Geresnė alternatyva suspaustam orui? Ar tikrai azoto naudojimas padangose yra pranašumas: kokiomis savybėmis pasižymi tokios padangos (Foto, Video)  (3)

Ar tikrai azoto naudojimas padangose yra pranašumas, pavyzdžiui, geresnė degalų ekonomija, sklandesnis važiavimas ar ilgesnis padangų tarnavimo laikas?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2021-09-03 Geresnė alternatyva suspaustam orui? Ar tikrai azoto naudojimas padangose yra pranašumas: kokiomis savybėmis pasižymi tokios padangos (Foto, Video)  (3)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tradiciškai automobilių padangos pripildomos suspaustu oru. Ore yra 78 procentai azoto ir šiek tiek mažiau nei 21 procentas deguonies, o likusi dalis yra vandens garai, inertinės (tauriosios) dujos, tokios kaip neonas ir argonas ir maža koncentracija CO2.

Bet kai kurie žmonės savo automobilių padangas mieliau pildo grynu azotu ir tam yra keletas svarių priežasčių.

Netinkamai pripūstos padangos gali susidėvėti netolygiai, greičiau susidėvėti ir padidinti degalų sąnaudas. Paprasčiau tariant, grynas azotas geriau palaiko tinkamą padangų slėgį ir taip leidžia automobiliui ir jo padangoms dirbti kuo efektyviau.

Visos padangos laikui bėgant praranda tam tikrą slėgį dėl jose esančių dujų, prasiskverbiančių per padangos gumą.

 

Pagal „Chemical & Engineering News“, azotas tai daro maždaug 40 procentų lėčiau nei įprastas oras, todėl slėgis tampa stabilesnis ilgesniuoju periodu.

Deguonis taip pat reaguoja su padangos guma, kai jis prasiskverbia pro ją, o tai lemia termooksidacinį procesą, kuris laikui bėgant suskaido gumą.

Lenktynininkai taip pat suprato, kad azotu, o ne oru užpildytos padangos mažiau reaguoja į temperatūros pokyčius.

 

Karštyje dujos plečiasi, o šaltyje susitraukia. Lenktynių komandoms azoto naudojimas reiškia, kad jų padangos turės didesnį oro slėgį varžybų metu, kai padangos itin įkaista.

Vanduo (esantis ore) yra labai blogas dalykas padangos viduje. Vanduo, esantis padangos viduje garų ar net skysčio pavidalu, keičia padangų slėgį esant skirtingoms temperatūroms labiau nei sausas oras. Dar blogiau, laikui bėgant vanduo taip pat padeda korozuoti plieno ar aliuminio ratlankį.

Vanduo kelia mažiau rūpesčių azotu pripildytose padangose. Bet kuri sistema, tiekianti gryną azotą, taip pat tiekia sausą azotą. Padangas pripildant azotu reikia kelis kartus iš eilės užpildyti ir išleisti azotą, kad iš padangos būtų pašalinta kuo daugiau deguonies, vandens ir kitų dujų.

 

Jei padangose ​​yra azoto, slėgis padangose ​​išliks pastovesnis, todėl sutaupysite šiek tiek degalų ir padangų priežiūros išlaidų. Padangose ​​bus mažiau drėgmės, o tai reiškia, kad ratai patirs mažiau korozijos.

Padangos pripildytos azoto paprastai žymimos žaliais vožtuvo dangteliais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(34)
(14)
(20)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (3)