Elektromobilis, kurio nereikės įkrauti mėnesių mėnesius - kaip sekasi „Lightyear One“ kūrėjams? (Video) (22)
„Lightyear One“ - tai naujas olandiškas elektromobilis, kuris popieriuje atrodo per gerai, kad būtų tiesa. Tačiau jis iš tikrųjų yra ruošiamas pasirodymui keliuose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Lightyear One“ kūrėjai atskleidė, kad šiuo metu saulės energiją naudojantis elektromobilis yra bandomas. Pirminiai bandymų rezultatai yra tiesiog puikūs - atrodo, kad jo baterijų nereikės įkrauti kelis mėnesius.
Kaip taip gali būti? Na, skaičiavimai rodo, kad vienam kilometrui itin aerodinamiškam „Lightyear One“ pakanka 83 Wh energijos. Skaičiuojama, kad per vieną valandą saulėkaitoje pastatytas automobilis gali gauti papildomų 12 km. Europos Komisija teigia, kad vidutinė kasdienė eruopiečio kelionės nesiekia nei 30 km. Tai iš esmės reiškia, kad „Lightyear One“ per dieną gautų daugiau energijos nei išleistų ir automobilį iš tinklo reikėtų įkrauti tik tada, kai susiruoštumėte į tolimą kelionę ar į jūsų šalį ateitų šalta ir tamsi žiema.
Kompanija jau sėkmingai įvykdė 20 patikimumo bandymų - „Lightyear One“ kol kas pranoksta lūkesčius. Kompanijos vadovas Lexas Hoefslootas teigia, kad Nyderlanduose, kurie nėra tokie saulėti kaip pietų valstybės, šį automobilį daugeliui žmonių reikėtų įkrauti tik šaltuoju metų laiku ar kasdien keliaujant didesniais atstumais.
Hoefslootas primena, kad kai kurios Europos šalys svarsto uždrausti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą jau nuo 2030-iųjų. Tokie automobiliai kaip „Lightyear One“ gali pasiūlyti nepriklausomybę - ne tik nuo degalinių, bet ir nuo įkrovimo stotelių. Kompanijos vadovo nuomone, saulės elementai nuolat pinga ir jau dabar nėra labai brangūs. „Lightyear One“ stogo jėgainės efektyvumas - 20-35 %, todėl technologijai tikrai dar yra kur tobulėti.
Pilnai įkrautas „Lightyear One“ gali nuvažiuoti 709 km. Nuvažiuojamas atstumas labai priklausys ir nuo orų - saulėtą dieną automobilis nuvažiuos toliau. Bet, aišku, apie taupymą sunku kalbėti, kai „Lightyear One“ kainuoja nuo 149 tūkstančių eurų.
Kita vertus, „Lightyear One“ - pirmas savo rūšies atstovas. Pirmieji vandeniliniai automobiliai apskritai buvo neįperkami - gamintojai jų net nesiūlė. Technologijos pinga ir tai, ką pavyks pasiekti su „Lightyear One“, gali formuoti elektromobilių ateitį.
Jei viskas ir toliau eisis sėkmingai, „Lightyear One“ gatvėse pasirodys jau kitais metais.