Pirmam skrydžiui pakilo naujas milžiniškas Rusijos karinių pajėgų lėktuvas: kodėl tai kritiškai svarbu Rusijai ir kaip tai parodo jos naują strategiją (Video) (3)
Rusijos karinės oro pajėgos tęsia savo pajėgų modernizavimą. Sausio 25-ą dieną į orą pirmiesiems bandymams pakilo naujausias kompanijos „Iljušin“ lėktuvas. Šįkart skrydis truko vos 5 minutes, bet ateityje jis ne tik gebės kur kas daugiau. Skris ilgiau ir toliau. Kartu turės naują strateginę reikšmę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujai senas. Būtent taip būtu galima įvardyti pristatytą „Il-78M-90A“ degalų pildymo lėktuvą, nes jis sukurtas naudojantis kur kas senesnio „Il-76MD-90A“ baze. Vis tik rusai teigia, kad tai iš pagrindų pakeistas lėktuvas turintis tą pačią konfigūraciją ir išvaizdą.
Nuo visų senesnių modelių pirmiausia išsiskirs atnaujinta valdymo įranga. „Stiklinė kabina“ arba kitaip tariant atėjimas į XXI amžių. Joje praktiškai neliko analoginių prietaisų. Viskas valdoma kompiuteriais. Rodoma ekranuose. Taip rusai tikisi sumažinti įgulos pervargimą skrydžio metu. Mažiau apkrauta darbais įgula turėtu ne tik paprasčiau valdyti lėktuvą, bet ir gebėti tinkamai elgtis sudėtingose situacijose. Taip padidinant saugumą ore. Tiek įgulos tiek brangios karinės technikos.
Atnaujinti varikliai planuojama leis sutaupyti iki 14% kuro lyginant su tuo kas buvo eksploatuojant senuosius modelius. Taip gabendamas tą patį kiekį naudingo krovinio, jis galės daugiau degalų skirti kitiems lėktuvams papildyti. Be viso to jis skris toliau nei pirmtakas.
Maža to jie ekologiškesni ir kas svarbiausia kur kas tylesni. Kiek neaišku, bet jei kompanija didžiuodamasi pažymi, kad įtilpo į Tarptautinės Civilinės Aviacijos Organizacijos normas pažanga turi būti didelė. Dauguma senesnių modelių rusiški lėktuvai vien dėl triukšmo buvo nepageidaujami moderniuose oro uostuose.
„Il-78M-90A“ galės ore papildyti vieną specialioms operacijoms skirtą lėktuvą, pavyzdžiui bombonešį. Arba du naikintuvus. Nusileidus šis orlaivis leis pasipildyti iškart net keturiems lėktuvams.
Dar vienas patobulinimas turėtu leisti mechanikams įdėjus ne tiek jau ir daug darbo šį bus lengva paversti paprastu krovininiu arba gaisrams gesinti pritaikytu lėktuvu.
Vis tik strategiškai svarbiausių dalykų neįmanoma išvysti žvelgiant į šį „Il“. Jis grįžta į Rusija. Visi senesnio modelio degalų papildymo lėktuvai būdavo gaminami „Iljušin“ padalinyje, kuris buvo įsikūręs Uzbekistane. Konkrečiai šis modelis nuo konvejerio nuriedės iš „Aviastar SP“ gamyklos Uljanovske. Giliai Rusijoje esančiame mieste, kuris garsus ne tik čia gimusiu Vladimiru Leninu, bet ir įsikūrusiomis karinės technikos įmonėmis. Šitaip pratęsdama jau kurį laiką matomą naujausią Rusijos strategiją: susigrąžinti svarbiausių karinės pramonės dalių gamybą.
Sovietų Sąjungos laikais kurta tautų bendradarbiavimo idėja išsikvėpia. Rusija vis mažiau nori išlaikyti ryšius su gamyklomis likusiomis artimajame užsienyje. Ryškiausias to pavyzdys būtu naujojo kosmodromo pasistatymas vietoje garsiojo Baikonūro likusio Kazachstane. Nors šalys vis dar sąjungininkės. Bet kaip pamatėme Ukrainoje, vos per kelis mėnesius pasikeitus valdžiai santykiai gali greit sugriūti. Taip už sienos liekant reikalingoms dalims, kurioms atkurti gali prireikti net kelerių metų.
Kitas svarbus patobulinimas yra surinkimo linijoje. Ji stipriai modernizuota. Bus naudojami Rusijoje gaminti automatiniai įrankiai tikslesniam fiuzelažo surinkimui. Pačiai surinkimo kokybei tikrinti bus pasitelkiamos optinės ir lazerinės sujungimų įvertinimo sistemos. Tai ne tik dėl kokybės, bet ir dėl darbo proceso spartinimo. Įmonė jau žarsto pareiškimus apie planus sumažinti surinkimo linijos darbuotojų kvalifikacijai keliamus reikalavimus.
Parengė Arnas Mulokas