Jungtinė Karalystė gerokai paankstino galutinį benzininių ir dyzelinių automobilių uždraudimą: pokyčius pajus visi (18)
Jums tai tikriausiai nėra naujiena — anksčiau ar vėliau naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimai bus uždrausti. Jungtinė Karalystė tai planavo padaryti nuo 2040-ųjų, tačiau dabar ministras pirmininkas Borisas Johnsonas nusprendė paankstinti draudimų įsigaliojimo datą. Kodėl tai yra labai svarbu visiems, ne tik tiems, kurie gyvena ir vairuoja Jungtinėje Karalystėje?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujoji benzininių ir dyzelinių eros pabaigos data — 2035-ieji. Apie tai Borisas Johnsonas pranešė konferencijoje Glazge. Dar reikės priimti kai kuriuos politinius sprendimus, kuriems prieštarauja automobilių gamintojai, tačiau tikėtina, kad šis draudimas iš tikrųjų įsigalios kaip dalis tikslo paversti Jungtinę Karalystę CO2-neutralia valstybe iki 2050-ųjų. Ir tai nėra taip jau keista. Norvegija dyzelinių ir benzininių automobilių pardavimą planuoja drausti nuo 2025-ųjų, Nyderlandai — nuo 2030-ųjų, Slovėniją — nuo 2035-ųjų, Prancūzija — nuo 2040-ųjų. Ir tai — tik keli pavyzdžiai. Didžioji Europos dalis yra numačiusi datą, kai nebebus leidžiama pardavinėti benzininių ir dyzelinių automobilių.
Į tai galima pažiūrėti iš skirtingų pusių. Viena vertus, šiek tiek keista, kad draudimai įsigalios tada, kai vidaus degimo variklis bus patobulėjęs. Skaičiuojama, kad iki 2045-ųjų žmonija pagamins bent 2 milijardus vidaus degimo variklių. Tai reiškia, kad jie ir toliau bus tobulinami, gerės jų galios/teršimo santykis, jie bus vis švaresni ir švaresni. Ir tai yra neišvengiama — didelė pasaulio dalis ir toliau važinės automobiliais su vidaus degimo varikliais, todėl gamintojai investuos į jų technologijas. Taigi, kai įsigalios draudimai, iš salonų dings ne tie vidaus degimo varikliai, kurių aplinkosaugininkai nekenčia dabar, o žymiai švaresni.
Draudimai taip pat negalios jau pagamintiesms ir naudojamiems automobiliams. Jie ir toliau važinės, jiems ir toliau reikės degalų. Žinoma, jų vis mažės ir mažės, tačiau prireiks ne vieno dešimtmečio, kol jų gatvėse nebeliks. Politikai, aplinkosaugininkai ir mokslininkai galėtų skirti daugiau dėmesio ne draudimams, o švarių technologijų skatinimui. Taip mano ir pramonės lyderiai — „Bosch“ vadovas teigia, kad reikėtų investuoti į naujas CO2-neutralias degalų rūšis. Nauji, pažangūs degalai turėtų kur kas plačiau apimančią naudą nei automobilių draudimai. Net jei tradiciniai automobiliai bus uždrausti visai, lėktuvai, laivai ir didžioji dalis sunkvežimių ir toliau važinės, degindami senamadišką skystą kurą. Tai kodėl jo nepagerinus, kad istoriniai automobiliai bei kitos transporto priemonės bent jau pereinamuoju laikotarpiu terštų mažiau?
Galiausiai, tai yra ir šioks toks laisvės klausimas — jūs norite paprasto, patikimo ir ilgaamžio automobilio, puikiai tinkančio ilgoms kelionėms greitkeliu. Automobilių gamintojas gali tokį pagaminti naudodamas jau egzistuojančias technologijas, gamyklas ir įrankius. Tačiau jūs jo negalite nusipirkti, nes to neleidžia valdžia. Aplinkosauga susirūpinę žmonės pasakys, kad tai — nieko naujo — juk negalite nusipirkti ir kitų draudžiamų daiktų. Tačiau tokie pokyčiai ne visada priimami lengvai.
Jungtinės Karalystės Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos vadovas Mike'as Hawesas nėra patenkintas tokiu sprendimu. Priežastis — infrastruktūra, kuri nebus paruošta laiku. Tiesą sakant, britai ja skundžiasi ir dabar, nors iš pernai parduotų 2,3 milijonų naujų automobilių tik 37,9 tūkstančiai buvo visiškai elektriniai. Pasikeitęs draudimų pobūdis yra dalis problemos — anksčiau numatyta 2040-ųjų data būtų leidusi tęsti hibridinių automobilių pardavimą. Nauji draudimai to nenumato. Ar britai ras, kur įsikrauti savo brangesnius elektromobilius? Kur papildyti pigesnių benzininių bakus visada surasdavo.
Ir nemanykite, kad tai jūsų nepalies. Jungtinė Karalystė yra viena iš didžiųjų Europos automobilių rinkų. Pokyčiai čia turės didelės įtakos automobilių rinkai apskritai. Gamintojai turės prisitaikyti ir pasiruošti vidaus degimo variklių atsisakymui.