„Volvo“ tyrimas: gaminant elektromobilį išmetama 70% daugiau teršalų, nei gaminant automobilį su vidaus degimo varikliu - kodėl taip yra? (Foto)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

poi 2021-11-23 23:56

immortallt 2021-11-23 23:58
1. Jau tik 60% iš iškastinio kuro, tačiau elektromobilių daugiausia ten, kur iškastinio kuro mažiau nei 40% tinkle. Bet net tai nesvarbu, iš anglių pagaminta elektra važiuojant, taršos vis tiek mažiau nei iš dyzelio. 2. Šiuo metu vis dar nėra kuro papildymo kosminiams erdvėlaiviams už žemės ribų, tai reiškia kosminių kelionių nebus. Toks tavo argumentas, kad akumuliatorių neperdirba. Dabar man pasakyk, kodėl sudaužytus elektromobilius į sąvartyną priduoda be akumuliatoriaus ir dažniausiai be variklio? Nes antrinėje rinkoje panaudoja. 3. Čia absoliučiai melas. Elektros tinkle nuostoliai svyruoja nuo 4 iki 8% ES tinkle. Gal kokioje Indijoje ar pan. nuostoliai gali siekti iki 15%. Važiuojant nuostoliai VDV yra kosminiai. Skiedžiat visi apie 40% efektyvumą dyzelio, bet toks yra, kai veikia kaip generatorius. 4. Norint nuvažiuoti tą patį atstumą - topinis argumentas, kuris yra totalus BS. 80% nuvažiuojamo atstumo yra kelionių iki 50km. 99% nuvažiuojamo atstumo yra kelionių iki 400km. Tai elektromobiliai blogai, nes 1% važiuojamo atstumo važiuojant reikės padaryti pertrauką? Tu turbūt tas, kuris perka autobusiuką, nes avdruk reikės kraustytis. Pakeiti 4 autobusiukus, bet taip niekur ir nesikraustai? 5. Auto yra katalizatoriai ir DPF, Lietuvoje kol automobilis naujas, tol jie veikia, jei jam daugiau nei 5 metai, arba jų jau nebėra, arba jie savo funkcijos neatlieka. Tuo tarpu elektrinėse ne tik kuras deginamas visuomet optimaliai, t.y. susidaro mažiau teršalų, panaudojama atliekinė šiluma efektyviai, bet ir išiltruojamas degimo produktas, elektrostatiniais sukūriais nusodinamos kietosios dalelės. Kitaip sakant, užtikrinamas išvalymas dešimtis kartų aukštesniame nei naujame dyzeliniame automobilyje (santykinai su sudeginamo kuro kiekiu). Net šiukšles deginant taršos per energiją yra mažiau, nei dyzeliniame automobilyje naujame. Senas teršia ~3x daugiau, statistika iš realių matavimų Lietuvos keliuose. 6. VDV automobilis per tarnavimo laiką sunaudoja cisterną degalų. Kiek ten 20-25 tonos ir dar gerą bačką tepalų. Šios žaliavos negali būti atgautos. Tuo terpu elektromobilį perdirbti dabar jau gali 93-95% masės. Priartėsime prie 98% iki 2030 m. Net jei elektromobilį visą turėtum nurašyti, kaip kokią atominę, tai vis tiek būtų max 3 tonos resursų masės, vs 22-27 tonos VDV atveju. Šiaip eksperimentiniai traukiniai su akumuliatoriumi yra kuriame, ir net naudojami, ten kur trasą elektrifikuoti nepagrįstai brangu gaunasi dėl neitnensyvaus eismo. Traukinys, priešingai nei elektromobilis juda tik bėgiais, tad nutiesti laidus paprasčiau ir pigiau, jei kelais intensyviai naudojamas. O jei neintensyviai, tai ir nėra prasmės. Lėktuvui svarbu ne NK, o energijos tankis. Laivui svarbu ne NK, o energijos kiekis per tūrį. Bet vėlgi, skambi kaip tas, kuris perka autobusiuką, nes reikės kraustytis ir likusį gyvenimą niekada nebesikrausto.
immortallt 2021-11-23 23:59
Jo, nesmirda šūdu ir musės neskraido - nieko gero tie automobiliai, jie niekada nepakeis arklio.
