„Toyota“ generalinis direktorius siautėja: masinė automobilių elektrifikacija – nesąmonė?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Benediktas 2020-12-22 23:31
Neblogas tiesus atsakymas į konkretų klausimą Labiau panašu į vengimą atsakyti į paprastą klausimą
conjurer 2020-12-22 23:38
Kai aš gyvenu mieste, ir man nelabai rūpi tie keli gyventojai kurie yra šalia šiluminės elektrinės, tai aišku už tai kad miestuose būtų daugiau elektromobilių. Ir daugiau infrastruktūros, kad būtų patogu juos eksplotuoti. Bet reikia ir daugiau švarios energetikos, ko mes mažiausiai turim. Jei ta energijos dalis per valstybę, kuri eina elektromobiliams, bus iš nešiluminių elektrinių, tada bus super. Kol ne, tai tas bjaurias sunkias daleles gaus kaimai, bet bendras CO2 tiesiog maišysis visų bendroje atmosferoje.
AAA000 2020-12-22 23:39
nu jei tu ten taip myli elektromobilius, jie tau kvepia zibutem ir esi ju fanatas, gal gali savo adreseli paviesint? as tau atvesiu nemokamai pasandeliuot atidroztu elektromobiliu akumu, nes pas save nelabai noriu laikyt. na ne visam laikui, tik iki kol imortal iteisins ta savo fantazine antrine panaudojimo rinka.
Berserkas 2020-12-23 00:06
Kuo toliau, tuo labiau degraduoji
FtBall 2020-12-23 00:44
Pagrinde yra du švaros dalykai: 1. CO2 - realiai tai yra kuro sąnaudos. 2. Visa kita likusi tarša, kuriai pašalinti naudojami katalizatoriai ir t.t. --- 1. VDV naudingumas teoriškai siekiai 50-kelis procentus, bet realybėj - ~20 procentų. Hibridai, kurie išjudina mašiną, kaip daugelis Toyotų - pasiekia ~30 procentų. Deginant tą patį kurą šiluminėj elektrinėj, pastoviai gausi bent jau 60% (daugiau nei VDV maksimalus naudingumas, nes išmetamosios dujos dar toliau dirba, o ne per duslintuvą išeina). 2. Kiekvieną elektrinę galima patikrint. Inspektoriaus prie kiekvienos mašinos nepastatyti. Juolab - pas mus taršos normos tokios mažos, kad nereikia nei katalizatoriaus, nei DPF, kad praeit TA. Tarp kitko, DPF filtruojamos taršos išvis netikrina.
conjurer 2020-12-23 01:05
Na ok. Bet tada sumuoti reikia bent 10 metų pagaminimo + eksplotacijos taršą. Turbūt bendrai paėmus elektromobiliai leis naudoti mažiau naftos produktų tam pačiam rezultatui. Bet aš esu pats kvailiausias idealistas, kuris nori kad energija būtų generuojama iš atominės energetikos, kuri bendrai paėmus yra pati švariausia, dėl nesveiko kuro efektyvumo. Bet gyvenam pasaulyje kur žmonės bijo silpnų 5G mikrobangų, ir deginasi pliaže kur pilna daug stipresnės radiacijos, kurios dalis yra jonizuojanti. Taigi panašu kad dar ilgai deginsim mazutą.
immortallt 2020-12-23 12:21
Pirma, kiek pas mus elektrinių naudojančių anglis ar mazutą? Apie kokią smarvę ir taršą eina kalba? Antra, atominė yra gražu ant popieriaus. Realiai kuras sodrinamas naudojant anglimi kūrenamas elektrines, kasyba yra žiauriai tarši ir griaunanti ekosistemas. Kuro saugojimas/uždarymas elektrinės stipriai problematiškas. Nelaimės atominėje žala yra astronominė (tikimybė maža, bet jinai vis tiek egzistuoja, per eksploatacijos laikotarpį bus koks 1/300, ne tiek ir mažai... Černobilis ir Fukušima iš 440 atominių pasaulyje, biški pamažinau tikimybę, nes na tarkime dabar saugesnės statomos), bet dar yra kainos klausimas. Hinkley Point C už 100€/MWh (plius infliacija) niekas nenori statyti. Jei turima omeny technologijos, kurios vis dar mokslinė fantastika - tai gal geriau kalbėkime apie black hole generator, efektyvumas maksimalus įmanomas. Kaip kuras teoriškai tinka net ir tos pačios branduolinės atliekos, kitos pavojingos atliekos. Trečia, EV ir VDV lyginami geriausiu atveju imant 200k km nuvažiuojamą atstumą per automobilio gyvavimo laiką. Elektromobiliai taikosi būti gerokai ilgaamžiškesni ir važiuoti 1 mln. km.. Kitas dalykas, niekas nevertina fakto, kad akumuliatoriai turės antrinį panaudojimą, todėl iš dalies neteisingai didesnis CO2 pėdsakas priskiriamas EV. Ketvirta, gaminant visą elektrą iš atsinaujinančios, imant 200k km tarnavimo laiką, EV pėdsakas būtų kokie 40g/km, kai VDV realiai bus kokie 120g/km dugnas. Tuo tarpu kai EV pagaminsime pakankamai, ir galėsime iš senų EV gaminti naujus, tai CO2 pėdsakas kris iki 4g/km. VDV automobilių gamyba perdirbant senus jau vyksta kurį laiką, dėl to savo pėdsaką taip ir sumažino.
