Tikri padangių monstrai – didžiausi pasaulio lėktuvai, kuriems nėra lygių: aukštesni nei 5 aukštų pastatas, šešių variklių ir ilgesniais nei futbolo aikštė sparnais (Foto, Video)  (1)

Dviaukščiai, šešių variklių ir ilgesni nei futbolo aikštės sparnai: net stebina, kaip šie dideli monstrai gali pakilti nuo žemės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Skrydžio stebuklas nenustoja stebinti, o reginys yra daug įspūdingesnis, kai orlaivis yra ilgesnis už olimpinius baseinus, sunkesnis už didžiausius pasaulio tankus ir aukštesnis nei 5 aukštų pastatas. Pateikiame didžiausius šiandien skraidančius pasaulio lėktuvus.

1. „Antonov An-225 Mriya“

Remiantis daugeliu rodiklių, „Antonov An-225“ yra didžiausias lėktuvas pasaulyje.

Tuometinės Ukrainos TSR Antonovo projektavimo biuras 1988 m. pagamino tik vieną iš šių monstrinių krovininių orlaivių.

Antonovo biuras jį suprojektavo taip, kad milžiniškas lėktuvas galėtų gabenti erdvėlaivį „Buran“, taip pat raketų pakopas „Energia“, tačiau po to, kai buvo sugriuvo sovietų kosminė programa, lėktuvas greitai rado kitų oro kėlimo darbų.

Šešių variklių „An-225“ yra sunkiausias kada nors pastatytas lėktuvas, kurio maksimalus kilimo svoris yra 640 metrinių tonų. Jis turi ilgiausią sparnų ilgį (88,4 m) iš bet kurio šiuo metu skraidančio lėktuvo. Ne mažiau įspūdingi ir kiti rodikliai – 18,1 m aukštis ir 84 m ilgis, tuščias sveria 285 000 kg.

2. „Aero Spacelines Super Guppy“

Keistos formos „Guppy“ orlaivį naudoja NASA – platūs „Guppy“ matmenys puikiai tinka gabenti erdvėlaivius ir raketų komponentus.

O čia tai kainos! Kinai rodo ką reiškia tikras išpardavimas: TOP 14 AliExpress bestselerių, kurie dabar dar pigiau nei kainavo šį pavasarį be PVM
2119

AliExpress kiekvieną sezoną rengia grandiozinius išpardavimus, kurių metu galima gauti tikrai gerų prekių už fantastiškai mažas kainas. Šiuo metu kaip tik prasideda paskutinė, baigiamoji vasaros išpardavimo akcija, o kai kurios kainos tokios, kad pramušė dugną.

Išsamiau

 

Pirmasis „Super Guppy“ buvo sukonstruotas iš korpuso, paimto iš „Boeing C-97 Stratofreighter“. „Guppy“  pirmam skrydžiui pakilo 1965 m.

Fiuzeliažas buvo pailgintas iki 43 m ir paaukštintas iki didžiausio vidinio skersmens – 7,6 m, o krovinių skyriaus ilgis – 28,8 m. Orlaivis gali gabenti 24 000 kg krovinį ir skristi 480 km/val. greičiu.

Turbopropelerinį krovininį lėktuvą iš esmės pakeitė „Airbus Beluga“, tačiau NASA kol kas neatsisakė keistojo „Guppy“.

3. „Lockheed C-5 Galaxy“

Beveik 135 tonų keliamosios galios, „C-5 Galaxy“ yra didžiausias orlaivis, kurį reguliariai valdo JAV kariuomenė. Padangių monstras pirmą kartą į orą pakilo 1968 m.

„C-5“ yra pakankamai vietos gabenti dviem tankams „M1 Abrams“, 16 „Humvees“, trims „Black Hawks“ ar įvairioms kitoms transporto priemonėms. Tuščias „C-5“ be degalų papildymo gali nuskristi iki 11 300 km, todėl tai yra ilgiausio nuotolio karinis oro vežėjas pasaulyje.

4. „Boeing 747 Dreamlifter“

2000-aisiais „Boeing“ pastebėjo, kad jam reikia didžiulio tonažo krovininio lėktuvo, kad būtų galima gabenti „787 Dreamliner“ komponentus, kurie gaminami visame pasaulyje.

Sprendimas buvo modifikuoti esamą lėktuvą „747“ ir aplink jį pastatyti specialų krovinių laikiklį. Taip 2006 m į orą pakilo „Boeing 747 Dreamlifter“.

 

1840 m3 tūrio „Dreamlifter“ turi didžiausią krovinių saugyklą pasaulyje, galinčią gabenti tris kartus daugiau nei krovininis „747-400F“.

Keturi „Boeing Dreamlifter“ taip pat naudoja ilgiausią krovinių krautuvą pasaulyje ir gali gabenti naudingą krovinį iki 125 tonų.

5. „Antonov An-124 Ruslan“

Tai dar vienas monstras, kurį suprojektavo ir pastatė Antonovo projektavimo biuras. Rusijos oro pajėgų valdomas „An-124 Ruslan“ yra didžiausias karinis lėktuvas pasaulyje.

Beveik 30 metų po jo pirmojo skrydžio 1982 m., An-124 (NATO koduotė: „Condor“) buvo antras didžiausias ir sunkiausias krovininis lėktuvas pasaulyje, kuris nusileidžia tik „An-225“ – „Ruslal“. Sparnų plotis siekia 73,3 m ir tai yra 15 m mažiau palyginus su „Mriya“.

Turėdamas 165 tonų naudingąją apkrovą, „An-124“ gali gabenti net daugiau nei „C-5 Galaxy“, nors jo nuotolis nėra toks ilgas.

6. „Boeing B-52 Stratofortress“

„B-52“ buvo pradėtas eksploatuoti 1955 m., o pirmasis „B-52H“, dabartinis modelis, debiutavo 1961 m. „B-52“ bombonešis yra karinių oro pajėgų senelis: senstantis, bet vis tiek galintis atlikti rimtą smūgį.

„Stratofortress“ gali gabenti 32 000 kg ginklų – nuo tiksliai valdomų įprastų bombų iki branduolinių galvučių. Įprastas kovinis nuotolis siekia daugiau nei 14 080 km be degalų papildymo iš oro.

 

Nors milžiniškas bombonešis pradeda savo šeštąjį tarnavimo dešimtmetį, jo turima technologija nuolat tobulėja. Tikimasi, kad po 2013–2015 m. atnaujinimo, paskutiniai lėktuvai galės tarnauti iki 2050-ųjų.

Tęsinys kitame puslapyje:

(33)
(3)
(30)

Komentarai (1)