Kodėl atšalus orams dyzelinis automobilis sunkiai kuriasi net su apynauju akumuliatoriumi? Serviso meistras aiškina pagrindines priežastis ir ką reikėtų daryti  (5)

Šąlant orams dyzelinių automobilių vairuotojai vis dažniau susimąsto apie tai, kas jų laukia, kai temperatūros stulpelis nusileis gerokai žemiau nulio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pagrindo nerimauti tikrai yra tuomet, kai apynaujis akumuliatorius ryte tik vargais negalais pažadina motorą.

Lrytas.lt skaitytojas Arūnas sako, kad savąjį 5 serijos BMW jam kol kas pavyksta užvesti kiekvieną rytą, tačiau pastaruoju metu tai vyksta sunkiai. Kad dyzelinis variklis atgytų prireikia mažiausiai dviejų-trijų prasukimų.

„100 ampervalandžių talpos akumuliatorių pirkau vasarą, bet dabar tai manęs neguodžia. Bijau, kad dar labiau atšalus orams automobilis liks stovėti kieme“, – nerimavo vyras.

Jis atkreipė dėmesį, kad motoras sunkiai užsiveda nepriklausomai ar stovėjo šaltas visą naktį, ar keletą valandų dirbo be pertraukos.

Vairuotojo manymu, ilgesnė kelionė turėtų užtikrinti pakankamą akumuliatoriaus įkrovą, todėl problema glūdi kitur.

Pataria patikrinti įkrovimą

„Žydriaus motorai“ dirbtuvių įkūrėjas Žydrūnas Janušauskas patarė patikrinti, ar gerai kraunamas akumuliatorius. Įkrovimo įtampa turi patekti į ribas tarp 13,9 ir 14,5 volto.

Specialistas įvardino, kad nepakankamo krovimo priežastimi gali būti pernelyg laisvas generatoriaus diržas. Tai išduoda čaižus cypimas, kuris yra aiškiai girdimas užvedant variklį.

„Tai itin pastebima šaltuoju metų laiku, kai tampa sunkiau išjudinti stūmoklius per sustingusį tepalą. Diržas praslysta ir atsiranda nemalonus garsas“, – komentavo pašnekovas.

Meistras taip pat paaiškino, kad jei sutrinka generatoriaus skriemulio laisvos eigos praslydimas, atsiranda elektros srovės impulsai ir įkrovimas tampa netolygus.

„Gali būti susidėvėję rotoriaus kontaktai su krovimo rele. Taip pat gali būti sugedusi ir pati relė“, – komentavo Ž. Janušauskas.

Dažnos starterio problemos

Kita problema, anot meistro, gali būti gendantis starteris. Dažnas atvejis – sudilę priekinė dalyje esantys dantračiai.

Taip pat neretai užsiteršia šepetėliai, todėl taupant pinigus remontui šį mazgą galima pabandyti gerai išvalyti.

Tačiau reikia atkreipti dėmesį į jų būklę, nes jei šepetėliai sudilę tokia paprasta operacija naudos neduos.

Ž. Janušauskas aiškino, kad problemų gali sukelti ir sudilę starterio kreipiančiosios. Tokiu atveju dalis elektros srovės nuteka į jo korpusą.

Rečiau sutinkami gedimai

Meistras įvardino ir kitas problemas, kurios yra mažiau tikėtinos, tačiau gali kamuoti dyzelinius variklius.

Anot jo, vienas iš variantų – sistemai praradus sandarumą tarp bako ir siurblio į degalus gali patekti oro.

„Nauji varikliai taip pat itin jautrūs slėgio kritimui purkštukuose. Užfiksavus tokį atvejį visa degimo sistema yra atjungiama“, – sakė meistras.

Tas pats nutinka ir tuo atveju, kai degalų siurblys negali sukurti pakankamai aukšto slėgio.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(24)
(7)
(17)

Komentarai (5)