„Maserati“ atskleidė elektrifikacijos planus - ar trišakis dar papuoš benzininį automobilį? (Video) ()
„Maserati“ išgarsėjo, kaip gražiausių ir balsingiausių pasaulio GT gamintojas. Žinai, kad pasiekei daug, kai tavo automobiliai garsėja ir kaip labai nepatikimi, ir kaip itin stilingi, nepaprastai gražūs bei tiesiog ypatingi. Dalis to ypatingo „Maserati“ charakterio - variklio griausmas, tačiau jo ateityje bus mažiau. Itališkų GT gamintojas detalizavo elektrifikacijos planus ir vienus jie nudžiugins, kitus - nuliūdins.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žinoma, apie „Maserati“ kalbame kaip apie sportinių ir GT klasės automobilių gamintoją, tačiau dabar dažniau pamatysite „Levante“ - „Maserati“ visureigį, kuris, tiesą sakant, nėra toks ypatingas kaip „Quattroporte“ ar „GranTurismo“. Būtent „GranTurismo“ bei „GranCabrio“ (tai - dvi to paties modelio versijos) yra įsimintiniausi „Maserati“ kūriniai. Nors jie turi didelių trūkumų, sunku nenorėti šio automobilio. Tačiau tiesa yra ta, kad „GranTurismo“ gamyba prasidėjo dar 2007 metais. Automobilis buvo atnaujintas, bet per tą laiką keitėsi labai daug kas ir artėja laikas, kai „Maserati“ turės paleisti pamainą.
Apie „GranTurismo“ ateitį pakalbėsime šiek tiek vėliau. Pirmiausia „Maserati“ atnaujins sedaną „Ghibli“. Jis gaus hibridinę sistemą, kuri turėtų užtikrinti žemas benzino sąnaudas bei galimybę naudojant vien elektrą nuvažiuoti neprastą atstumą. Detales sužinosime dar šiemet, kai hibridinis „Ghibli“ turėtų išvažiuoti į gatves.
Nauji „GranTurismo“ bei „GranCabrio“ pasirodys 2021 metais. Tai bus pirmieji visiškai elektriniai „Maserati“ automobiliai. Vėlgi, detales sužinosime vėliau, tačiau šie automobiliai išlaikys GT funkciją. Suderinti sportišką GT charakterį su elektromobilio trūkumais nėra taip lengva. Elektromobiliai daugiausia energijos išeikvoja važiuodami didesniu greičiu. Tačiau ar tai yra taip jau svarbu? Nemanykite, kad ankstesni „Maserati“ GT su 4,7 litrų varikliais buvo taupūs ir nenorėjo dažnai sustoti degalinėse
Turime ir dar šiokio-tokių naujienų. Kurį laiką buvo kalbama, kad „Maserati“ taps „Fiat Chrysler“ koncerno elektromobilių gamintoju. Italai privalo mažinti išmetamo CO2 kiekį ir elektrinių „Maserati“ gama padėtų tai pasiekti. Žemesnis CO2 vidurkis padėtų sumažinti bendrą „Fiat Chrysler“ gamos taršos statistiką ir taip galėtų palikti daugiau erdvės taršiausiems automobiliams (supraskit, „Ferrari“).
Tačiau „Maserati“ teigia, kad nors „GranTurismo“ bei „GranCabrio“ bus pristatyti kaip 100 % elektriniai automobiliai, vėliau pasirodys ir benzininės jų versijos. Taigi, trišakiai gražuoliai vėl užtrauks automobilių entuziastams taip dieviškai skambančią dainą. Tiesa, neaišku, ar ji sklis iš atmosferinio V8, ar kokio turbokompresorinio V6, ar apskritai hibridinės jėgainės.
„Maserati“ pradeda elektrinės jėgainės bandymus
2021 metais išvysime ir dar vieną „Maserati“ visureigį. Jis bus mažesnis už „Levante“ ir bus gaminamas naujai sukurtame ceche Kasine. Ši gamybos linija pareikalaus 800 milijonų eurų investicijų, tačiau mažasis krosoveris neišvengiamai bus tikra pinigų kasykla. Jis, žinoma, irgi pasirodys su hibridine ar visiškai elektrine jėgaine.
Ir tie papildomi pinigai bus reikalingi. Dar šiemet į gatves išriedės „Maserati Alfieri“ - elektrinis sportinis automobilis. Jis bus mažesnis ir lengvesnis už markės GT. Vėliau „Alfieri“ pasirodys su hibridine jėgaine, o dar vėliau - galbūt ir su benzininiu varikliu. Kuo daugiau elektromobilių parduos „Maserati“, tuo daugiau vietos liks vidaus degimo varikliams. „Alfieri“ bus gaminamas Modenoje - visai netoli „Ferrari“ gimtinės.
Na, o sunkiasvoriai pelno nešėjai atnaujinimo turėtų sulaukti 2023 metais - tada sulauksime hibridinio ar elektrinio „Levante“ bei „Quattroporte“. Vėlgi, automobilių entuziastams kils klausimas - „Jei jau perki „Maserati“, tai kodėl ne sportinį GT?“ Tačiau piktintis nėra ko. Pigesni ir nepalyginamai praktiškesni visureigiai dabar yra perkami labai gerai. Tai neša didžiulį pelną, kurį gamintojai vėliau gali investuoti į entuziastams skirtus automobilius. Kaip „Cayenne“ kadaise išgelbėjo „Porsche“, taip ir „Levante“, „Urus“, DBX, „Cullinan“ padeda savo gamintojams.