„Pagrindinė visų tradicinių automobilių problema - variklis“. Vienintelio „Tesla“ elektromobilio Tauragėje savininkas apie savo įspūdžius, kaip su juo nuvyko į Norvegiją, kiek kainuoja kelionės ir ką sako aplinkiniai (11)
Vienintelio Tauragėje „Tesla“ elektromobilio savininkas Rytis Jurkauskas teigia – tai ne ekologija, o gyvenimo būdas. Vyras juokavo, kad namie liko tik dyzelinė žoliapjovė. O daugelio lietuvių noras vos kelis kilometrus kasdien važinėti į darbą su mažiausiai 2 litrų talpos varikliu jam apskritai nesuprantamas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visoje šalyje pamažu daugėja naujamadiškų transporto priemonių – hibridinių automobilių, elektromobilių. Tauragėje elektromobilių pionieriumi galima vadinti Rytį Jurkauską, kuris Baltrušaičiuose turi įkurdinęs „Tesla“ servisą. Vyro šeimos garaže jau penkerius metus puikuojasi „Nissan Leaf“, o galiausiai atsirado naujesnis tos pačios markės automobilis ir išmanusis „Tesla“. Pasak Ryčio, visų vidaus degimo varikliu varomų automobilių bėda – variklis.
Žurnalistei teiraujantis, kas konkrečiai negerai, R.Jurkauskas tik nusišypso – variklis ir yra blogai.
„Mano patirtis, dirbant su automobiliais, jau siekia 19 metų. Kai pradėjau, elektromobiliais dar nė nekvepėjo. Vėliau pamačiau laidą „Keliai. Mašinos. Žmonės“, kurioje pasakojo būtent apie elektrinį „Nissan Leaf“, ir kilo mintis – dabar atsiras elektromobilių, jų pridaužys ir atveš į Lietuvą, tada nusipirksiu sau. Pats anksčiau turėjau nemažai dyzelinių automobilių, ir tekdavo juos remontuoti. Visos jų problemos yra būtent po kapotu“, – dar pokalbio pradžioje įvardijo pašnekovas.
Anot R.Jurkausko, viskas paprasta – po variklio dangčiu slypi gausybė judančių detalių, kurios turi potencialą sugesti. O kur dar daugybė automobilių remonto dirbtuvių, skirtų gendančioms transporto priemonėms.
„Ilgokai po tos laidos pasirodymo teko laukti, bet sulaukiau ir nupirkau „Nissan Leaf“. Jei gerai prisimenu, per penkerius metus jam teko keisti tik valytuvų šluoteles ir mažąjį akumuliatorių. Dabar šią mašiną vairuoja dukra, o žmonai nupirkome naujesnį tokio pat modelio automobilį. Žmonės man sako – elektromobiliu bus brangu važiuoti. Bet vidutiniškai 100 kilometrų kelionė atsieina 2 eurus. Ir nereikia pilti kuro bei keisti tepalų, filtrų, paskirstymo diržų ir kitokių detalių – po kapotu jų tiesiog nėra. Tad kas yra brangu?“, – retoriškai klausė elektromobilių entuziastas.
Vyras įvardijo lietuvių silpnybę galingiems automobiliams. Jo nuomone, net jei važinėja tik į darbą ir namo, kasdienės kelionės siekia vos kelis kilometrus, dažnas vis tiek stengiasi įsigyti galingą dyzelį. R.Jurkauskas stebisi – kam to reikia, jei tokia transporto priemonė padeda sutaupyti tik tuomet, kai per dieną nuvažiuoji nors 200 km?
„Mūsiškių žmonių pasąmonėje yra mintis, kad dyzelis bus pigiau. Nesąmonė. Remontas jų tikrai nebus pigus. Ir tik dabar pastebiu, kad pamažu keičiasi požiūris ir ieškoma benzininio automobilio“, – pašaipos dėl galingo automobilio troškimo neslėpė pašnekovas.
Bet grįžkime prie įdomiausios temos – elektromobiliai. Ar verta?
