Baigėsi laikai kai kinai tiesiog kopijavo? Kuo Kinijos antrasis lėktuvnešis skiriasi nuo pirmojo, gauto iš Ukrainos ir koks bus planuojamas trečiasis (Video)  ()

Senais senais laikais Kinija garsėjo savo laivybos pasiekimais. Nenuostabu, juk tai šalis prie jūros. Aplink daug salų. Ėjo ir vis dar eina daugybė prekybos kelių. Tačiau modernėjanti naujųjų laikų Kinija ilgą tarytum ignoravo juos supančius vandenis. Laivynui skiriamas dėmesys buvo menkas. Pats pirmasis lėktuvnešis vos netapo didžiuliu kazino. Daug kas abejojo ar ši šalis gebės vystyti tokio dydžio projektą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo pat antrojo pasaulinio karo pabaigos, lėktuvnešiai tapo laivynų flagmanais. Tai vieni didžiausių laivų. Lėktuvnešis ir jį lydinti grupė kitų laivų yra galinga smogiamoji jėga. Bet tai ne pigu. Dar sudėtingiau pasigaminti reikiamas technologijas. Todėl šalių galinčių išlaikyti šią jėgą nėra tiek daug. Gebančių savarankiškai juos statyti dar mažiau.

Pats pirmasis kinų lėktuvnešis buvo iš Ukrainos nupirktas nebaigtas korpusas. Sovietų Sąjunga iki savo sužlugimo vykdė kelis projektus šioje respublikoje. Minėtasis laivas pradžioje turėjo vadintis „Ryga“, vėliau buvo pervadintas į „Varyag“. Tik per stebuklą likęs nesupjaustytas Kinijoje tapo „Liaoning“.

Ukrainiečiai mažai kuo galėjo padėti, rusai su savo vieninteliu laivo broliu „Admiral Kuznecov“ irgi neatrodė galintys daug prisidėti. Todėl kinai viską darė savaip. To ko laive nebuvo, bandė improvizuoti ir įmontuoti kažką savo. Kas nesisekė, tą perdarinėjo. Taip 2016 metais šis laivas buvo pripažintas tinkamu tarnybai. Nors jo kovinėmis galimybėmis abejota.

Šių metų pradžioje buvo baigtas antrasis Type 001A klasės laivas.

Jis buvo pradėtas statyti iškart kai tik buvo nusipirktas „Liaoning“ korpusas. Tačiau tai nebuvo tik akla kopija. Visai nesenai spaudoje buvo pristatyti šių laivų skirtumai.

  • Naujasis laivas nežymiai ilgesnis. Maždaug 9 metrais.
  • Pakilimo rampa pažemina nuo 14 iki 12 laipsnių kampo. Po daugybės bandymų Kinijos pajėgos nustatė, kad taip pakildamas nuo rampos lėktuvas gauna daugiau keliamosios jėgos bei mažesnę perkrovą korpusui.
  • Maždaug 10% sumažintas valdymo bokštas. Taip denyje atsirado papildomos vietos sraigtasparniams ir naikintuvams.
  • Ta pačia intencija buvo perdirbta pati laivo koncepcija. Originaliai Kuznecov klasė yra kombinuotas lėktuvnešio ir laivų naikintojo derinys. Kinija šios koncepcijos atsisakė ir panaikino priešlaivinių raketų paleidimo platformas. Taip denyje atsirado dar daugiau vietos
  • Kol kas dar bevardis lėktuvnešis turėtu gabenti ne 24 „J-15“ naikintuvus, o net 35. Bent jau tokią informaciją, gautą iš į pensiją pasitraukusios admirolo Yin Zhuo, pateikia svetainė „South China morning post“.

Į lėktuvnešį ketinama įdiegti naujausias 360 laipsnių kampu gebantį skenuoti radarą. Taip pat naujausias 24 „HHQ-10“ trumpo nuotolio priešlėktuvines raketas. Jas iki šiol turėjo tik naujausios fregatos ir eskandriniai minininkai.

Pirmtakas nebus pamirštas, nors jo numatyta rolė tik kaip treniruočių laivas. Panašu, kad kinams šiuo metu naudingiau pasistatyti naują laivą nei taisyti seną. Su ateinančia sėkme augantis apetitas trečiam lėktuvnešiui kelia dar didesnius reikalavimus.

Pastatyti ketvirtadaliu didesnį laivą. Su elektromagnetine ar bent jau garo katapulta. Tokia kokia yra JAV laivuose. Tokia sistema leistu pakilti ženkliai geriau ginkluotiems bei pilnais bakais kuro naikintuvams. Taip padidinant jų kovinę galią.

Svarstoma sukurti ir įdiegti atominį reaktorių. Dujų turbinų sistemos itin sudėtingos. Tuo galima įsitikinti žvelgiant į nuolat nepatikimai veikiantį „Admiral Kuznecov“ ar matant kaip ne ką mažiau vargsta naujos kartos laivams šias sistemas diegiančios JAV su Didžiąja Britanija. Pernelyg dažnai jos linkusios išsijungti taip paliekant laivą dreifuoti vandenyse.

 

Parengė Arnas Mulokas

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Arnas Mulokas
(27)
(2)
(25)

Komentarai ()