„Volvo“ tyrimas: gaminant elektromobilį išmetama 70% daugiau teršalų, nei gaminant automobilį su vidaus degimo varikliu - kodėl taip yra? (Foto)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Benediktas 2021-11-24 11:26
Nežinau, kokia Leaf baterijų aušinimo sistemą, bet pas Tesla kai bus 4680 baterija (gal jau pradėjo dėti) kaitimas turėtų stipriai sumažėti.
immortallt 2021-11-24 11:31
Leaf - vėsinama oru, ir dar nepakankama konvekcija užtikrinta, dėl to ir perkaitinėjo. Dviračio akumuliatoriams niekas nediegia temperatūros ir individualių blokų ar celių aprkovos valdymo įrangos. Čia kaip sakyti, kad raketos yra netinkamas būdas kelti krovinius į kosmosą, nes nusipirkau petarbų po 1€, ir ne visos jos skrido į viršų, o kai kurios grįžo atgal ar sprogo nepakilusios. O tesla nebeplanuoja aušinimo skysčiu su 4680 baterijomis? Kažkaip nepastebėjau. Kalbant apie 4680 dar vienas svarbus gėris "That means a 100 kwh battery made with 4680 cells weighs a little over half as much as a 100 kwh battery of 2170 cells. (Tsela claimed 56% less so I defer to them"
Benediktas 2021-11-24 11:38
Man atrodo neatsisako, nors tiksliai nesidomėjau. Žinau tik, kad 4680 žymiai mažiau kais atiduodama ir priimdama dideles sroves. Dėl ko dar bus ir mažesni nuostoliai.
Paramotoras 2021-11-24 14:59
Siaip jau kaip minejau norvegijoje tinklai jau neveza ir nuo sausio, berods, ivedamas galios mokestie. jei valanda laiko pas tave apkrova bus 10kw (kraunasi masina7kw, darai valgyti, 2kw, kazkas tika isimaude ir pan) tai jau 50 evriku kitam menesiui paruosk papaildomu, jei 5kw tai paruosk 20 evriku. Eketros trukumas jauciamas ziurus, svedai nebeduoda ir nebezada duoti. is 10 metu ev normaliu nra, lefas kokia 40km kai silta vaziuoja, golgas max 70 tesugeba. Teslos daugiau bet ten kainos neadekvacios uz tai ka gauni. na ir remontas neadekvaciai brangus. kaip tik sestadieni norvegijoje mitingai del bragios elektros. parinasi liaudis nes pasodino visus ant elektros adatos (uzdraude imones sildyti iskastiniu kuru, sudare salygas ev buti pigesnes uz vdv) o dabar elektros truksta, tinklai neveza, kainos kyla. visutinis ukis norveguos per menesi parina taip 1000-200kw. siai dienai norvegijoje parduota apie 300000 ev. sakykim jei kokia 10 procentu kraunsi gryze namo ir kiekvienas minimum 7kw. na dar imones pradejo valgyti neadekvacius kiekius sildymui. ir kas vyksta su tinklais. prognozuoja jog jei vasari pasals iki -15 -20 tai didele tikimbe tinklo griuties ir isisinchronizavimo.
Paramotoras 2021-11-24 15:21
Tiesa didziojoj nirvegijos dalyje elektra nuo pernai pabrango 2000 procentu.
Benediktas 2021-11-24 15:30
Kam tu vargsti toj Norvegijoj, grįžk į pas mus į Lietuvą.
Paramotoras 2021-11-24 15:32
As nevargstu. Stiprokai auksciau vidurkio. Tuesiog vidurkiui ir zemiau darosi sunku. Pernai malku pecius atdavinejo o siemet pilna skelbimu jog nori pirkti
Benediktas 2021-11-24 15:38
Tai kiek dabar i eurus pavertus kainuoja elektra ten?
