Stebuklingas giroskopinis vienbėgis geležinkelis – traukinys išlikdavo vertikalioje padėtyje net sustojęs: kokia šios inovatyvios technologijos paslaptis, kuria susidomėjo net pats Winstonas Churchillis (Foto, Video)  (15)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

 

Brennanas dar kartą pademonstravo vienbėgį geležinkelį Japonijos ir Didžiosios Britanijos parodoje Baltajame mieste, Londone 1910 metais. Tarp keleivių buvo Winstonas Churchillis, kurio buvimas padėjo Brennanui gauti didžiulę paramą jo vieno geležinkelio projektui.

Vis dėlto, nepaisant pradinio entuziazmo, vienbėgis geležinkelis nesugebėjo pritraukti investuotojų, o Brennanas buvo priverstas atsisakyti savo svajonės.

Scherlio giroskopinis geležinkelis

Kol Brennanas buvo užsiėmęs savo transporto priemonės bandymais, vokiečių leidėjas ir filantropas Augustas Scherlis paskelbė apie viešą kito Vokietijoje sukurto vienbėgio giroskopinio geležinkelio demonstravimą.

Scherlio vienbėgis taip pat buvo pilno dydžio transporto priemonė, tačiau mažesnė nei Brennano, tik 5,2 m ilgio. Jame galėjo tilpti keturi keleiviai ant skersinių sėdynių. Giroskopai buvo po sėdynėmis ir turėjo vertikalias ašis, kai Brennanas naudojo porą horizontalių ašių.

Tikrieji mašinos išradėjai buvo Paulius Fröhlichas, kuris sukūrė išsitiesinimo mechanizmą, ir Emilis Falcke, kuris sukūrė vagonus. Scherlis tik finansavo projektą ir pamatęs, kad vienbėgis nesulaukė didelės finansinės paramos, Scherlis atsiėmė savo investicijas.

 

Pagrindinis giroskospinio geležinkelio trūkumas ir tas, dėl kurio jis neišplito, buvo priklausomybė nuo nuolat maitinamų giroskopų, kad traukinys išliktų vertikalioje padėtyje.

Ir nepaisant daugybės pranašumų, palyginti su įprastomis dvigubų bėgių sistemomis, įskaitant pažadą padidinti greitį, investuotojai bijojo, kad staiga praradus giroskopo galią traukinys tiesiog apvirstų.

Brennanas patikino žmones, kad jei giroskopas prarastų galią, smagračio sustojimas užtruks kelias valandas, o vienbėgio vairuotojui bus suteikta daug laiko sumontuoti stabilizuojančias kojas. Tačiau investuotojai jau apsisprendė.

Giroskopai naudojami daugelyje šiuolaikinių įrenginių, kuriose norima stabilumo, pavyzdžiui, orlaiviuose, povandeniniuose laivuose ir kosminiuose teleskopuose, tačiau niekada nebuvo naudojami tokio geležinkelio sistemos išlaikymui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(65)
(1)
(64)

Komentarai (15)