Kuo pakeisti dyzelinius sunkvežimius? „Volvo Trucks“ teigia, kad yra geresnis kuras net už dyzelį ir nereikia nei elektros, nei jokių sudėtingų technologijų  (7)

Automobilių pramonė vis dar atsigauna po dyzelgeito skandalo. Vis daugiau Europos miestų atsisako dyzelinių automobilių, politikai kalba apie būtinybę švarinti orą, o dyzelinių automobilių gamintojai svarsto apie tokių variklių atsisakymą. Gal verta vėl atsisukti į degalinių kamputyje kažkur pamirštas suskystintas naftos dujas (geriau žinomas kaip LPG)? Ar šie degalai nebūtų gera alternatyva dyzelinui?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Suskystintos naftos dujos yra naftos rafinavimo produktas, natūralus angliavandenilio kuras, sudarytas iš propano ir butano. LPG vairuotojai gerai pažįsta, tačiau dujų įrangą turinčių automobilių keliuose nėra taip jau daug. Europoje pagal LPG automobilių koncentraciją pirmauja Lenkija, už jos seka Italija - šiose šalyse maždaug 5 % visų automobilių degina LPG. Dyzeliniai automobiliai yra nelyginamai populiaresni, tačiau jau praktiškai visiems aišku, kad dyzelino ateitis yra miglota. Gal laikas pažvelgti į LPG?

Jūsų automobilis gali būti dyzelinis, benzininis, o gal degina LPG ar apskritai turi tik elektros variklius. Tuo tarpu dauguma sunkvežimių (bent jau Europoje) yra dyzeliniai. Tačiau gamintojai vienas po kito pristato modelius, kurie degina dujas. „Volvo Trucks“ teigia, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi vilkikai šiuo metu yra geriausia išeitis siekiant sumažinti išmetamo CO2 kiekį, o ir „Scania“ neatsilieka, pristatydama savo LNG varomą vilkiką. Jie yra nedaug brangesni už dyzelines alternatyvas, leidžia ženkliai sumažinti išmetamas aplinkai žalingas dujas ir, priešingai nei elektriniai vilkikai, yra prieinami dabar.

LPG ir LNG technologijos yra šiek tiek kitokios, tačiau tendencijos yra stipriai susijusios. Jei dyzelinius sunkvežimius keis dujiniai, tikėtina, kad padaugės ir LPG deginančių automobilių. Tiesa, yra ir ženklų, kad taip gali ir nenutikti.

Visų pirma, elektriniai ilgų distancijų vilkikai kol kas nėra prieinami. Taip, žinoma, „Tesla“ ir kai kurie kiti gamintojai stengiasi juos atvesti į rinką, tačiau praeis dar labai daug laiko, kol elektrinis vilkikas taps standartu. Tuo tarpu daugelis automobilių gamintojų ruošia elektromobilius, tai kodėl jie turėtų siūlyti pigesnes žalias alternatyvas? Skaičiuojama, kad šiuo metu pasaulyje yra maždaug 15 gamintojų, kurie siūlo apie 100 modelių, kurie gali veikti ir degindami benziną, ir dujas. „Audi“ yra bene vienintelis prabangių automobilių gamintojas siūlantis tokią alternatyvą, tačiau didesni pinigai skiriami būtent elektromobilių populiarinimui.

O LPG turėtų išpopuliarėti. Skaičiuojama, kad Londono taksi automobilis su LPG įranga išmeta 99 % mažiau kenksmingųjų dalelių, o azoto oksidų (kurie itin pagarsėjo dyzelgeito skandale) emisijos sumažėjo 88 %. Prie to dar pridėkite, kad LPG infrastruktūra jau egzistuoja ir yra pakankamai išplėtota, o patys automobiliai daug pigesni nei elektromobiliai, ir turite sėkmės receptą. Tačiau tik jei mados automobilių pasaulyje būtų kitokios.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(53)
(10)
(43)

Komentarai (7)