Legendinis Antrojo pasaulinio karo laikų naikintuvas „Spitfire“ vėl pakilo į dangų: prasidėjo keturis mėnesius truksianti kelionė aplink pasaulį (Video) ()
Rugpjūčio 5 d. visi norintys galėjo stebėti kaip legendinis Antrojo pasaulinio karo laikų naikintuvas „Spitfire“ vėl pakyla į dangų. Savo keturis mėnesius truksiančią kelionę aplink pasaulį lėktuvas pradėjo iš Gudvudo (Didžioji Britanija) aerodromo. Manoma, kad kelionės metu jis nuskris 43 500 km.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis lėktuvas buvo naudojamas Antrajame pasauliniame kare, tiesa, restauracijos metu jis buvo demilitarizuotas – naikintuvui nuimti ginklai ir originalūs dažai. Buvo nuspręsta lėktuvo iš naujo nedažyti ir palikti jį žvilgančios sidabro spalvos.
„Tai labai gražus lėktuvas“, – sako pilotas Steve Brooksas.
76 metų lėktuvą pakaitomis pilotuos du vyrai – 58-erių S.Brooksas ir 45-erių Mattas Jones. Kelionės metu pilotai praskries pro 30 šalių, o kartu aplankys ir populiariausias pasaulio turistines vietoves.
1940 metais vykusiame Britanijos mūšyje, kuriame kovojo nacistinės Vokietijos ir D.Britanijos pajėgos – „Spitfire“ dėl savo manevringumo tapo vienu svarbiausiu orlaiviu, kuris užtikrino D.Britanijos pergalę. Tuo tarpu šiandien dėl išskirtinio dizaino ir elipsės formos sparnų, „Spitfire“ yra atpažįstamas praktiškai visur.
„Šis lėktuvas simbolizuoja žmonijos laisvę“, – teigia S.Brooks.
Iš viso buvo pagaminta 20 000 tokių lėktuvų, tačiau po karo jų liko tik 250 – dabar vos 50 vis dar gali pakilti į orą. „Spitfire“ naikintuvų daugiausia yra D.Britanijoje, tačiau jais skraidoma yra labai retai.
„Šia misija pagerbsime ir tuos, kurie kūrė „Spitfire“ ir tuos, kurie skraidė šiais naikintuvais“, – sako pilotai.
Gizos piramidės, Fudži kalnas ir Didysis kanjonas
Žvilgantis sidabro spalvos lėktuvas pakilo iš Gudvudo aerodromo ir pirmiausia skrido Škotijos link. Po to „Spitfire“ kirs Atlanto vandenyną ir skries pro Farerų salas, Islandijos sostinę Reikjaviką, Grenlandiją ir atokias Kanados vietas.
Galiausiai pilotai pasuks link Šiaurės Amerikos, skris Azijos, Vidurio Rytų ir Europos link.
„Spitfire“ aplankys ir populiariausias pasaulio turistines vietas, pavyzdžiui, Didįjį kanjoną, Fudži kalną ir Gizos piramides.
„Įsivaizduokite kaip neįtikėtinai turėtų atrodyti sidabrinis „Spitfire“ skriejantis virš Aukso Vartų tilto arba Gizos piramidžių“, – teigia S.Brooks.
Planuojama, kad lėktuvas skris ir virš Kanados parlamento rūmų, Didžiosios kinų sienos ir, kad jis nusileis ant automobiliams skirto kelio Indijos „rožiniame mieste“ Džaipure.
Tikra lėktuvo siela
„Į daugelį lėktuvų tu paprasčiausiai įsėdi ir skrendi, tačiau „Spitfire“ yra tarsi kostiumas – kai į jį įlipi, tampi jo dalimi. Atrodo, kad lėktuvas turi sielą“, – sako S.Brooks.
Lėktuvas turi vieną propelerį, kuriam energiją tiekia 27 litrų V12 Rolls-Royce Merlin variklis.
„Garsas yra neįtikėtinas. Sėdėdamas jauti rezonansą per visą kūną“, – pasakoja S.Brooks.
Tačiau nors pilotai labai džiaugiasi galėdami skristi šiuo legendiniu lėktuvu, kiti ekspertai sako, jog „Spitfire“ pilotavimas mes ir iššūkių.
„Tai senos technologijos, dėl to reikia tikrai žinoti ką darai“, – teigia pilotas, kuris sraigtasparniu skrido nuo Šiaurės iki Pietų poliaus.
Manoma, kad lėktuvas į D.Britaniją turėtų sugrįžti gruodžio 8 dieną.
„Spitfire“ istorija
Restauruotas Mk.IX „Spitfire“ originaliai buvo užregistruotas kaip MJ271. Lėktuvas, kuriuo šiuo metu skrenda pilotai, buvo pastatytas 1943 metais.
Naikintuvas skrido į 51 misiją, lydėjo bombonešius, patruliavo oro erdvėje. Muziejuje lėktuvas stovėjo iki 2017 metų, kuomet buvo pradėta restauracija.
Visos 80 000 lėktuvo dalių per dvejus metus buvo išimtos, išvalytos ir restauruotos. Buvo nuimti ir originalūs lėktuvo dažai, tačiau restauratoriai nusprendė jį palikti žvilgančios sidabro spalvos ir dar kartą lėktuvo nedažyti.
Parengta pagal NDTV.