Net jei pamatysite šią mašiną dirbančią, nežinodami nesuprasite ką ji daro: kam reikalinga ši didelė, aukšta ir galinga technika? (Video)  ()

Tai – didelė ir labai sunki mašina, kurios šiaip sau kelyje nepamatysite. Iš vieno darbo į kitą ji yra transportuojama sunkvežimiu ir pati eisme nedalyvauja. Tai nėra ir žemės ūkio technika. Tai kam skirta ši didelė, aukšta ir siaura mašina? Kokioje srityje ji dirba? Atsakymas ir kur kas daugiau informacijos – po nuotrauka.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai – grunto stabilizavimo mašina (kartais vadinama grunto maišytuvu ar pulvimikseriu). Ji dirba kelių tiesimo ir statybų sektoriuose. Grunto stabilizavimas – tai procesas, kuriuo bandoma dirvožemiui suteikti inžinerinėms konstrukcijoms reikalingų savybių. Įprastai tos savybės yra tiesiog tvirtumas – ant taip stabilizuoto grunto galima statyti pastatus ar tiesti kelius. Stabilizuotas gruntas yra atsparesnis aplinkos poveikiui, įšalui, dėvėjimuisi.

Grunto stabilizavimo mašina veikia pakankamai paprastai. Bazės centre ji turi metalinį būgną, į kurį patenka gruntas (pavyzdžiui, dirvožemis būsimo kelio vietoje) ir ant jo išbarstytos rišamosios medžiagos (cementas ar kalkės). Būgne gruntas ir rišamosios medžiagos yra sumaišomi su vandeniu, tuomet nauja, gerokai tvirtesnė medžiaga yra išliejama atgal ant to paties kelio ar statybų aikštelės.

Šios mašinos įprastai nėra skirtos senų kelio dangų perdirbimui – tam naudojamos kitos mašinos, kurios frezuoja, mala ir perdirba asfaltą. Tačiau viskas priklauso nuo pačios mašinos techninių savybių – kartais ta pati technika gali atlikti abu darbus.

Jei spėjote, jog tai – kelio dangos perdirbimo mašina, galite savo atsakymą laikyti teisingu. Senieji grunto stabilizatoriai naudojo plienines menteles, kuriomis grandė kelio paviršių ir stūmė jį į maišymo būgną. Modernesnės mašinos naudoja volframo karbido ašmenis, kurie tarnauja ilgiau ir gali susidoroti ir su plona asfalto danga.

Specializuotos asfalto perdirbimo mašinos iš tiesų yra labai panašios. Istoriškai grunto stabilizavimo ir kelių perdirbimo mašinos buvo viena ir ta pati technika, tačiau šiais laikais šie įrankiai yra labiau specializuoti. Kita vertus, pirmoje nuotraukoje matomas Virtgen WR 2500 S gali atlikti abu darbus. Pažvelkime į šią mašiną iš arčiau.

Egzistuoja dvi Virtgen WR 2500 S versijos – 2,4 ir 3 metrų pločio. Mažesnė versija pasiruošusi darbui sveria 32 tonas, jos ilgis siekia 8,42, o plotis – 3 metrus. Tuo tarpu aukštis siekia net 4 metrus, tačiau ši mašina vis tiek yra labai stabili, nes sunkus maišymo būgnas yra sumontuotas žemai. Šis būgnas turi 224 dantis, kurie gali nugrandyti iki 50 cm paviršiaus. Ši mašina naudoja 15,8 litrų dyzelinį variklį, kuris išvysto 670 AG (500 kW). Maksimalus šios mašinos greitis – 12 km/h, tačiau taip greitai ji važiuotų tik transportavimo tikslais. Varomi ir vairuojami visi ratai, ji gali įkopti į 57 % įkalnę.

Taigi, tai – kelių ir statybų technika, skirta grunto paruošimui. Ji yra skirta grunto stabilizavimui (maišymui su surišamosiomis medžiagomis), tačiau kai kurios tvirtesnės versijos gali perdirbti ir kelio dangą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Nodum.lt
Nodum.lt
(10)
(5)
(5)

Komentarai ()