Tokių automobilių, kaip „Nissan NV200“ dar niekas nebuvo sugalvojęs: iš karto tapo garsiausiais, ryškiausiais ir keisčiausiais gatvėse važinėjančiais savavaldžiais automobiliais (Video)  (6)

Teksaso, JAV, gatvėse ėmė važinėtis netradiciniai savavaldžiai automobiliai. Kitaip negu nepastebimos baltos spalvos autonominiai modeliai, priklausantys „Waymo“ ar „Cruise Automation“, naujokai išsiskiria ryškia oranžine spalva ir banguojančia mėlynos spalvos juosta, ant kurios ryškiomis raidėmis užrašyta, kad priešais – savavaldis automobilis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar didesnę nuostabą kelia keturi LED ekranai: vienas ant priekinio dangčio, du virš priekinių ratų ir ketvirtas gale. Juose rodomi pranešimai pėstiesiems ir kitiems žmonėms, atsidūrusiems šalia šio automobilio, rašo theverge.com.

Drive.ai, kuri pirmadienį Dalaso, JAV, priemiestyje Friske pristatė bandomąjį pavėžėjimo savavaldžiais automobiliais projektą, teigia, kad kitokia jų mašinų išvaizda buvo pasirinkta sąmoningai. Ir jiems tai pavyko. Šiuo metu šie automobiliai – modifikuoti „Nissan NV200“ – tikrai yra garsiausi, ryškiausi ir keisčiausi savavaldžiai automobiliai, važinėjantys gatvėmis.

Labiausiai akį rėžiantis bruožas yra iš šių automobilių korpuso kyšantys ekranai – tai sumanė dizaineriai. Sameepas Tandonas, startuolio įkūrėjas, teigė, kad tuo metu, kai šie automobiliai veš žmones ar vyks jų pasiimti, šie ekranai rodys įspėjimus pėstiesiems ar kitiems automobiliams keliuose. Tokiais pranešimais norima pakeisti gestus ar kitus verbalinius bendravimo ženklus, kuriais automobilius vairuojantys žmonės praneša savo ketinimus.

Pateikiamas ir sąrašas iš anksto įrašytų žinučių, kurios gali pasirodyti ekranuose, nelygu, ką darys automobilis ir kas jį valdys:

  • „Laukia“ (pasirodo priekiniame ir šoniniuose ekranuose) ir „Perėja“ (pasirodo galiniame ekrane su judančio pėsčiojo paveiksliuku) – kai automobilis sustoja prie pėsčiųjų perėjos;
  • „Važiuoja“ (pasirodo priekiniame ir šoniniuose ekranuose su judančiu važiuojančio automobilio paveiksliuku) – kai automobilis pajuda iš stovėjimo pozicijos;
  • „Lipa / Išlipa“ (pasirodo visuose ekranuose) – kai į automobilį lipa ar iš jo išlipa keleiviai.

Iš pradžių bendrovė svarstė idėją žinutes papildyti emocijų simboliais, bet bandomojo projekto metu jų atsisakė. Remdamasi reakcija, kurios sulauks iš bandomųjų automobilių, bendrovė ateityje savo automobiliuose gali įrengti ir daugiau ekranų.

Drive.ai savavaldžiai automobiliai Frisko gatvėse yra bandomi nuo sausio. Bendrovė sako, kad pristatydama savo paslaugą, glaudžiai bendradarbiauja su vietos pareigūnais ir teisėsauga. Dviejų kvadratinių mylių virtualiomis ribomis pažymėtame plote, kuriame įsikūrusi ir Dalaso amerikietiškojo futbolo komandos „Cowboys“ būstinė, važinės tik keturi savavaldžiai automobiliai.

Iš pradžių saugumo sumetimais šiuose automobiliuose sėdės ir vairuotojas, tačiau greitai šie asmenys turėtų perimti tik palydovų vaidmenį. S. Tandonas pažymėjo, kad jų tikslas yra iki metų pabaigos atsisakyti net ir šių palydovų.

„Norime, kad žmonės jaustųsi saugiai ir patogiai, matydami savavaldį automobilį be žmogaus prie vairo, – sakė jis. – Norime, kad tai taptų įprasta“.

Šių automobilių jutiklių komplektas – 10 vaizdo kamerų, keturių lazerių ir radarų sistema – yra įprastas visiems autonominiams automobiliams. Visgi programinė įranga – dirbtinis intelektas, suvokimas, sprendimų priėmimas ir mobilioji programėlė – yra kurta pačios bendrovės, teigė S. Tandonas. Šiuos automobilius taip pat galima valdyti nuotoliniu būdu, bet S. Tandonas sakė turįs vilčių, kad toks būdas valdyti automobilius bus naudojama tik blogiausiu atveju.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(17)
(2)
(15)

Komentarai (6)