conjurer 2020-12-23 14:22
Pilnai pritariu ji egzistuoja. Bet statistiškai, per watą bendra žala yra pati mažiausia. Tik va kaina yra didoka. Čia yra pagrindinė priežastis dėl ko mes jų atsisakom. Ir neaišku ar su "fusion" alternatyva nebus to pat, kad kaina trukdys diegimą. Bet dar neturim nei vienos produkcinės jėgainės, tai sunku kažką sakyt. O kalbant apie fantastiką, geriausią efektyvumą turi antimaterija kaip kuras. Black hole generator, ar neturėtų būti už žemės ribų statomos?
Evil 2020-12-23 14:30
"Elektromobiliai taikosi būti gerokai ilgaamžiškesni ir važiuoti 1 mln. km.. " - važiuoja ir benzai/dyzeliai tiek jei jevro normos nesmaugia. Toyotų Tacomų ar Tundrų su tokiom ridom daug.
Benediktas 2020-12-23 14:35
Normos blogos. Kad oras smirda tai pofig Gal pasidarom orą normalų?
Evil 2020-12-23 14:38
tai gal pasilaidok, tu irgi CO2 išskiri.
Benediktas 2020-12-23 14:41
Ar CO2 smirda? Smirda kitos priemaišos.
conjurer 2020-12-23 15:04
Taip smirda. https://www.youtube.com/watch?v=qF7qJ1K4VOk?t=162
Benediktas 2020-12-23 15:39
Visos mašinos išskiria CO2 (katalizatorai CO2 nesulaiko, o kiek išvis be katalizatorių, nes ekonomiškiau važiuoja ir brangai kainuoja pakeisti), bet ne visos vienodai smirda pagal faktą, o iš kai kuriu išvis nesijaučia, kaip esu pastebėjęs. Faktas, kad be CO2, ten ir kitokių dalykėlių patenka į orą/aplinką.
conjurer 2020-12-23 15:49
Na taip, iš VDV smirda ir kiti dalykai, CO2 savaime gana greit išsisklaido. Be to mums jo kvapas yra įprastas, iš limonadų, taigi ne toks baisus. Problema ta, kad žmonija išskiria pakankamai CO2, kad tai gali su laiku labai suknisti nusistovėjusį natūralų CO2<->O2 balansą, kuris pagrinde laikosi dėl ekosistemų. Šiltnamio efektas ir rūgštėjantys vandenynai gali kelti didesnę grėsmę ateityje nei smirdančios perėjos. Dėl to ir sakau, kad vien elektromobiliai nėra sprendimas. O pilnas VDV draudimas irgi ganėtinai absurdas. Reik mažinant VDV, didinti švarios energetikos mąstus. Bet nei to nei to 100% nepasieksim.
Benediktas 2020-12-23 15:56
Jei nevesti normų griežtinimo, tai tuos VDV gamintų, kol visą naftą išdegintų - nieko nekeistų, nes - o kam? Todel geriau jau deginti vienoje vietoje, jei nera kitu budu elektrai gaminti ir palaikyti daug kartų švaresnį orą kvėpuoti, transportui naudojant elektrą. Ir kaip patogu bus pereiti ant kito energijos saltinio ateityje (fusion ar dar kita kokia) taip pat ir siuo metu plesti saules, vejo energetika - elektromobiliu infrastruktura tobuleja/lieka ta pati.