Tai bus monstras ant ratų: „Scania“ sukūrė galingiausią serijinį variklį pasaulyje (2)
Šį rudenį Švedijos sunkiojo transporto gamintoja „Scania“ pristatė galingiausią serijinės gamybos variklį sunkvežimiams ir atnaujino visą V8 liniją. Naujasis V8 variklių šeimos narys – net 770 AG ir 3700 Nm sukimo momento agregatas. Atnaujinta variklių linija pasižymės ne tik didesniu efektyvumu, bet ir mažesniu CO2 išmetimu naudojant tiek biodyzeliną, tiek įprastą dyzeliną.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
V8 variklių liniją nuo šiol sudarys 530, 590, 660 ir 770 AG varikliai. „Scania“ taip pat pristatė ir su šiais varikliais suderintą naują „Scania Opticruise“ pavarų dėžę, į kurią investuota daugiau kaip 400 milijonų eurų. Transporto įmonėms vykdančioms sudėtingiausias transporto užduotis šie jėgos agregatai leis sutaupyti iki 6% degalų.
Naujųjų variklių efektyvumą ir mažesnį CO2 išmetimą lems daugybė patobulinimų: sumažinta vidinė trintis, nauja išmetamųjų teršalų papildomo apdorojimo sistema su dvigubu „AdBlue“ įpurškimu, naujas aukšto slėgio kuro siurblys su aktyviu degalų įleidimo dozatoriumi, nauja variklio valdymo ir programinė įranga, padidėjęs suspaudimo laipsnis ir didžiausias cilindro slėgis, atnaujintas turbokompresorius ir išmanieji pagalbiniai įrenginiai.
„Didesnei galiai ir efektyvumui pasiekti mums reikėjo sutvirtinti tokius variklio komponentus kaip pavaros, stūmokliai, žiedai, cilindrų galvutės ir vožtuvai. Iš viso panaudojome daugiau nei 70 naujos kartos detalių. Kartu su trumpais ir tvirtais alkūniniais velenais, sklandžiu galios tiekimu iš daugiacilindrės konfigūracijos, naujieji varikliai suteikia didesnį efektyvumą ir stipresnes emocijas vykdant sunkiausias transporto operacijas“, – pažymi Goranas Lindhas, „Scania“ V8 variklių vyriausiasis inžinierius.
Įspūdingiausias šios gamos atstovas yra 770 AG galingumo DC16 123 variklis. Rekordinė galia pasiekiama naudojant didesnius purkštukus, tvirtą, fiksuotos geometrijos turbokompresorių, pakeitusį tradicinius cilindrinius guolius, taip pat kitas patobulintas technologijas. Sunkūs komponentai buvo pakeisti lengvesniais – tokiu būdu variklio svoris sumažėjo 75 kilogramais, lyginant su ankstesniu 730 AG varikliu.
„Sunkvežimiai su „Scania“ V8 varikliais yra labai paklausūs šalyse, kuriose leidžiama naudoti didesnius bendrojo svorio sąstatus, ypač Šiaurės valstybėse. Matome didėjančią sunkvežimių, galinčių gabenti 60 tonų ir sunkesnius krovinius, paklausą. Tokie ilgesni ir sunkesni sunkvežimių deriniai yra greičiausias būdas padidinti transporto efektyvumą. Didesnis naudingasis svoris kompensuoja degalų sąnaudas. Tuo tarpu tokios šalys kaip Italija ir Ispanija renkasi V8 dėl kalvotos topografijos, kurioje yra daug stačių įkalnių ir sudėtingų kelių“, – sako Aleksandras Vlaskampas, „Scania“ viceprezidentas, pardavimų ir rinkodaros vadovas.
Jo teigimu, nors įmonėje elektrifikuoti transporto sprendimai yra svarbiausi darbotvarkės klausimai ruošiantis ateičiai, šiandieninis pasaulis vis dar priklauso nuo transporto su vidaus degimo varikliais.
„Įprastas tolimųjų reisų sunkvežimis Europoje per metus nuvažiuoja apie 150 000 kilometrų. Šalyse, kuriose leidžiama naudoti ilgesnes ir sunkesnes transporto priemonių kombinacijas, sunkvežimis su galingiausiu V8 varikliu per metus gali sutaupyti 3000–4000 litrų degalų”, – skirtumus pabrėžia A. Vlaskampas.
Galingiausius savo gamos variklius – V8, 540 ir 500 AG – siekianti maksimaliai efektyviai išnaudoti „Scania“ sukūrė naują „Opticruise“ pavarų dėžę, pakeisiančią visus šiuo metu gamintojo taikomus automatinius sprendimus. Jos sudėtyje nebus nė vieno esamo komponento, o dėl trinties atsirandantys vidiniai nuostoliai sumažės 50%. Sukurta ekonomiškam darbui su mažų apsukų ir didelio sukimo momento varikliais joje pavaros perjungiamos pneumatiniu būdu taip pasiekiant didesnį tikslumą.
Atbulinėje eigoje yra aštuonios pavaros, suteikiančios iki 54 km per valandą greitį. Tai naudinga, kai, pavyzdžiui, savivarčiams reikia važiuoti atbuline eiga tolimus atstumus tunelių statybose. Pavarų dėžė taip pat tapo 60 kg lengvesnė dėl visiškai aliuminio korpuso ir mažesnių matmenų. Padidintas ir lėtintuvo („retarderio“) pajėgumas, ir išmanių galios nuėmimo įrenginių (PTO) pasirinkimas.
Šios technologinės naujovės pareikalavo daugiau nei 400 milijonų eurų investicijų. Tokiu būdu siekiama ir toliau išlaikyti lyderiaujančias pozicijas rinkoje.