Koks lengvasis automobilis turi pačius didžiausius stabdžius pasaulyje? Įspūdingas daugiau nei 2 tonas sveriantis monstras (Video) (1)
Tai ne „Porsche“, ne „Ferrari“ ir ne „Lamborghini“. Ir netgi ne „Bugatti“, ir ne „Koenigsegg“. Atsakymas į klausimą antraštėje – „Bentley“. Ir tai ne koks sportiškas automobilis, o visureigis „Bentayga“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Bentley Bentayga“ sveria kaip du su puse „Lotus Elise“, tad norint sustoti, reikia šiek tiek pasistengti. Suprasdami, kad naujojo „Bentayga“ vairuotojams šis procesas nėra paprastas, „Bentley“ pasiūlė išeitį.
2018-aisias „Bentley“ pristatė dvi naujoves. Viena – į „Bentayga“ montuojamas V8 variklis. Jis nėra toks įspūdingas kaip W12, o ir šiaip „Bentley“ vizitinė kortelė yra ne kažkokie aštuoncilindriai, o griodziški W12. Tačiau rinka – plati ir britai siekia patenkinti įvairiausius jos poreikius. Juk V8 automobilį padarys kiek pigesnį – žinoma, jo dar neįpirks „Volvo XC90“ savininkai, tačiau „Porsche Cayenne“ turėtojai apie „Bentayga“ svarstyti jau galės.
Nereikėtų galvoti, kad „Bentley Bentayga“ su V8 varikliu tapo dyzeliniu „Nissan Qashqai“. Ne, taip tikrai nenutiko: 550 AG ir 770 Nm kiekvieną kartą prilietus akceleratorių primins, kad jūs sėdite prie vieno greičiausių visureigių pasaulyje vairo, kuris nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,4 sek. (W12 tą padaro kiek greičiau – per 4,0 sek.).
Įdomus kitas dalykas – jeigu W12 variklį „Bentley“ „pasiskolino“ iš „Audi“, tai naujasis V8 – iš „Porsche“. Vien šis pavadinimas skamba sportiškai.
Tačiau tai nėra pagrindinė naujiena. Net ir su mažesniu varikliu „Bentley Bentayga“ sveria gerokai virš 2 tonų, tad nors ir įsibėgėja greitai, stabdant fizikos dėsniai jaučiami aiškiau nei devintos klasės mokyklos suole. Tokį svorį posūkiuose suvaldyti padeda amortizatorių darbą realiu laiku kontroliuojanti 48 voltų įtampos elektros sistema, o stabdyme „Bentley“ turi kitą pasiūlymą. Tai – 440 mm skersmens stabdžių diskai su 10 cilindrų apkabomis priekyje bei 370 mm skersmens – gale. Tai yra ne tik didžiausi kada nors „Bentley“ į serijinį automobilį montuojami diskai, bet ir didžiausi apskritai visoje automobilių rinkoje.
Pavertus į colius, jų skersmuo būtų 17 colių. Tai – didesnis skersmuo nei daugelio gatvėje matomų automobilių ratlankių. Tam „Bentley“ irgi pasiruošė – standartinis „Bentayga“ komplektuojamas su 20 colių ratlankiais, o papildomai galima įsigyti ir 22 colių.