Nauja britų kovos mašina kariams kelia pykinimą - tokios problemos niekas nesitikėjo  (1)

Šiuo metu kuriamas šarvuotis „Ajax“ Jungtinės Karalystės kariuomenei bus labai svarbus. Kompaktiškas ir santykinai lengvas „Ajax“ turės 600 kW variklį, įsibėgės iki 70 km/val. greičio ir bus ginkluotas 40 mm patranka. „Ajax“ vykdys įvairias užduotis. Bet tik tada, kai nuo jo nebepykins karių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Ajax“ - tai „General Dynamics“ kūrinys, turėjęs pradėti tarnybą dar pernai. Tai nėra pagrindinis kovos tankas ar kažkoks labai modernus ginklas su turbinų varikliais ar lazeriniais ginklais, bet vėlavimas ir tokiuose projektuose nieko nestebina. „Ajax“ turės kelias skirtingas versijas - „Ares“ bus šarvuotas pėstininkų transporteris, „Argus“ tarnaus kaip karo inžinerijos mašina, o „Athena“ atliks mobilios vadavietės vaidmenis. Tikriausiai mašinų „Ajax“ šeimoje bus ir daugiau. JK karinės pajėgos planuoja pirkti 589 tokias mašinas.

 

„Ajax“ turi rimtų trūkumų, kurie gali priversti gamintoją dar labiau vėlinti numatomą pristatymą. Ankstyvieji „Ajax“ yra tokie blogi, kad britų kariuomenė ėmė nerimauti dėl karių sveikatos.

Problema? Vibracija ir triukšmas. Ir tai nėra šiaip nepatogumas - kariai skundžiasi sutinusiais sąnariais, pykinimu ir skambėjimu ausyse. Kiekvienas „Ares“ transporteryje sėdėjęs karys vėliau turi pasitikrinti klausą. Jei tai būtų statybinė technika, darbo saugos priežiūros institucijos jos neleistų naudoti.

„Ajax“ dar turi ir važiuoklės problemų. Mašina negali atbulomis pervažiuoti didesnių nei 20 cm kliūčių. Be to, ji negali šaudyti važiuodama. Straipsnio pradžioje minėjome 70 km/val. greitį, bet šiuo metu mašinos greitis ribojamas iki pusės tiek.

 

„Ajax“ bus taisomas ir tobulinamas. Tikėtina, kad problemos yra susijusios su važiuoklę ir išaugusiu mašinos svoriu - pakeisti reikalavimai šarvams „Ajax“ pavertė 38 tonas sveriančia mašina. Viliamasi, kad reikės tik pakankamai smulkių pakeitimų, kad „Ajax“ būtų pravažesnis ir nebesukeltų pykinimo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(16)
(7)
(9)

Komentarai (1)