemėlapiu ir teksto rašymo iki sudėtingesnių užduočių, tarkime, virtualių susirinkimų kambarių ir 360 laipsnių vaizdo leistuvų. Kompanija planuoja šalmo sujungimą su nuosava App Store versija, kur vartotojai galėtų parsisiųsti turinį lygiai taip pat, kaip tai atlieka su iPhone, Watch, Apple TV ir Mac.
Kadangi Apple neturi nuosavo visiškai veikiančio šalmo, bandymo tikslais inžinieriai pradėjo naudoti HTC Vive. Jie taip pat turi įrenginį, panašų į Oculus Gear VR šalmą, kuris naudoja iPhone ekraną, kameras ir lustus. Apple parduoti įrenginio neplanuoja, tik ketina naudoti jį AR programų bandymams kitais metais.
Nors šalmo reikės laukti dar bent porą metų, Apple nori palengvinti programuotojams naujų AR savybių perkėlimą į iPhone. Todėl kompanija planuoja jau 2018 metais išleisti naują ARKit programinių įrankių rinkinio versiją. Naudodami vadinamą nuolatinio sekimo technologiją, jie galėtų padėti programuotojams sukurti programas, kurios tiksliai prisimintų, kur skaitmeninis objektas buvo virtualioje erdvėje; nusisuki, o objektas tebėra ten. Šiais įrankiais taip pat bus lengviau kurti daugelio žaidėjų AR žaidimus.
Mark Gurman
bloomberg.com