Viena iš šių kovos mašinų galėtų pakeisti legendinį JAV armijos „M2 Bradley“: kuris variantas geriausias? Štai kas žinoma apie pagrindinius pretendentus (Foto, Video) ()
Vieną dieną JAV armija tikrai pakeis savo „M2 Bradley“ kovinę transporto priemonę. Tačiau kas ją pakeis?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po daugelio nesėkmingų bandymų paskutinis Šaltojo karo laikų pėstininkų kovos mašinos „Bradley“ pakeitimo konkursas surinko penkis dalyvius. Pasirinktinai valdomų kovinių transporto priemonių (OMFV) konkurse dalyvauja visi didieji JAV sausumos vardai, taip pat bendrovės iš Vokietijos ir Pietų Korėjos.
JAV armija galiausiai nupirks tūkstančius naujų transporto priemonių, skirtų pėstininkų būriui vežti į kovą.
„M2 Bradley“ pradėta eksploatuoti devintajame dešimtmetyje kaip pirmoji amerikiečių pėstininkų kovos mašina (IFV) – nauja koncepcija, kurios pradininkė buvo Sovietų Sąjunga.
Skirtingai nuo ankstesnių pėstininkų vežėjų, kurie prieš mūšį palikdavo savo karius, sovietai sukūrė savo BMP-1, kad pėstininkų būrį būtų galima gabenti viso mūšio metu, išlaikant dalinio kovinę dvasią. IFV buvo aprūpinti mažo kalibro automatinėmis patrankomis, prieštankinėmis raketomis ir sunkesniais šarvais nei jų pirmtakai.
„Bradley“ tarnavo visą Šaltąjį karą ir po jo, kaip pvz., 1991 m. Persijos įlankos kare, o tada 2003 m. invazijos į Iraką metu. JAV armija pastaruosius penkis dešimtmečius nuolatos atnaujindavo „Bradley“, tačiau niekada nenorėjo, kad IFV tarnautų taip ilgai, kaip tarnavo.
Nuo 2000-ųjų pradžios armija bandė pakeisti „Bradley“ mažiausiai penkis kartus, išleidusi beveik 20 milijardų dolerių, nepagaminusi nė vienos veikiančios transporto priemonės.
Paskutinės pastangos pakeisti „Bradley“ žlugo 2020 m., kai OMFV konkursas priviliojo tik vieną kvalifikuotą dalyvį. Bet dabar konkurse dalyvauja penki dalyviai: BAE, „General Dynamics Land Systems“, „Raytheon“ / „Rheinmetall“, „Hanwha / Oshkosh“ ir nauja įmonė iš Mičigano, pavadinta „Mettle Ops“.
OMFV galės veikti robotizuotai. Dauguma, jei ne visi dalyviai, turės dirbtinį intelektą, prieštankines raketas, skraidančius dronus ir aktyvią apsaugos sistemą, galinčią numušti artėjančias raketas. Armija taip pat nori naudingesnio ginklo nei „Bradley M242“ 25 milimetrų automatinė patranka, kad būtų galima taikytis į sunkiau šarvuotus taikinius didesniame nuotolyje.
Štai ką mes žinome apie keturis pagrindinius konkurso dalyvius, išskyrus „Mettle Ops“.
1 variantas: „Raytheon“ / „Rheinmetall KF41 Lynx“
„KF41 Lynx“ yra JAV įsikūrusio „Raytheon“ ir Vokietijos gynybos rangovo „Rheinmetall“ partnerystės produktas. Jam valdyti reikia trijų asmenų įgulos ir gali gabenti aštuonis kareivius. Tai yra vienu daugiau nei „M2 Bradley“.
Vasario mėnesį „Rheinmetall“ ir „Allison“ paskelbė partnerystę, kad „Lynx“ būtų aprūpinta tuo, ką abi bendrovės vadina „naujos kartos elektrifikuota transmisija“. Pranešama, kad „Raytheon“ į transporto priemonę pridės savo „Coyote“ droną, suteikdamas „KF41 Lynx“ platesnį matymą mūšio lauke.
