„Porsche 911“, kurio gatvėje nepažintumėte - jis neatrodo panašus į jokį kitą prieš tai ar vėliau sukurtą „Porsche“ ()
„Porsche 911“ modelis su „varlės akimis“ – viena žymiausių ir geriausiai atpažįstamų automobilių, per 55 gamybos metus niekuomet nenutolusių nuo pradinio varianto. Todėl žiūrint į tą automobilį, kurį dabar matote nuotraukoje, ir ant jo galo matyti užrašą „Porsche 911“, yra labai keista: jo forma visai neprimena „Porsche 911“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau tai visgi yra „Porsche 911“, prabrėžia roadandtrack.com. 1965-aisiais Kalifornijoje „Porsche“ pardavėjas Johnas von Neumannas labai norėjo „Porsche 911“ kabrioleto. Kalifornijoje buvo itin populiarios sportinio „Porsche 356“ kabrioleto versijos, įskaitant ir „Speedster“, tačiau pasibaigus pirmųjų sportinių automobilių gamybai, „Porshe“ gamoje kabrioleto nebeliko.
Iki „911 Targa“ su nuimama centrine stogo dalimi sukūrimo buvo likę dar keleri metai, be to, J. Von Neumannas nebuvo tikras, kad šis automobilis sulauks pasisekimo. Tokia nuostata lėmė, kad galiausiai perėmė reikalus į savo rankas.
J. Von Neumannui pavyko iš „Porsche“ įsigyti 911 važiuoklę ir ir susitarti su Nuccio Bertone , italų dizaineriu ir konstruktoriumi, sukurti šiai važiuoklei kėbulą. Rezultatas išsiskyrė itališku stiliumi ir labai priminė N. Bertone „Fiat 850 Spider“, kuris taip pat pasirodė 1965-aisiais.
Svarbu pažymėti, kad automobilis neatrodo panašus į jokį kitą prieš tai ar vėliau sukurtą „Porsche“. Viduje galima atpažinti „Porsche“, tačiau bendra išvaizda visiškai skiriasi nuo visiems pažįstamo „Porsche 911“. Apžiūrėti šį išskirtinį modelį galite čia.
N. Bertone sukurtas „Porsche 911“ 1966-aisiais buvo pristatytas Ženevos automobilių parodoje – norėta išsiaiškinti, ar automobilis pritrauks pakankamai dėmesio ir tolesnė jo gamyba pasiteisins. J. Von Neumannas pats finansavo projektą, bet paskutinis žodis dėl gamybos priklausė „Porsche“. Deja, parodos metu automobilis užsakymų nesusilaukė, tad J. Von Neumannas nesiėmė gamybos, o vienintelį prototipą pasiliko sau.
Prieš sugrįždamas į JAV automobilis pabuvojo keliose privačiose kolekcijose, buvo patobulintas jo variklis ir ratai. „Gooding & Company“, kurios aukcione parduodamas išskirtinis automobilis, tvirtina, kad šiuo metu automobilis gali važiuoti, tačiau reikia šiek tiek pastangų, jog jis taptų tinkamas važinėtis keliais. Visgi kainai ši aplinkybė įtakos neturi. Rengėjų teigimu, kai automobilis šį mėnesį bus pristatytas aukcione, jo būsima kaina turėtų būti nuo 600 iki 862 tūkstančių eurų.
Kas jį benusipirktų, savo kolekcijoje turės labai keistą „Porsche 911“ istorijos elementą. Tai išties gražus automobilis, bet jis visiškai neprimena „Porsche 911“. Tiesa, gali būti, kad būtent todėl jis ir yra toks šaunus.