immortallt 2021-11-24 17:25
Paramotoras, tu net nesupranti kas vyksta ir viską suplaki į vieną vietą. Pirma, elektros įvado galia ir elektros kiekis yra du skirtingi dalykai, kaip kuro sąnaudos ir kuro bako talpa. Galios įvado apmokestinimas yra lauktas žingsnis, nes būtent elektros tinklo galią kainuoja išlaikyti perdavimo ir paskirstymo tinkle, o ne perduoti kiekvieną kWh. Tai susiję su elektromobiliais dėl to, kad dabar visi užsimanė kuo didesnių įvadų. Antra, elektros tiekimo Norvegijoje užtenka jos poreikiams per akis. Problemos atsirado kelios: a. elektrą norvegai naudoja labai neefektyviai, nes jiems jinai santykinai pigi. b. ne per seniausiai atsidarė elektros jungtis berods su JK, kur elektra labai pabrango dėl išaugusių dujų kainų, tai jei anksčiau vietoje pardavinėdavo elektrą po 20€/MWh, tai maksimaliai eksportuoja į JK po 200€/MWh. Trečia, tavo visos prognozės yra iš piršto laužytos, kaip ir "tinklo griūtis". Ir Skandinavuose jei visą šildymą elektriniais pečiukais pakeistum šilumos siurbliais, ir visus automobilius į elektromobilius, tai elektros paklausa sumažėtų, o ne išaugtų. Ketvirta, elektros kainų augimas yra nei dėl elektromobilių, nei dėl žaliosios energetikos, o dėl stipriai pabrangusių dujų, kurios lemia paskutinės kWh kainą, o pastaroji lemia visos superkamos elektros kainą. Penkta, tavo prielaidos apie krovimą iš viso kreivos. Automobilis vidutiniškai stovi 95% laiko Namie krauti jo 7kW galia nėra reikalo, o stotelė gali koreguoti krovimą priklausomai nuo to, kiek galios panaudojama kitiems namo reikalams. Kadangi iki šiol visi abuse'ino tinklą, būtent įkalė finansinė ribojimą, kad susitvarkytų krovimą ir nereikėtų tinklų plėsti. Tai niekaip nesusiję su elektros trūkumu. Elektros trūkumą gražiai patvarko kintami tarifai, kurie skandinavuose irgi kol kas nebuvo labai patrauklūs, nes pas juos elektros kaina buvo pakankamai stabili. Dabar nebėra. Įjungs kelių mygtukų paspaudimu, kad krautų elektromobilį, kai elektra pigiausia, ir elektromobiliai būtent nurėš pikus. Po 5 metų pasileisti turėtų jau demand responsive market, tai elektros trūkumą elektromobiliai padės subalansuoti ir suplokštins paklausos kreivę, kas reikš tiek mažesnes tinklo priežiūros sąnaudas kWh, tiek ir mažesnes elektros kainas, nes investuotojams bus mažesnė rizika investuoti į elektros gamybą. tūkstančiai procentų pabrango Ot protpy*** Gal parašytum, kad 2020 m. elektros didmeninė kaina buvo nukritusi iš esmės iki 1€/MWh, kai įprastai tenais jinai kainuoja 25-30€/MWh tokiu metu? Ir tada pasakyk, kad pabrango iki maždaug 90-100€/MWh, ir žiūrėk sutampa su kainų augimu JK ir elektros kabelio paleidimu į tenais. Ai, ir dar niuansėlis, Norvegijoje elektros tinklai pastai tarpusavyje sujungti, ir suskaidyta Norvegija į 5-ias kainų zonas, o pabrangimas virš 30€/MWh yra tik Oslo regione.
AAA000 2021-11-24 17:38
nes cia tiesiog pradine investicija. kaip ir sanaudos pastatyt vejo, saules ir vandens patvanku jegaines su pirminio prijungimo- perdavimo tinklu. vartojimo sanaudos yra sistemos palaikymas+vartojimo NK. kai nafta mazes, ar daugumoje pereis prie nulinio kuro ciklo(tipo biokuras) - tada tiksliau isivertins. daba mazai kam idomu teisingi NK palyginimai. ypac elektra failina sildymo gaminime, apie ka isvis mazai snekama tik kai Muskas paminejo problema - pradejo ten "eko"istai kazka apie pazangias "inovacijas" teslose svaigt... nors cia ziaurus minusas EV pries VDV. sitai neefektyvumo problemai sprest prisireike net brangios irangos... kai kuro deginime nera kur det tos silumos...
Benediktas 2021-11-24 17:43
Tinklo balansavimas suryja pusę energijos?
AAA000 2021-11-24 17:53
kai kuriais atvejais - taip. buna net 90%+. kai pvz elektros vartojimo sala. del to as uz globalius tinklus. ir tik uz modeli - kurio neimanoma isjungt. tiesiog ekologiskiau. miesto ziurkes sito ypac nesupranta jos paprastai uz visokias bukas centralizacijas...
HardAxe 2021-11-24 18:47
Reikia pradėti gaminti pigiai aptarnaujamus ir realiai pataisomus produktus ir sumažės tarša. Tada galės nors ir 150% daugiau teršti gamindami. Daiktai, kurie paskaičiuoti tik tik atlaikyti garantinį terminą yra patys taršiausi.
