Vokietijos mokslininkai „Tesla Model Y“ pavertė vandeniliu varomu automobiliu: kam to prireikė, jei Elonas Muskas šią technologiją pavadino „stulbinamai kvaila“? ()
Vokietijos federalinė švietimo ir mokslinių tyrimų ministrė Anja Karliczek pristatė Frankenšteino kūrinį – vandeniliu varomą „Tesla Model Y“, kurį pavadino „hiper hibridu“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tikslas buvo pademonstruoti švaraus transporto ateitį. Tačiau, kaip pažymi „Teslarati“, sprendimas keisti „Tesla“ – galbūt labiausiai žinomą elektromobilį – o ne benzinu varomą automobilį, yra šiek tiek gluminantis.
Kvaili kuro elementai
Manoma, kad metanoliu varomam „Tesla Model Y“ buvo išleista apie 10 milijonų eurų. Neaišku, ar „Tesla“ savo noru dalyvavo projekte, tačiau šansai nėra dideli, atsižvelgiant į „Tesla“ generalinio direktoriaus Elono Musko nepasitenkinimą vandenilio kuro elementų technologija.
Praėjusiais metais viešai susipykus su Trevoru Miltonu, dabar jau sugėdintu vandeniliu varomų automobilių gamintojo „Nikola Motors“ generaliniu direktoriumi, Muskas vandenilio kuro elementus pavadino „kvailais elementais“, o šią technologiją – „stulbinamai kvaila“.
Bundesministerin Anja Karliczek hat heute in Berlin den Prototypen eines Autos 🚙 vorgestellt, das mit dem synthetischen Kraftstoff Methanol angetrieben werden kann. Dafür wurden, so #Karliczek CO2-Abgase aus der Stahlindustrie zu Kraftstoffen „recycelt“. https://t.co/50w3ll6szZ pic.twitter.com/w8NqLCfsfA
— BMBF (@BMBF_Bund) September 22, 2021
Tikroji „hiper hibridinė Tesla“ turėjo labiau atspindėti vandenilio kuro sąvokas, nei tapti gatvėje paruošta transporto priemone. „Teslarati“ teigimu, iniciatyva „Carbon2Chem“, kuria siekiama sumažinti anglies dioksido kiekį plieno pramonėje, sukūrė automobilį taip, kad pademonstruotų naujus energijos taupymo ir degalų perdirbimo būdus.
„Šiandien mes statome labai įdomų tiltą tarp šių dviejų punktų: iš pramonės išskirto CO2 išgautas metanolis naudojamas kaip degalai transporto priemonėse“, – sakė Karliczek. „Tačiau pats automobilis, varomas metanoliu, taip pat yra ateities mažo išmetamųjų teršalų kiekio, išteklius ir energiją taupančio mobilumo „naujovių demonstravimas“.