Ši žinia sukėlė audrą, bet viskas baigsis eiliniu šnipštu? Kodėl „Regitra“ praspyrė visus automobilius su užsienietiška technine apžiūra  ()

Sprendimas, kad Lietuvoje bus pripažįstama Europos Ekonominės Erdvės (EEE) valstybėse atlikta techninė apžiūra ir tokią turintį automobilį panorus užregistruoti Lietuvoje jam nereikės lietuviškos techninės apžiūros, sukėlė nedidelę audrą. Techninių apžiūrų specialistai perspėjo, kad tokia tvarka gali reikšti „metalinių frankenšteinų“ antplūdį į Lietuvą, tačiau „Regitros“ specialistai pastebėjo, kad pirmosios naujos tvarkos dienos pranašauja kitokią tendenciją.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-06-06 Ši žinia sukėlė audrą, bet viskas baigsis eiliniu šnipštu? Kodėl „Regitra“ praspyrė visus automobilius su užsienietiška technine apžiūra  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

EEE valstybėse atlikta techninė apžiūra Lietuvoje pripažįstama nuo gegužės 20-osios. Panorus užregistruoti automobilį, kuris tebeturi techninę apžiūrą, šiam nereikia atlikti apžiūros Lietuvoje. Jei registruojamas automobilis, jau nebeturintis galiojančios techninės apžiūros, prieš registraciją šią privaloma atlikti.

„Regitra“ gali pripažinti EEE valstybėje atliktą techninę apžiūrą, bet ši privalo atitikti visus jai keliamus reikalavimus, kuriuos nustatė Lietuvos transporto saugos administracija“, – 15min pabrėžė Emilija Bardauskienė, „Regitros“ komunikacijos specialistė.

Anot pašnekovės, techninės apžiūros pažyma privalo būti išduoda valstybėje, kurioje buvo registruota transporto priemonė, taip pat techninė apžiūra turi būti galiojanti ir atitikti Lietuvoje nustatytą apžiūros dažnumą – dveji metai. Galiausiai „Regitra“ patikrina informaciją, ar transporto priemonei nėra išduotas sunaikinimo pažymėjimas.

Kokių duomenų reikalaujama

„Regitrai“ pateikiamoje užsienio šalyje atliktos techninės apžiūros pažymoje esantys duomenys privalo būti nurodyti su vienodais visoje ES kodais. Lietuvos transporto priemonių registrą valdanti įmonė nurodo, kad reikia šių duomenų:

  • transporto priemonės identifikavimo numeris (VIN arba važiuoklės numeris);
  • transporto priemonės valstybinis numeris ir registracijos valstybės ženklas;
  • techninės apžiūros vieta ir data;
  • ridos skaitiklio (jei yra) rodmenys tuo metu, kai buvo atliekama techninė apžiūra;
  • transporto priemonės kategorija (jeigu nustatyta);
  • nustatyti trūkumai ir jų pavojingumo lygis;
  • techninės apžiūros rezultatas;
  • kitos techninės apžiūros data arba šios pažymos galiojimo laikotarpio pabaigos data (jeigu ši informacija nepateikiama kitu būdu);
  • techninę apžiūrą atlikusios organizacijos arba centro pavadinimas ir už apžiūrą atsakingo kontrolieriaus parašas arba tapatybės duomenys;
  • kita informacija.

„Jei pateikiami dokumentai atitinka visus reikalavimus, užsienyje atlikta techninė apžiūra galios ir Lietuvoje tol, kol nepasibaigs jos galiojimo terminas“, – sako E.Bardauskienė.

Laimingųjų dar nebuvo

Pašnekovė neslėpė, kad, įsigaliojus naujai tvarkai, „Regitra“ jau sulaukė asmenų, panorusių įregistruoti savo transporto priemonę su užsienyje atliktos techninės apžiūros dokumentais.

„Visgi pateiktos pažymos neatitiko keliamų reikalavimų. Tiesa, keturi atvejai pareikalavo papildomo specialistų įvertinimo, po kurių išvadų transporto priemonių savininkų buvo paprašyta techninę apžiūrą atlikti Lietuvoje“, – kalbėjo E.Bardauskienė.

Ji pabrėžė ir tai, kad nauja tvarka nesuteikia galimybės Lietuvoje užregistruoti automobilį, turintį vairą dešinėje. Norint registruoti tokį automobilį, reikia pateikti papildomą pažymą iš ekspertizės, kuri paliudytų, jog automobilyje sumontuota papildoma netiesioginio matymo įranga.

Nuomonės išsiskiria

Nepaisant to, kad pasinaudojusių galimybe užregistruoti automobilį be techninės apžiūros Lietuvoje dar nėra, technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovai atkreipia dėmesį, kad kol kas Lietuvai pasiekiama ne visų EEE šalių informacija apie jose registruotas transporto priemones.

Be to, skirtingose Europos šalyse laikomasi ir skirtingų patikros standartų, kai kurie ES direktyvų reikalavimai interpretuojami savaip. Tai reiškia, kad į Lietuvos transporto registrą gali būti įtraukti ir tie automobiliai, kuriems, pavyzdžiui, leidimas dalyvauti eisme buvo panaikintas.

„Net oficialiai pripažinta „pavojinga atlieka“, tačiau automobilio išvaizdą atgavusi transporto priemonė Lietuvoje turės visas galimybes grįžti į eismą – tereikės pateikti minėtą galiojančią techninės apžiūros pažymą, kuri savaime neturi jokių apsaugos nuo klastojimo „saugiklių“ ir gali būti atspausdinama paprasčiausiu spausdintuvu“, – 15min yra sakęs Audrius Glėbus, „Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas.

Tiesa, naudotų automobilių pardavėjai tokios didelės grėsmės neįžvelgė.

„Tie automobiliai į Lietuvą atvažiuoja turėdami tik kelis mėnesius galiojančią techninę apžiūrą. Neretai jie ilgai prastovi užsienyje aikštelėse, tuomet dar Lietuvos turguose ir, žiūrėk, reikia techninę apžiūrą atlikti Lietuvoje“, – kalbėjo Valentinas Naujanis, UAB „Varanas“, valdančios Kauno automobilių turgų, vadovas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(7)
(3)
(4)

Komentarai ()