Vilniuje išbandė naujos kartos hibridinį greičio matuoklį ir papasakojo, kokius pažeidimus fiksuoja: pirmasis toks visoje Europoje ()
Praėjusią savaitę Vilniuje išmanios infrastruktūros sprendimų bendrovė FIMA išbandė naujos kartos hibridinį greičio matuoklį. Tai buvo pirmasis šio naujausio eismo pažeidimų kontrolės įrenginio išbandymas Europoje, rašoma pranešime.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tai yra naujausias hibridinis eismo pažeidimų kontrolės įrenginys, kuris veikia kaip tradicinis momentinio greičio matuoklis, o du tokie įrenginiai gali atlikti ir vidutinio greičio kontrolę kelio ruože. Šis įrenginys taip pat atpažįsta transporto priemonės valstybinius numerius bei gali fiksuoti raudono šviesoforo signalo ir A juostos pažeidimus“, – komentavo bendrovės FIMA Technologijų ir inovacijų departamento direktorius Rokas Šlekys.
Išbandomas įrenginys turi ir kitus standartinius greičio matuoklių funkcionalumus: jis gali atlikti neleistinų manevrų kontrolę, tikrinti, ar transporto priemonė apdrausta, ar nepasibaigęs techninės apžiūros galiojimas ir pan. Šio įrenginio atliekamas nuotraukų fiksavimo faktas vairuotojams nėra matomas, nes naudojama akiai nematoma blykstė.
Anot R. Šlekio, tokie pažeidimų kontrolės įrenginiai galėtų būti ypač naudingi pavojingose vietose, tokiose kaip sankryža, autobusų stotelė, pėsčiųjų perėja ar pan., o, juos apjungiant, būtų galima suformuoti ir vidutinio greičio kontrolės ruožą. Be to, jis gali būti naudojamas ir kaip mobilus, lengvai iš vienos vietos į kitą perkeliamas greičio matuoklis.
Naujasis įrenginys unikalus „deep learning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje. „Deep learning“ variklis analizuoja kiekvieną transporto priemonę ir priskiria ją vienai iš 5-ių transporto klasių. Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro jutiklio, o ne vaizdo analizės pagalba.
„Bendrovė FIMA nuolat ieško naujų technologijų, kurios gali būti aktualios viešai infrastruktūrai. Šį konkretų eismo pažeidimų kontrolės įrenginį sumontavome norėdami išbandyti naujausią mūsų partnerio vokiečių gamintojo „Jenoptik“ technologiją, o gamintojo siekis – gauti grįžtamąjį ryšį, kad galėtų geriau rinkos poreikiams pritaikyti kuriamas naujas technologijas“, – teigė R. Šlekys.
Įrangos bandymų metu pažeidimai nebuvo fiksuojami.