Didžiulė problema - „Honda“ patyrė ataką, dėl kurios turėjo uždaryti net kelias gamyklas ()
COVID-19 pandemija privertė visą pasaulį stabtelti. Automobilių gamyklos buvo uždarytos, o ir žmonės nebepirko naujų mašinų. Dabar darbas automobilių pramonėje po truputį grįžta į senas vėžes, bet „Honda“ net nespėjo tuo pasidžiaugti - kelios gamyklos uždarytos dėl netikėtos atakos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Honda“ yra pakankamai didelis automobilių gamintojas, turintis kelias gamyklas skirtingose pasaulio šalyse. Tačiau automobilių gamyklas Ohajuje (JAV) ir Turkijoje, bei motociklų gamyklas Pietų Amerikoje bei Indijoje trumpam teko uždaryti dėl kibernetinės atakos. Neskelbiama, kokią žalą padarė programišiai. Nėra duomenų apie prarastą darbuotojų informaciją ar komercines paslaptis. Gali būti, kad buvo sugadinti gamyklų kompiuteriai.
„Bloomberg“ skelbia, kad ataka paveikė automobilių kokybės priežiūros sistemą, kuri yra labai automatizuota. Iš esmės tai - robotai, kurie ieško defektų ir patvirtina, kad nauji automobiliai yra paruošti pardavimui. Kaip skelbia naujienų agentūros, panašu, kad po kibernetinės atakos „Honda“ nebegalėjo automatiškai registruoti naujų automobilių duomenų. Tiesa, gamintojas nepatvirtino gandų apie šią situaciją.
Situacija iš tikrųjų yra labai rimta. Ataka įvyko pirmadienį, tačiau bent kelios iš paveiktų gamyklų neveikia iki šiol. Jei tikrai nukentėjo būtent automobilių kokybės kontrolės sistema, tikriausiai prireiks šiek tiek laiko, kad ji būtų atstatyta. Juk būtina ne tik ją paleisti iš naujo, bet ir įsitikinti, kad ji yra pajėgi nustatyti defektus. Be to, labai svarbu, kad automatizuotos gamyklų sistemos patikimai registruotų kiekvieną automobilį, riedantį nuo surinkimo linijų.
Automobilių gamintojai, kaip ir kitos didelės korporacijos, dažnai patiria kibernetines atakas. Tiesa, jos retai priverčia uždaryti gamyklas. Pernai „Toyota“ patyrė visą eilę kibernetinių atakų. Jų metų į piktadarių rankas pateko kelių milijonų klientų asmeniniai duomenys. Visa tai - milžiniški nuostoliai, kurių dydis priklauso ir nuo to, kas su tais duomenimis bus daroma.
Automobilių gamintojai turi jaudintis ir dėl automobilių. Dažnas naujas automobilis jungiasi prie interneto - taip gaunami atnaujinimai, tačiau ekspertai įspėja, kad tokia prieiga vilioja nusikaltėlius.