Populiarusis legendinis „Tetris“ gali būti naudingas sveikatai - net 3 žaidimo minutės gali padėti ()
Visus mitybos patarimus ir knygas apie tai, kaip mesti rūkyti, galite pasidėti į gilesnę lentyną, nes didesnį efektą metant svorį ir rūkymą turi legendinis žaidimas, kurį, tikriausiai, esame žaidęs kiekvienas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Anot atlikto tyrimo, vos 3 minutes žaidžiant legendinį žaidimą „Tetris“, noras valgyti ar parūkyti sumažėja net ketvirtadaliu. Mokslininkai teigia, kad žaidimas siūlo vizualinę stimuliaciją, kuri pagerina žmogaus valią. Psichologai mano, kad šio žaidimo teikiamas efektas gali lengvai ir greitai padėti žmonėms, kuriems sunkiai sekasi laikytis dietų, mesti rūkymą ar atsisakyti alkoholio.
Profesorė Jackie Andrade, kuri šį tyrimą atliko kartu su savo kolega Jonu May – abu iš Plimuto universiteto – sako, kad noras valgyti ar rūkyti būna epizodiškas, o toks vienas epizodas trunka vos kelias minutes. Tokio epizodo metu žmogus įsivaizduoja tai, ko jie tuo metu nori – ir kokį malonumą tai suteiks. Anot jos, dažniausiai šie jausmai lemia tai, kad žmogus pasiduoda ir ima vartoti tai, ko taip norėjo. Tačiau dažnai ir trumpai žaidžiant „Tetrį“, smegenys nustoja kurti taip viliojančias vizualizacijas, o be jų potraukis kažką suvalgyti ar parūkyti tiesiog dingsta.
Tyrimo, kuris buvo paskelbtas leidinyje „Appetite“, dalyviai buvo paprašyti kaip įmanoma detaliau apibūdinti tai, ko jie nori- ir sugrupuoti norus pagal jų stiprumą, ryškumą ir blaškymo laipsnį. Tada viena dalyvių grupė žaidė „Tetrį“, o antroji grupė sėdėjo ir laukė, kol ekranas užkraus šį žaidimą – tačiau galiausiai taip ir nežaidė šio žaidimo. Vos po 3 minučių tyrimo dalyvių vėl buvo paprašyta įvertinti jų norus ir troškimus. Tie, kurie žaidė „Tetrį“, pajuto 24 procentais sumažėjusį potraukį maistui, rūkymui ar kitiems norams.
Profesorė J. Andrade sako, kad jų tyrimas išbandė įsibrovėliškumo teoriją, pagal kurią įsivaizdavimas lemia žmogaus potraukius – todėl pagrindinė užduotis yra sumažinti įsivaizdavimą. Ji pridėjo, kad situacijos valdymo jausmas yra itin svarbus išlaikant motyvaciją, o žaisdamas „Tetrį“, žmogus išlaiko situaciją valdomą.
Mokslininkė pasakoja, kad žaidimas yra lengvai prieinamas tiek būnant darbe, tiek namuose – o juo sumažinamas stresas, kurį sukelia atsiradę potraukiai. Ji pridėjo, kad žaidimas yra neutralus užsiėmimas, kuris turi teigiamą poveikį.
Parengta pagal „The Independent“.