„Regitra“ ir Susisiekimo ministerija ruošia naują įstatymą vairuotojams: kas ir kodėl keisis, planuojamos naujos baudos  (6)

Vairuotojų laukia rimti pokyčiai. Vidaus reikalų, Susisiekimo ministerijos ir automobilius registruojanti viešoji įstaiga „Regitra“ rengia naują Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakciją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Keičiamas įstatymas yra pagrindinis dokumentas, nurodantis vairuotojų prievoles, o vienas svarbiausių siūlomų jo pakeitimų – griežčiau registruoti visus parduodamus ir perkamus automobilius.

„Tai yra didelis projektas, nes kalbama ne apie kosmetinius pakeitimus, bet viso įstatymo įvertinimą ir naujo dokumento sukūrimą.

Be to, keičiant įstatymą, reikės keisti ir visus susijusius kitus teisės aktus, kurių yra keli šimtai“, – paaiškino „Regitros“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

Jis mano, kad „Regitros“ darbuotojai yra būtent tie žmonės, kurie gali geriausiai įvertinti, kokie pokyčiai reikalingi dabartinėje sistemoje, todėl įmonė aktyviai prisideda prie įstatymų bazės kūrimo.

Sunkiai randa savininkus

Vienas esminių „Regitros“ siūlymų – naujoje įstatymo redakcijoje aiškiai apibrėžti, kokia yra transporto priemonių savininkų ir valdytojų atsakomybė bei pareigos.

„Vis dažniau pastebime, kad neretai kyla problemų dėl transporto priemonės nuosavybės pasikeitimo, nes, pagal galiojančią tvarką, užfiksuoti automobilio perpardavimo fakto, pirmiausia neregistravus jo savo vardu, nėra galimybės. Tai matoma tiktai pirkimo ir pardavimo sutartyje, kurią šalys pasirašo tarpusavyje“, – aiškino D. Jurgutis.

Dėl esamos tvarkos šiuo metu kyla labai daug problemų, jei automobilį nusipirkęs žmogus neįregistruoja jo savo vardu ir perparduoda trečiam žmogui, šis – dar kitam ir taip toliau. Galutiniam pirkėjui „nusifotografavus“ už greičio viršijimą ar padarius kitą pažeidimą pareigūnai kreipiasi į pirmąjį savininką, kuris mašiną gali būti pardavęs ir prieš keletą metų.

Daug problemų kyla, kai automobilį už pažeidimus reikia konfiskuoti, nes kartais būna pasikeitę net 6 ar daugiau automobilio savininkų, o tai niekur oficialiai neužfiksuota. Todėl tikrojo savininko paieškos atima iš pareigūnų daug darbo laiko, o kartais kaltas lieka automobilį pardavęs žmogus.

Grėstų ir nuobauda

Kad painiava pagaliau baigtųsi, „Regitra“ siūlo visus sandorius privalomai deklaruoti registre. Vadinasi, kaskart pasikeitus transporto priemonės savininkui apie tai reikėtų pranešti „Regitrai“, o to nepadarius būtų skiriama administracinė nuobauda.

„Ši tvarka padėtų išvengti nesusipratimų, kai automobilį pardavęs žmogus gauna baudas už pažeidimus, kuriuos padarė jau naujasis savininkas. Taigi būtų sukurtos palankesnės sąlygos piliečiams – nebereikėtų įrodinėti, kad, pavyzdžiui, automobilis asmeniui nebepriklauso, nes visa informacija apie nuosavybės pasikeitimus būtų matoma vienoje sistemoje“, – sakė D. Jurgutis.

Siūlo dar vieną reikalavimą

Dar vienas svarbus „Regitros“ siūlymas – aiškiai apibrėžti, kokios transporto priemonės gali dalyvauti viešajame eisme Lietuvos teritorijoje.

„Yra nemažai tokių transporto priemonių, kurios registruotos užsienio valstybėse, tačiau jas valdo nuolatiniai mūsų šalies gyventojai. Ši situacija kelia nemažai problemų, nes toks automobilis nėra matomas mūsų šalies registruose, o, pavyzdžiui, įvykus eismo įvykiui arba prasižengus jo savininkui nėra galimybės patikrinti informacijos nei apie patį automobilį, nei apie jo savininką. Todėl siekiame, kad nuolatiniai Lietuvos gyventojai viešajame eisme dalyvautų tik su čia registruotomis transporto priemonėmis arba pateiktų tam tikrą pagrindimą, kodėl tokia transporto priemonė eksploatuojama Lietuvoje. Pavyzdžiui, užsiimama automobilių nuoma“, – sakė pašnekovas.

D. Jurgutis sakė, kad kuriant naują įstatymo redakciją bus sprendžiama ir dėl bendro transporto priemonių registro ir bus siūloma dar daugiau pakeitimų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė
(17)
(3)
(14)

Komentarai (6)