„KF41 Lynx“ ginkluotas „Lance 2.0“ bokšteliu, kuriame yra 35 milimetrų patranka ir lizdai, galintys talpinti prieštankines valdomas raketas, bepiločius orlaivius ar kitą amuniciją.
Pasak „Breaking Defense“, transporto priemonėje sumontuota modulinė šarvų sistema, sverianti nuo 37 iki 55 tonų. Sistema leistų armijai dislokuoti „KF41 Lynx“ su mažiau šarvų tose vietose, kur vietiniai tiltai negalėtų išlaikyti 55 tonų transporto priemonės svorio.
Štai vaizdo įrašas apie „KF41 Lynx“, pagamintą Australijos armijos IFV konkursui:
2 variantas: „BAE OMFV“
BAE konkursinis dalyvis yra šiek tiek paslaptingas. Bendrovė socialiniuose tinkluose pasidalino savo dalyvio vaizdu šešėlyje, kurį šarvuotų transporto priemonių stebėtojai natūraliai pakoregavo, norėdami sužinoti daugiau detalių.
The picture of BAE Systems OMFV with brightness and contrast adjusted https://t.co/EZy7bUntnY pic.twitter.com/3o48xMmqQp
— Ronkainen (@ronkainen7k15) April 15, 2021
Atrodo, kad transporto priemonė yra bendrovės šarvuota daugiafunkcė transporto priemonė (AMPV), kurią ji sukūrė JAV armijai kaip personalo, minosvaidžio vežėją ar medicinos transporto priemonę. Iš tikrųjų AMPV iš esmės gaunama iš „M2 Bradley“, todėl kai kurie tai vadina „Bradley Next Generation“.
Atrodo, kad viršuje matome „Elbit UT30MKII“ bepilotį bokštelį, kas labai tikėtina, nes BAE ir „Elbit“ pernai paskelbė, kad kartu dirbs prie OMFV.
Bokštelis ginkluotas 30 milimetrų ginklu „ATK MK.44“, kuris yra ta pati automatinė patranka, naudojama pėstininkų kovos mašinoje „M1296 Stryker Dragoon“, Zumwalt klasės naikintojuose ir AC-130W „Spooky“ desantiniuose lėktuvuose. Bokštelyje taip pat yra koaksialinis 7,62 milimetrų kulkosvaidis.
„AMPV“ bendrosios paskirties transporto priemonė yra valdoma dviejų narių įgulos ir gali vežti šešis keleivius. Neaišku, kiek keleivių vežtų OMFV variantas.
3 variantas: „General Dynamics Land Systems“
„General Dynamics Land Systems“, pagrindinio mūšio tanko „M1A2 Abrams“ ir pėstininkų transporto priemonės „Stryker“ gamintojas, pateikė OMFV koncepcinį pasiūlymą. Bendrovė teigia, kad „naujos kartos“ transporto priemonė bus geresnė už dabartinį „Bradley“. GLDS dar nesidalina savo OMFV dalyvio vaizdais.
4 variantas: „Hanwha Defense“ / „Oshkosh Redback“
„Hanwha Defense“ / „Oshkosh Redback“ siūlo amerikietišką Pietų Korėjos pėstininkų kovos mašinos „K21“ versiją, kuri pirmą kartą pradėjo tarnauti 2009 m. Korėjos Respublikos armijoje.
„Redback“ – 43 tonas sverianti transporto priemonė su trijų asmenų įgula, galinti vežti nuo šešių iki aštuonių keleivių. Ji ginkluota 30 milimetrų patrankomis ir 7,62 milimetrų koaksialiniu kulkosvaidžiu, .50 kalibro nuotolinio ginklo sistema ir bokštelyje įmontuota „Spike LR2“ prieštankinių raketų sistema. „Hanwha“ sako, kad „Redback“ hidraulinė pneumatinė pakabos sistema suteikia puikų mobilumą visose šalyse.
Pasak „Defense News“, penki konkurso dalyviai suprojektuos skaitmeninius prototipus. Trys pusfinalio dalyviai sukurs prototipus, o JAV armija 2027 m. išrinks vieną nugalėtoją, planuodama apie naujos transporto priemonės siuntimą į kovinius dalinius iki 2030 m.