Berlyno „Tesla Gigafactory“ iškilo kliūčių: automobilių gamintojui gali tekti kautis su galinga profsąjunga (14)
„Tesla“ pastangos pastatyti naują „Gigafactory“ netoli Berlyno turi kliūčių. Panašu, kad automobilių gamintojui gali tekti kautis su galinga Vokietijos automobilių pramonės profsąjunga „IG Metall“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elonas Muskas atvyko į Berlyną praėjusios savaitės pradžioje ir, gavęs „Axel Springer“ apdovanojimą, apsipylė Vokietijos lyderių komplimentais.
Panašu, kad „Tesla“ generalinis direktorius sėkmingai žavi Vokietiją nuo tada, kai paskelbė, kad „Tesla“ netoli Berlyno pastatys didžiulę gamyklą.
Tačiau yra viena grupė žmonių, kurių Muskas nesužavėjo, ir tai yra „IG Metall“, galinga Vokietijos automobilių pramonės profsąjunga. Ji turi daugiau nei 2 milijonus narių ir daro didelę įtaką kiekvienam automobilių gamintojui Vokietijoje.
Kai „Tesla“ rimčiau įžengė į Vokietiją įsigijusi didelę inžinerijos firmą, gamintojui pavyko išvengti „IG Metall“ įsitraukimo siūlant atlyginimus darbuotojams ir akcijų pasirinkimo sandorius.
Praėjusį mėnesį gavome pirmąją užuominą, kad „Tesla“ gali dar labiau stengtis susivienyti Vokietijoje, kai automobilių gamintojas pasamdė buvusį „Mercedes-Benz“ gamyklos vadovą ir „IG Metall“ dėl to keistai supyko.
Dabar, kai „Tesla“ pradeda didinti samdomų žmonių į „Berlin Gigafactory“ apimtis, sužinojome, kad „IG Metall“ kreipėsi į „Tesla“ dėl kolektyvinio darbo užmokesčio ir darbo sąlygų reguliavimo, tačiau, anot profsąjungos, „Tesla“ neatsakė.
Birgit Dietze, „IG Metall“ Berlyno-Brandenburgo-Sachseno rajonų vadovė, komentavo: „Mes palaikome ryšį su savo seserinėmis organizacijomis kitose „Tesla“ sektoriuose, todėl puikiai žinome asmeninius kaltinimus, taip pat teisinius kaltinimus ir bylas, iškeltas prieš „Tesla“. Galėtume tai laikyti užuomina, ko tikėtis iš „Tesla“ Grunheide“.
Profesinės sąjungos Vokietijoje skiriasi nuo JAV, tačiau „Tesla“ jau patyrė, ką reiškia kovoti su profsąjunga Šiaurės Amerikoje, kur „United Auto Worker“ profsąjunga bandė po savo sparnu priglausti „Tesla“ Fremonto gamyklos darbuotojus. Tąkart „Tesla“ buvo apkaltinta pažeidus darbo įstatymus.
Automobilių gamintojas teigė, kad „Tesla“ darbuotojams geriau be profesinės sąjungos, nes jie tiki, kad darbuotojams siūlomos visos privilegijos, todėl jie yra savotiški įmonės bendrasavininkai.
Vokietijoje „Tesla“ planuoja įdarbinti daugiau nei 10 000 žmonių.