AAA000 2021-11-24 00:10
dyzelis grubiai vazinet su maksimalaus svorio B masina islaidos siomis dienomis 13-15€/100km. ir pasipildai bet kur pakeliui, sustoji kada nori ir kiek nori - nes yra PILNAVERTE infrastruktura. su elektromobiliu PIGIAU tik teoriskai... bet tu neivertini kad puse laiko masinos negali naudot - nes ji kraunasi tam priristam namu taske... plius tu turi vazinet papildomus atstumus kazkur iki kazkokiu rozeciu, kurios gal dar bus uzimtos... ir dar laukt kruvas laiko... net istatyma jau derina - kad pasikrovus pizdintu lauk man brangiausia yra mano gyvenimo laikas. o jus sita piguma isgaunat paaukodami vis ne puse savo asmeninio laiko... jei jus esat pigiena kazkokia - jusu gyvenimo laikas nevertingas - cia jusu beda tikrai ne visuomenes. primetinet visuomenei kad tai pigu - nes jum pigu - cia mankurto mentaliteto demonstracija. aciu jums kad demonstruojates
poi 2021-11-24 00:22

Benediktas 2021-11-24 00:47
AAA000, nuvaziuok i JAV ar Norvegija ir bus tau pilnaverte ev infrastruktura. Ar cia tik toms salims lemta ja turet?
poi 2021-11-24 00:58
A. Naudingumo koeficientas pagal bendrą elektros gamyba : https://ourworldindata.org/grapher/elec ... e=relative 1. Anglies 33% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 2. Dujos 42% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 3. Alyva 37% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 4. Atomas 97% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 5. Vandens 90% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 6. Vejas 30-45% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant 7. Saule 11-15% https://www.google.com/search?q=what+is ... ower+plant Koks bendras elektros pagaminimo naudingumo koeficentas ?
poi 2021-11-24 01:08
A. Toliau naudingumo koeficentas - aukštos linijos apie pora procentų, bet juk namo nevesi 110kv linijos? Jau link penkiu % artejama. Transformatoriai - 110kv, 10kv, 380v ? https://www.google.com/search?q=what+is ... ansformers O kur baterijos , keitiklio ir varklio nuostoliai? Po to dar uzkrauname akumus Pakeliui turime dar kokius 20% nuostoliu.
poi 2021-11-24 02:00

Benediktas 2021-11-24 07:05
ev - 60-70%, jei elektra gamini termofikacineje elektrineje, jei vejas saule 80-90%.
sigun 2021-11-24 08:43
O kiek energijos įdedi naftos išgavimui, ypač iš skalūnų? O jos transportavimui iki perdirbimo gamyklos geriausiu atveju vamzdžiais, o blogiausiu vamzdžiai + tankeris + traukinys? O kiek energijos prarandi naftos perdirbimui? O kiek dar jos prarandi vėl transportavimui jau sunkvežimiais iki degalinės? Panašu, kad pats mėgaujies tuo, kuo įtarinėji kitus.
sub 2021-11-24 08:53
Parašyk formulę pagal kurią apskaičiavai NK, parašysiu iš kur žolės gaut.
Talkatif 2021-11-24 09:05
Poi, išmok savo poziciją išsakyt be įžeidinėjimų. Elektra automobiliuose yra fun. Bet be infrastruktūros ir masinės gamybos, ji ties fun ir baigiasi.
ZeroFM 2021-11-24 09:09
Kai normaliai EV bus pratestuotas mūsų klimato sąlygomis, kai razetkės bus kiemuose o ne debiliskose stotelėse kur Zosė ar Petras palikes krautis puse dienos taip užimdami vieta, kai kainos pasieks VDV lygį. Bet turint galvoje kad statistinis lietuvis perka auto~15m senumo galima daryt išvada kad EV po tiek metų bus sūdų šūdas ką matom su Leaf atveju
Atk 2021-11-24 09:22
Geriausia elektrinis autobusas ar el dviratis. Jau pats automobilis labai daug vietos uzima kelyje kai sedi 1-3 zmones. Del ko susidaro ir kamsciai... Bet jei auto mieste vazineja su vdv, tai kad ir koks atrodyti ekologiskas jis yra, jis nuodija ora ir sveikata paciame mieste kur daug zmoniu kvepuoja po to uzterstu oru. Be to kaip sake, kad filtrai deginimo naftos ar angliu geresni nei automobiliu ir siluma ju galima panaudot, sudegusios naftos ar angies buto sildymui ar karstam vandeniui, o auto siluma iseina i ora veltui... Be to benzinio variklio nk 15 procentu... Kol gaut is naftos benzina ten nk irgi kazkoks yrs. Ir tai sumaxina benzino nk iki labai mazo lygio... Dar su akumu galima nuvaziuot 1000-2000 ciklu, tai jei su viena ikrova nuvaziuoja 300 km tai per visa laika apie 400 000 km. Ir dar lik 80 proc talpos nuo buvusios. Dar padangos dyla el auto, jei greitai begesies... Dar el auto turi regeneracija ir mieste daug efektyviau vaziuoja del daznu stabdymu nei benzininis. Dar kaip sakyta buvo kiek tonu tepalu yra sunaudojama ir isliejama gatveje per eksplotacija benzininio auto? Dar visas salonas benzininio smirda benzinu ir tu niekaip jo nepravedinsi, o kazkas elergiskas benzinui gali buti.
