Kaip „Koenigsegg“ gali žadėti, kad daugiau nei 1700 arklio galių turinti „Gemera“ bus CO2-neutrali? (11)
„Koenigsegg Gemera“ - praktiškiausias švedų hiperautomobilių gamintojo kūrinys. Šis įspūdingas iš anglies pluošto pagamintas automobilis turi keturias sėdimas vietas. Be to, jis yra patogesnis nei kiti „Koenigsegg“ modeliai. Ir gali aplinkai nepadovanoti jokio papildomo CO2, nors turi galingą vidaus degimo variklį ir garsiai burzgiančią išmetimo sistemą. Kaip taip gali būti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Koenigsegg Gemera“ - tai praktiškas hiperautomobilis. Patentuotos „Koenigsegg“ durelės užtikrina, kad ant galinės sėdynės galima patekti ir nepatraukus priekinių. Be to, šis automobilis turi neblogą bagažinę, o 3 metrų ilgio ratų bazė sugeria kelio nelygumus. Visos keturios automobilio sėdynės yra šildomos, salone yra trijų zonų klimato kontrolės sistema, pora belaidžių telefonų įkroviklių, 11 garsiakalbių stereo sistema ir dar daug visko. Tai - komfortiškas automobilis, nors taip iš pirmo žvilgsnio ir neatrodo.
Bet „Koenigsegg Gemera“ nėra limuzinas - tai vis tiek yra hiperautomobilis. 1724 AG išvystantis automobilis iki 100 km/val. bėgėjasi tik 1,9 sekundes. Maksimalus greitis - daugiau nei 400 km/val. Tačiau šis automobilis gali būti stebėtinai ekologiškas. Visai klaip elektromobilis.
„Koenigsegg Gemera“ širdis - 600 AG (440 kW) dviejų litrų variklis su dviem turbokompresoriais. Mažesnis variklis pasirinktas dėl kelių priežasčių. Visų pirma, „Koenigsegg“ turėjo taupyti vietą, kad jos pakaktų galinėms sėdynėms. Antra, gamintojas norėjo, kad tai būtų ne tik praktiškas, bet ir ekologiškas automobilis. Šalia to palyginti mažo variklio, kurį „Koenigsegg“ švelniai vadina „Mažų draugišku milžinu“, darbuojasi ir trys elektros varikliai - vienas prie variklio veleno ir po vieną kiekvienam galiniam ratui.
„Gemera“ turi nedidelę bateriją ir gali nuvažiuoti 50 km be vidaus degimo variklio pagalbos, tačiau ir tai dar ne viskas. Nors automobilio baką galima užpildyti ir įprastu benzinu, „Gemera“ veikia ekologiškiau kai degina etanolį arba ekologišku būdu pagamintą metanolį. Gamintojas teigia, kad taip „Gemera“ yra bent jau tokia pat CO2-neutrali kaip įprasti elektromobiliai.
Žinoma, niekas nepirks „Gemera“ automobilio vien dėl to, kad jis yra ekologiškas. „Koenigsegg“ teigia, kad markės automobilių pirkėjai dažnai klausia apie hiperautomobilių poveikį aplinkai, tačiau iš tikrųjų šie automobiliai nuvažiuoja labai mažai, kad būtų kuo nors reikšmingi. Elektriniai varikliai padeda „Gemera“ pasiekti geresnes dinamines savybes, o ekologiški bruožai yra tik priedas. Kita vertus, kadangi šis automobilis yra patogesnis ir praktiškesnis, galbūt jis bus naudojamas dažniau.
„Koenigsegg Gemera“ dar tik ruošiasi žengti į rinką, todėl kaina nėra žinoma - tikriausiai ji svyruos apie 2 milijonų eurų ribą. Tik 300 tokių automobilių bus pagaminti. Tačiau įdomu tai, kad „Koenigsegg“ pasirūpino, jog tai būtų tikrai globalus automobilis - jis atitinka praktiškai visų šalių taršos ir saugumo standartus.