Pasirodo, viskas priklauso nuo poreikių. Minėtasis „Nissan Leaf“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti apie 100 km, todėl pašnekovas jį vadina antruoju šeimos automobiliu, skirtu važiuoti į darbą ir namo. Šioje vietoje natūraliai kyla klausimas apie mūsų savivaldybės įsigytą elektromobilį, kuriuo valdininkai nevengia ir į sostinę važiuoti, bet Rytis politikuoti nesutiko.
„Žinote, turėjau „Toyota Land Cruiser“, ir kai prireikdavo kur toliau važiuoti, man būdavo gaila pinigų, nes kuro reikėdavo nemažai. Dabar viskas kitaip – man gaila laiko. Už 100 kilometrų moku vos apie 2 eurus, remonto nereikia jokio. Žmona seniau važinėjo benzinu varoma „Honda“, kurioje buvo ir dujų įranga. Nieko ten pigaus nėra. Tos pačios problemos po kapotu, dujų sistemos bėdos. Žmonės labai nustebtų, jei suskaičiuotų, kiek pinigų kurui išleidžia per metus. Tokių dalykų niekas neskaičiuoja“, – požiūrį dėstė elektromobilio savininkas.
Elektromobilių skeptikai mėgsta priminti, kad šia transporto priemone teks važiuoti lėtai, o dėl baterijos krovimo iki Vilniaus tektų važiuoti itin ilgai. Tačiau tik ne su „Tesla“.
Šis automobilis, R.Jurkausko teigimu, vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau nei 400 km. Jo savininkas pats išbandė net ir ekstremaliai iš šono atrodančią kelionę iki pat Norvegijos, nesinaudodamas keltu. Visą kelią nuvažiuoti pavyko be jokių trukdžių, o bene labiausiai nustebino šiaurėje įrengtos įkrovimo aikštelės. Lietuvos vairuotojai pastebėjo vos du automobilius talpinančias įkrovimo vietas degalinėse. Viena tokia jau yra ir Tauragėje, tačiau ji – nuošalioje vietoje, tad kraunant automobilį nei miestą apžiūrėsi, nei pavalgyti kur nueisi.
Štai Norvegijoje, pasak pašnekovo, tokios aikštelės įkurdinamos užmiesčiuose, jose gausybė krovimo vietų ir puikios maitinimo įstaigos, įsikūrusios visai šalia. Tikra šeimos idilė pavalgyti kokybiško karšto maisto, niekur neskubant ir nebandant užkandžiauti prie vairo.
Jei Tauragės gatvėse važinėja vos vienas „Tesla“ automobilis, kyla klausimas, kam gi reikalingas servisas. Pasirodo, Ryčio klientai ir nėra tauragiškiai. Pašnekovui tenka padėti žmonėms, kurie įsigyja „Tesla“ iš užjūrio ir reikia automobilį pertvarkyti, kad jis galėtų važinėti europietiškais keliais ir būtų įmanoma jį greitai įkrauti europietiška elektros infrastruktūra. Pašnekovas labai skeptiškai vertina hibridinius automobilius, kurie važiuoja naudodami benziną ir elektros energiją. R.Jurkauskas pasakojo, kad vis tiek tokios transporto priemonės benziną naudoja, turi vidaus degimo variklį, tad ir genda kaip visos kitos. Ir nuo minties apie degalinę nepabėgsi.
„Yra ir kitų elektromobilių, ne tik „Tesla“. Tačiau kol kas būtent šie geriausi ir gali ilgiausią atstumą įveikti vienu įkrovimu. Juos sparčiai vejasi neseniai pradėtas gaminti „Hyundai Kona“. Visi kiti – gan brangūs ir labiau rajonui skirti, – vardijo išmaniuoju „Tesla“ važinėjantis vyras ir pridūrė, kad tai ir itin saugus automobilis. – Kariauju su visais dėl savo įsitikinimų.“
Pašnekovas patikslino, kad turi priekaištų naujajai įkrovimo stotelei – ši neveikia numatytu 50 kW pajėgumu, tad ir krovimas vyksta lėčiau ir ilgiau.