Tikrieji monstrai ant keturių ratų: TOP 5 patys galingiausi superautomobiliai su didžiausiu sukimo momentu (Video) (11)
Per paskutinius 20 metų sportiniai automobiliai ženkliai pasikeitė. Šūkis apie darbinio tūrio svarbą naudojamas naudojamas vis rečiau, o mechaninių kompresorių, turbinų ir hibridinių jėgainių efektyvumas – stulbinantis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tobulėjant technologijoms tapo įmanoma įsigyti lengvuosius automobilius, kurie sukimo momento charakteristika nenusileidžia traktoriams.
Vis dar yra automobilių entuziastų, kuriems šis rodiklis nedaro didelio įspūdžio. Visgi reikia turėti omenyje, kad sukimo momentas nulemia, kaip greitai transporto priemonė gali įsibėgėti.
JAV automobilių sporto legenda Carrollas Shelby net yra pasakęs: „Arklio galios padeda parduoti automobilius, o sukimo momentas – laimėti lenktynės“.
Pateikiame jums autoevolution.com atrinktus 2017 metų automobilius, kurių varikliai išvysto didžiausią sukimo momentą. Jo greičiausiai užtektų tam, kad esant pakankamai geram sukibimui jie pajudintų visą Žemę.
„Koenigsegg Regera“
Šis superautomobilis ne pirmus metus įvardinamas kaip didžiausią sukimo momentą turintis modelis. Tiek šiuo rodikliu, tiek galia jis lenkia netgi galingąjį „Bugatti Chiron“.
„Koenigsegg“ atstovai sako, kad jų kūrinį neteisinga būtų vadinti superautomobiliu. Kadangi maksimali jo išvystoma viršija 1 megavatą (1000 kilovatų), jis gali būti įvardinamas kaip įkraunamas hibridinis „megaautomobilis“.
Švedų inžinerijos stebuklas nuo 0 iki 300 km/val. gali įsibėgėti greičiau nei per 10 sekundžių. Tokią trauką suteikia dviem turbinomis aprūpintas 5 litrų darbinio tūrio V8 tipo motoras, kuris išvysto 1100 AG galią ir 1280 Nm sukimo momentą.
Pastarieji rodikliai šiais laikais niekam nepadarytų įspūdžio, todėl Christianas Von Koenigseggas dar aprūpino automobilį trimis elektros motorais.
Du iš jų įrengti ant galinės ašies ir išvysto po 245 AG galią bei 260 Nm sukimo momentą. Trečias elektros variklis sumontuotas prieš alkūninį veleną ir suteikia dar 218 AG galią kartu su 300 Nm sukimo momentu.
Bendra šios beprotiškos sistemos galia siekia 1500 AG, o didžiausias sukimo momentas – 2000 Nm. Visa tai perduodama tik į galinius ratus, taigi dviem šio modelio padangoms tenka neįtikėtinos apkrovos.
„Bugatti Chiron“
Nors dėl panaudoto tokio paties variklio, transmisijos ir dalies važiuoklės į šį automobilį kai kas vis dar žiūri kaip į atnaujintą „Veyron“, jo techninės charakteristikos šviesmečiais lenkia pirmtaką.
Keturiomis turbinomis aprūpintas 8 litrų darbinio tūrio W16 tipo variklis išvysto maksimalią 1500 AG galią ir 1600 Nm sukimo momentą. Kitaip nei „Regera“ atveju, šiame automobilyje trauka perduodama į visus keturis ratus.
„Volkswagen“ inžinieriai ir be elektros motorų sugebėjo ir senojo variklio išspausti papildomą 300 AG galią ir 100 Nm sukimo momentą.
To neužteko, kad jis taptų galingesnis nei švedų kūrinys, tačiau dalis automobilių entuziastų paslapčia tikisi, jog bus ir „Super Sport“ versija. Sunku įsivaizduoti, kaip tai įmanoma pasiekti, tačiau vokiečių inžinieriai moka nustebinti.
„Pagani Huayra BC“
Ši neeilinė superautomobilio modifikacija buvo pavadinta pagerbiant pirmąjį „Pagani“ klientą ir gerą kompanijos įkūrėjo Horacio Pagani draugą Benny Caiolą. „Huayra BC“ yra antras galingiausias itališkas automobilis, kuris nusileidžia tik „Ferrari LaFerrari“.
Jei „Ferrari“ naudoja atmosferinį V12 tipo variklį ir elektros motorą, „Pagani“ savo kaimynus iš Maranelo įveikia sukimo momento rodikliais.
Didžiausi nuopelnai už tai priklauso netgi ne patiems italams, o „Mercedes-AMG“. Ši kompanija tiekia jiems unikalius 6 litrų darbinio tūrio V12 tipo variklius. Dvi turbinos leidžia šiai jėgainei išvystyti 800 AG galią ir 1200 Nm sukimo momentą.
Visa trauka per septynių laipsnių automatinę transmisiją perduodama galiniams ratams. Įspūdingai šio automobilio techniniame aprašyme atrodo ir itin mažas jo svoris – 1218 kilogramų.
„Bentley Mulsanne Speed“
Gigantiškas sedanas turi patį seniausią variklį tarp visų šiame sąraše minimų automobilių. Tai yra 6,75 litro darbinio tūrio V8 tipo motoras su dviem turbokompresoriais.
Ši jėgainė bėgant metams buvo atnaujinama, tačiau konstrukcijos pagrindas yra „L“ serijos variklis, kuris gaminamas nuo 1959 metų. Senolis dar turi parako ir suteikia 530 AG galią bei įspūdingą 1100 Nm sukimo momentą.
Tokios traukos užtenka tam, kad net 2,7 tonos sveriantis milžinas nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėtų per 4,9 sekundės ir išvystytų maksimalų 305 km/val. greitį.
„Dodge Challenger SRT Demon“
Pačiam galingiausiam visų laikų amerikietiškam kupė patekti į šį neeilinį sąrašą nebuvo labai sudėtinga. Ir visa tai dėl 6,2 litro darbinio tūrio V8 tipo agregato, kuris išvysto maksimalią 840 AG galią ir 1044 Nm didžiausią sukimo momentą.
Na, ir smagiausia dalis visiems technikos entuziastams – traukos lenktynių tiesiojoje šio automobilio priekis pakyla. Yra tik viena smulkmena: tam reikia sumontuoti 315/40 R18 dydžio radialines padangas gale ir visiškai siauras – priekyje.
Padangas naikinantis sukimo momentas įgalino ir kitus neeilinius pasiekimus. „Demon“ versija tapo greičiausiai ketvirtį mylios traukos lenktynėse įveikusiu automobiliu.
Šį sportą JAV kuruojanti NHRA netgi išdavė oficialų sertifikatą, kuriame įrašyta, kad minėta distanciją automobilis įveikė per 9,65 sekundės ir išvystė 225 km/val. greitį. Taip pat užfiksuota ir didžiausia starto metu serijinės gamybos automobilio pasiekta perkrova – 1,8 g.