„Model 3“ pralaimėjo? Įkrovimo greitis puikus, bet tik pirmosiomis minutėmis. Štai ką rodo realūs „Tesla Model 3“ ir „Porsche Taycan“ elektromobilių baterijų įkrovimo rezultatai (Video) (8)
Rinkoje pasirodęs „Porsche Taycan“ iškart susilaukė kritikos dėl žemo energetinio efektyvumo, nors ir pirmieji elektromobilių savininkai tvirtina, kad realybėje šis elektromobilis yra geresnis, nei rodo EPA rezultatai. Visgi, išliko klausimų dėl jo baterijų įkrovimo greičio, kuris, pasak gamintojo, turėtų būti pats greičiausias tarp visų elektromobilių. O kaip gi yra iš tikrųjų? Ir kaip „Porche Turbocharger“ įkrovimas atrodo šalia „Tesla Supercharger“? Štai ką rodo realūs testai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos „Youtube“ kanalas „Nextmove“ tarpusavyje palygino patį efektyviausią elektromobilį „Tesla Model 3“ su „Porsche Taycan“ ir pabandė išsiaiškinti: ar nugalės „Tesla“ su mažesne maksimalia įkrovimo galia (kW), bet didesniu efektyvumu, ar „Taycan“ su didesne maksimalia įkrovimo galia, bet mažesniu efektyvumu.
„Nextmove“ siekė, kad testų rezultatai kuo labiau atspindėtų realybę, todėl jie realiomis sąlygomis išbandė abu elektromobilius ir pagrindinis klausimas buvo: ar „Taycan“ efektyvumas ir įkrovimo sparta yra tokia, kokią deklaruoja gamintojas, bei kaip šie skaičiai atrodo palyginus su „Model 3“.
Kokie „Taycan“ rezultatai?
Pirmiausiai buvo nustatyta, kad „Taycan“ nesugeba pasiekti deklaruojamo maksimalaus 270 kW galios įkrovimo. Net ir atvažiavus į įkrovimo stotelę likus vos 1 % baterijos energijos, niekada įkrovimo galia nesiekė daugiau kaip 255 kW.
Apie elektromobilius rašantis portalas „Electrek“ taip pat tvirtina, kad jų išbandytas „Porsche Taycan“ buvo įkraunamas esant maksimaliam 252 kW įkrovimui.
Skirtumas nuo oficialiai deklaruojamo 270 kW įkrovimo nėra didelis, vos 5 %, tačiau jis visgi yra mažesnis.
Sekantis klausimas buvo: ar „Taycan“ yra įkraunamas taip greitai, kaip teigiama. Ir vėl atsakymas yra ne. Tik šįkart realūs testai parodė dar geresnius rezultatus nei teigia gamintojas.
„Porsche“ tvirtina, kad „Taycan“ savo bateriją nuo 5 iki 80 % įkrauna per 22,5 minutės, bet „Nextmove“ teigia, jog šio elektromobilio baterija nuo 1 iki 80 % įkraunama per 21 minutę, kas reiškia 10 % greičiau, nei tvirtina gamintojas.
Kaip „Taycan“ buvo lyginamas su „Model 3“?
Šiuo metu „Taycan“ turi patį greičiausią baterijų įkrovimo lygį rinkoje, tačiau vairuotojams dar svarbiau kokį atstumą bus galima nuvažiuoti, po tam tikro elektromobilių baterijų įkrovimo laiko.
„Nextmove“ pasinaudojo ankstesnio bandymo metu gautais „Model 3“ rezultatais ir tąkart jie išsiaiškino, kad važiuojant žiemos metu Vokietijos autobanu 150 km/h greičiu, „Model 3“ yra 34 % efektyvesnis nei „Taycan“.
Turimus skaičius „Nextmove“ palygino su pačių atliktais ir kitų „Taycan“ bei „Model 3“ savininkų skelbiamais įkrovimo rezultatais.
Tad „Nextmove“ bandymai Europoje esančioje „IONITY“ įkrovimo stotelėje parodė, kad „Model 3“ baterija nuo 3 iki 80 % įkraunama per 29 minutes, o Kalifornijoje esančiose naujos kartos „Supercharger V3“ įkrovimo stotelėse (Europoje jos dar tik pradedamos statyti aut. past.), kuriose galima pasiekti 250 kW įkrovimą, „Model 3“ baterija nuo 0 iki 80 % įkraunama per 24,5 minutes.
Remdamiesi „IONITY“ įkrovimo stotelėje parodytais rezultatais, „Nextmove“ nustatė, jog viena valanda „Model 3“ baterijų įkrovimo vairuotojams leis nuvažiuoti 550 km, o štai „Taycan“ atveju turėsime 717 km, tai yra 30 % daugiau.
Tačiau įkraunant „Model 3“ elektromobilį „Supercharger V3“ stotelėje turėsime 651 km, o tai yra tik 10 % prastesnis rezultatas nei „Taycan“ atveju. Visgi, šį testą „Model 3“ pralaimėjo, bet tai dar ne visa istorija.
Pasirodo, kad maksimalus „Model 3“ įkrovimo lygis krenta greičiau ir agresyviau, nei tai vyksta „Taycan“ atveju. Kitaip tariant, „Model 3“ neišlaikys taip ilgai 250 kW įkrovimo, kaip tą gali daryti „Taycan“.
„Model 3“ vos per 7 minutes gali įkrauti baterijas tiek, kad užteks nuvažiuoti 161 km, tačiau nuo to momento, kai baterijos yra įkrautos iki 20 %, įkrovimo greitis krenta. Tuo tarpu „Taycan“ maksimalų įkrovos lygį išlaiko iki 50 %.
Kai baterijos yra įkraunamos trumpą laiką, tada „Model 3“ atrodo geriau. Kai abiejų elektromobilių baterijos yra įkraunamos nuo 0 iki 50 % „IONITY“ stotelėje, tada „Taycan“ ją įkrauna taip, jog valandos įkrovimas suteiks galimybę nuvažiuoti 856 km, o „Model 3“ - 766 km.
Pasinaudojus „Supercharger V3“ stotele, „Model 3“ aplenkia „Taycan“ ir pasiekia 905 km rodiklį. Šis rodiklis yra ypač svarbus tiems, kurie dažniausiai elektromobilių baterijas įkraus trumpą laiką, o ne nuo 0 iki 90-100 %.
Taip, skaičių čia yra daug ir gali atrodyti kiek painu, bet abu elektromobiliai įkraunami labai greitai ir dažnu atveju laimi „Taycan“.
Visgi, bandymai buvo atliekami šaltuoju metų laiku ir „Nextmove“ mano, kad tai galėjo šiek tiek sukliudyti „Tesla“ elektromobiliui. Šiltesniu oru galbūt „Model 3“ būtų parodęs geresnius rezultatus.