immortallt 2021-11-24 09:43
Tai sakai Norvegija, kurios šiaurinėse dalyse temperatūra yra gerokai žemesnė nei pas mus, nėra pakankamai šalta, kad patenkintų ir mūsų sąlygas? Poi eilinį kartą briedą mala. Pasiėmė pirmiausia tik kiek elektros išgauna, bet kad šilumą dažniausiai neišmeta tiesiog į orą - jam dzin. Dar juokingiau, kai ima saulės ir vėjo jėgainių efektyvumą, hidro ar net atomo Jis nesupranta, kas tas efektyvumas iš viso. Jis net neskiria tinklo nuostolių nuo gamybos efektyvumo, ir kaip jau kažkas teisingai pastebėjo, jei jau nori imti gamybos efektyvumą, tai pirmiausia reikėtų palyginti iki energijos gamybos kokį procesą praeina kiekvienas energijos šaltinis. Tada pasirodys, kad vien kurui patekti į baką reikia daugiau energijos, nei elektromobilis sunaudoja. Bet čia jau jam per sunku bus suprasti.
ZeroFM 2021-11-24 10:03
Šiaurinėse valstybėse privačiuose namuose ~60% gyvena kai tuo tarpu pas mus daugiabučiuose ~60%. Tad namas+garažas= šilta vietelė EV. Tad va niuansai neaiškūs kas liks iš baterijos jei nudvės ir pabus savaitėlę prie -10
HardAxe 2021-11-24 10:11
ne, garažuose automobilius laiko išskirtinai mažai žmonių. Geriausiu atveju pastogė. Tuose regionuose kur didesni šalčiai labai įprasta turėti 220 lizdą prie parkavimo vietos karterio/salono šildytuvui. pirmas pasitaikęs google maps vaizdelis: https://www.google.com/maps/@66.3134005 ... 384!8i8192 šiaurė, automobiliai stovi prie įvažiavimo, garažo nesimato. Rozetė, aišku, reikalinga. Bet Lietuvoj yra tikrai ne vienas privatus namas, net ir didmiesčiuose. Taip pat yra naujos statybos daugiabučių su požeminiu parkingu. Techniškai nematau problemų turėti krovimo vietą. Tarybiniams rajonams reikės palaukti savo eilės, bet ne viskas iš karto. p.s. švedijoj draudimas neleidžia krauti elektromobilio iš įprastos rozetės, galima naudoti tik stotelę. Kitu atveju bet kokia problema - nedraudiminis įvykis. Tai Lietuvoj pigiau/lengviau nusipirkti elektromobilį.
immortallt 2021-11-24 10:28
Taip pat bent Vilnius jau pradėjo paleidimo į trasą projektą elektromobilių krovimui iš apšvietimo stulpų kiemuose. Elektromobilio krauti kasdien nereikia. Savaitę pastovėti išsikrovusiam prie -10? Nu tai savaitę ir be tepalų galima pasivažinėti. Jei savaitėmis nenaudoji automobilio ir negali pakrauti akumuliatoriaus, tai kam tau jis iš viso reikalingas? Išsivesti elektros lizdą prie individualių namų paprasčiau nei paprasta. Daugiabučių kiemuose - apšvietimo stulpai dabar bus, ateityje krovimo stotelių didelės galios sistemos, kurios integruosis su daugiabučių elektros sistema ir iš esmės apkraus elektros linijas pastoviai arti 99%, kraunant akumuliatorius sistemoje, kai nėra momentinės tokios elektros paklausos, taip leidžiant atiduoti daugiau elektros, kai tas poreikis atsiranda.
Atk 2021-11-24 11:12
licio gelezies akumai lyg nebijo minusiniu temperaturu. paprasti licio lyg bijo. is patirties, kai kurie palikdavo el dviracius ziemsi su licio akumu garaze , turbut ten buvo minusine temperatura, tai paskui reikedavo ismest akuma. bet elektromobiliai turi atsarga ir niekada neiskraunami iki 0, nors ir gali rasyt kad iki nulio isikrove ir palieka energijos kad ir pasildymui ju turbut pvz, gal ziema palaiko kokiu 2 laipsnius. o praktikoje tai nera tokiu atveju kad po ziemos elektromobilio akumas ar stipeiai talpa prarastu. praktikoje daugiau nuo perkaitinimo praranda talpa negriztamai. kai is akumo srebiama didele srove, tada jis gali ikaisti, o jei dar ir lauke kokiu 30 leipsniu, tai jis gali ikaisti iki 65 laipsniu ir tai sutrumpins ciklu skaiciu... todel nereiketu vazineti visokiais sport rezymais, ypac jei talpa akumo maza, kas buvo su nisan leaf, kai jis galedavo nuvaziuot 150 mazdaug kilometru ir ten kaito akumai, dar ten ir saldymo irangos nebuvo... bet man atrodo, jei talpa didele ir nevazinet sport rezimu tai ir saldymo irangos nereikia. o is patirties dar vienas rase, kad su el dviraciu, kur su vien elektra gali nuvaziuot 25 km, akumai rate, jau nuvaziavo 20 000 km ir viskas kol kas veikia gerai.