„Baltik vairas“ planuoja tikrą renesansą ir patys pirmieji Lietuvoje stato dviračių baterijų saugyklą (2)
Šiauliuose veikianti dviračių ir elektrinių dviračių gamykla „Baltik vairas“ šiemet investuos 1,5 mln. Eur ir planuoja pasiekti 400 tūkst. dviračių gamybos apimtis. Pirmą kartą įmonės istorijoje planuojamos pajamos iš elektrinių dviračių gali viršyti lėšas, gaunamas iš tradicinių dviračių gamybos. Pernai pasiekusi 75 mln. Eur pajamų kartelę, šiemet įmonė planuoja augti iki 130 mln. Eur ir daugiau, o darbuotojų skaičių didinti iki 550. Naujai statoma dviračių baterijų saugykla yra pirmasis tokios paskirties objektas Lietuvoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Baltik vairo“ generalinis direktorius Žilvinas Dubosas pasakoja, kad 2020 m. išsiskyrė ne tik įveiktais pandemijos iššūkiais, bet ir tapo intensyvių investicijų ir naujų darbo vietų kūrimo laikotarpiu. Sparčiai augant elektrinių dviračių paklausai pernai gamykla investavo beveik 1 mln. Eur į jau penktąją surinkimo liniją. Buvo sukurta 70 naujų darbo vietų, vis daugiau įmonės darbuotojų įtraukiama į elektrinių dviračių gamybą.
Pirmieji Lietuvoje stato dviračių baterijų saugyklą
„Siekdami sėkmingai išnaudoti augančias verslo galimybes turime investuoti į visas sritis – nuo naujų modelių kūrimo, tiekimo grandinės tobulinimo ir darbuotojų mokymų iki mokslinių tyrimų ir naujų objektų statybų, – pasakoja įmonės vadovas. – Pernai investicijos buvo skirtos įsigyti naujai gamybinei linijai, 3D spausdintuvui, bandymų laboratorijos įrangai. O šiemet ne tik pratęsime pradėtus projektus, bet ir pirmieji Lietuvoje pastatysime elektrinių dviračių baterijų saugyklą.“
Įmonės vadovo teigimu, didinant elektrinių dviračių gamybos apimtis, tvariai veikti galima tik įrengus baterijų saugyklą. Tokiam objektui keliami itin aukšti reikalavimai, o Lietuvoje „Baltik vairas“ yra pirmoji bendrovė, statanti panašios paskirties objektą. Todėl rengiant projektą ir derinant specifikacijas teko pasitelkti ekspertus iš Vakarų Europos. Saugykla kyla gamyklos teritorijoje, griežtai laikantis saugumo reikalavimų. Joje bus galima sandėliuoti iki 10 tūkst. vienetų baterijų, statybas planuojama užbaigti iki metų pabaigos.
Elektrinių dviračių paklausą Europoje skatina saugumo ir ekologiškumo poreikis, plečiama infrastruktūra ir subsidijos
Ž. Duboso teigimu, nuo pernai elektrinių dviračių paklausa auga sparčiau nei tradicinių dviračių. Ištikus pandemijai, visoje Europoje gyventojai ir įmonės dairosi saugių ir patogių, ekologiškų, sveikos gyvensenos principus atitinkančių transporto priemonių. Daugelyje šalių elektrinių dviračių įsigijimui taikomos subsidijos, miestuose sparčiai daugėja dviračių takų. Vis daugiau organizacijų – pvz., pašto, pristatymo paslaugas teikiančių – vietoje automobilio renkasi elektrinį dviratį, taip pat šias transporto priemones perka darbuotojams.
Bendrovės vadovas sako, kad ankstesniais metais elektrinių dviračių gamybos dalis įmonės apyvartoje sudarė apie 20 proc., tačiau šiais metais tikimasi, kad šis rodiklis viršys 50 proc.
„Pagaminti pirmąjį šimtą tūkstančių elektrinių dviračių mums prireikė 16 metų, o antrajam šimtui tūkstančių neprireiks nė vienerių“, – pastebi Ž. Dubosas. 2020 m. „Baltik vairas“ iš viso išleido nuo konvejerių 31 tūkst. elektrinių dviračių.
Pernai „Baltik vairo“ pajamos sudarė apie 75 mln. Eur, tačiau anksčiau atliktas planavimas ir investicijos leidžia tikėtis, kad šiais metais apyvarta augs iki 130 mln. Eur ar net padvigubės.
Investuoja keliomis kryptimis
Daug efektyvios vadybos praktikų taikanti įmonė savo veiklą apskaičiuoja sekundžių tikslumu. Kas 80 sekundžių nuo gamybos linijos nukeliama po naują dviratį. Iš viso įmonė gamina net 1700 skirtingų dviračių modelių. „Baltik vairas“ nuolat investuoja į kuo spartesnį naujų modelių kūrimą, todėl pernai įsigijo 3D spausdintuvą. Dabar pasigaminti prototipinę detalę ir įvertinti, ar ji tinka naujai kuriamo dviračio modeliui, užtrunka nepalyginti greičiau. Įmonė dviračių kūrimo procesui paspartinti šiemet planuoja pasitelkti ir naująją 3D skenavimo įrangą.
Investicijos skiriamos ir gamykloje esančiai fizinių bandymų laboratorijai – čia ekstremaliomis sąlygomis tikrinamas kiekvieno naujo modelio saugumas ir patvarumas. Pagaminti dviračių prototipai ant specialių dviračių „treniruoklių“ išbandomi tūkstančiais kilometrų ekstremalaus važiavimo, pagal poreikį atkartojančio riedėjimą skirtingais gruntais lygumoje ar kalnuotoje vietovėje. Bandymų metu tikrinama, ar visos detalės išlieka tinkamai sutvirtintos, ar dviračių rėmai, ratai ir smulkesnės komponentės atlaiko krūvius. Taip užtikrinama, kad naujai pagamintas modelis ilgus metus patikimai tarnautų pirkėjui. Laboratorijos įranga nuolat papildoma ir atnaujinama, tai leidžia garantuoti bet kurio gaminamo dviračio saugumą, kokybę ir patvarumą.