„Volkswagen“ - „Tokiems moderniems elektromobiliams kaip ID.4 žiema rūpesčių nesukelia“  (4)

Tyli žiemos ryto didybė. Po jūsų kojomis girgžda sniegas, vėjas judina nuo šalčio traškančias nuogas medžių šakas. Kažkur tolumoje aimanuoja kuriamas dyzelinis variklis ir girdisi ledo gremžtukų choras. Nesijuokiate, nes pats pasidavėte anksčiau ir einate į autobusų stotelę.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Arba į ID.4. „Volkswagen“ teigia, kad modernūs elektromobiliai šalčio nebijo. O kodėl turėtų bijoti?

Elektromobiliai, savaime aišku, neturi vidaus degimo variklių, todėl apie neužsivedimą tiesiog negali būti kalbos. Jie veikia, tačiau anksčiau elektromobilių pirkėjus žiema šiek tiek gąsdindavo dėl kitų priežasčių.

Ličio jonų baterijos nemėgsta šalčio, todėl žiemą jų talpa, vaizdingai tariant, susitraukia. Prie žymiai mažesnio nuvažiuojamo atstumo prisideda ir salono šildymas. Kai benzininiai ir dyzeliniai automobiliai gali šildyti saloną naudodami ir taip karšto variklio išskiriamą šilumą (per cirkuliuojantį aušinimo skystį), elektromobiliai turi pasikliauti elektriniais šildytuvais. 

Ir ne tik tai. Elektromobiliai pasižymi didesniu sukimo momentu. Tai yra gerai, tačiau žiemą dėl to lengviau prarasti sukibimą. Ir stabdymas varikliu, susirenkant dalį stabdymo energijos atgal į baterijas, anksčiau slidžiomis sąlygomis veikė ne taip efektyviai kaip dabar.

 

Tai apie ką kalba „Volkswagen“? Šiais laikais elektromobiliai veikia daug efektyviau, baterijos yra geresnės ir jų temperatūra gali būti palaikoma. Be to, elektromobiliai, tokie kaip ID.4 turi programėles, kurios leidžia pašildyti saloną prieš kelionę. Tai gali padėti sutaupyti energijos, nes galite palikti automobilį įkrovimo stotelėje ir prieš kelionę įjungti salono šildymą. Taip nenaudosite brangios baterijų energijos pakelti salono temperatūrai.

Be to, „Volkswagen“ siūlo naudoti kontaktinius šilumos šaltinius, nes jie yra efektyvesni. Šildomos sėdynės ir vairas yra standartinė ID.4 įranga. Kadangi šie šildymo elementai liečiasi su oda, jie veikia efektyviau, nes šildo tik tai, ką turi šildyti - žmogaus kūną.

 

„Volkswagen ID.4“ yra komplektuojamas su šilumos siurbliu, kuris veikia žymiai efektyviau nei įprasti elektriniai šildytuvai. Dar galima pasirinkti ir šildomą priekinį stiklą bei keturių varomų ratų pavarą, taip paverčiant savo ID.4 labai efektyviu elektromobiliu žiemai.

Ir taip, mažesnio nuvažiuojamo atstumo išvengti nepavyks. Tačiau inovatyvūs klimato kontrolės sprendimai, moderni stabilumo kontrolė (kai kurie automobiliai turi specialų žiemos režimą, kuris keičia stabilumo kontrolės ir energijos regeneracijos nustatymus), baterijų temperatūros valdymas ir kitos technologijos paverčia elektromobilius puikiu pasirinkimu žiemai. Netikite? Norvegijoje didžioji dalis parduodamų automobilių jau yra elektriniai, o juk tai - šiaurės valstybė.

Aut. teisės: Technologijos.lt
(23)
(16)
(7)

Komentarai (4)