immortallt 2021-11-24 19:02
Jo, balansavimas gali ir 200% energijos sunaudoti, nu kai reikia nusišnekėjimą pagrįsti. O jei supranti, kas yra balansavimas, ir pasižiūri didžiąją dalį pasaulio, tai supranti, kad balansavimui dujos naudojamos retai. O jei pasižiūrėsi link ko eina viso pasaulio tinklai, tai suprasi greitai, kad balansavimas tuoj bus išimtinai rezervuotas akumuliatoriams, nes niekas kitas nepakonkuruos. HardAxe, pigiai aptarnaujami ir realiai pataisomi produktai kainuoja brangiau ir dažniausiai didesni, mažiau mobilūs ir pan., t.y. viskas, ko nesirenka vartotojas. Bendrai prispausti gamintojus gaminti ilgaamžiškus produktus ir pigiau taisomus yra ilginti garantijas privalomas. Na ir dabar dar viena iniciatyva yra, kad būtų galimybė iš viso nusipirkti atsargines dalis, būtų normalūs katalogai, ir būtų galima pakeisti (nebūtų suvirinta/sulituota viskas į vieną masę).
sigun 2021-11-24 19:03
Grįžti namo. Jei tai paskutinis važiavimas, o stulpelių rodo mažiau nei pusę, išlipęs paimi laidą ir įjungi į auto rozetę. Pagal taimerį krovimas įsijungia kai prasideda naktinis tarifas ir baigiasi kai pasikrovė arba atėjo dienos tarifas. Tokiu būdu tiesiog ryte atėjęs vėl turi 80-100%. Standartinis kroviklis yra 10A, t.y. 2,3kW galios. Tačiau yra krovikliai, leidžiantys reguliuoti krovimo greitį ir gali pasirinkti nuo 6A (1,4 kW) iki 16A (3,7 kW). Yra ir greitesnių, galinčių krauti 6,6 kW, bet man tokio neprireikė, nes kai reikia greitai, nuvažiuoji iki Lidlo DC kroviklio, kuris krauna ~20 kW galia. Kol apsiperki jau būna pasikrovęs bent iki 80%. Tad galimybė nei kiek savęs neapsunkinant, neapkrauti tinklo ir tuo pačiu naudotis pigiausiu tarifu tikrai yra. Tereikia perskaityti vartotojo instrukciją ir vieną karta nustatyti taimerį, o tingintys perskaityti instrukciją ko gero nusipelno 50 eur paskatinimo tą padaryti.
AAA000 2021-11-24 19:10
manau klysti. priklauso nuo perdirbamumo ir liekamosios tarsos. sakykim popierius manau puikus isradimas. tiesiog tobulas ekologiskai. o va kai padare visokius popieriaus celofanavimus - padare ekologine problema. arba kai kuriu rusiu dazus. arba dalis kliju rusiu. gera technologija manau sakykim aliuminio danga ant popieriaus. kai kurios rasalu rusys. o suyrantys plastikai - manau nesamone. ten yra uzsleptoji tarsa. paimkim sakykim kokiu 100 tonu suyrancio plastiko, sumeskim i kruva - palaukiam pora metu - kol "suirs". nu ir pameginkim ten ka nors pasodint. ar uzpilta per ta kruva vandeni, perkosta per tipinius filtrus pasiulykim kam nors isgert tu pvz isgertum tokio? kad mes kazko nebematom - tipo "nesuyrancio plastiko" pamazejo - tu manai kad problema dingo? ji tik pasikeite - dar didesne ateities problema...
AAA000 2021-11-24 19:23
sakykim mano darbo specifika - klientu aptarnavimas visoje Lietuvoje. per diena galiu aptarnaut 4-5. konkurencija vercia pereit i 6 klientu aptarnavimo lygmeni per diena. sakykim gyvenu kokiam Kaune - logistiskai parankiausia - daugiausia klientu nisa. rajoniniai klientai sudaro sakykim iki 30% darbo kruvio ir generuoja minimalu atsiperkamuma. nu ir islenda tris dienas is eiles po klienta klaipedoje, vilniuje, nu ir kokioj utenoj su paneveziu ir rokiskiu visi klientai svarbus, nes bent viena neaptarnavus - pasisneka tarpusavy. ir man kaip verslininkui - pz. reputacine deme bent pusmeciui. dingsta uzsakymai. ir turiu net tris leafus. nes isgaliu. manai iseitu aptarnaut? su dyzeliu net vienu be problemu speju. --------- lidl maciau vilniuje ant ukmerges plento turi stotete ir taurageje dar maciau. kaip suprantu ten dykai. ir jos dvivietes - nu tai 4 ev gali krautis vienu metu. grubiai kokiu 30 pasikrovimu galetu. bet ten manau savivalda dotuoja elektra mainais uz galingos stoteles pastatyma. taip kad ne nemokamai. o kitu saskaita - laikinai. plius nedaznai ten kraunasi, nors esu mates ne karta kedainiuose dar knisa lidl aisktele - gal statys ir ten. o va tos viesos letosios, kur apie 3-6kw - nu tai istisai uzimtos jei kazkur rajone... pastato dienai visai... po darbo pasiema. nu tai viena ev pakrauna per diena... ir kiek cia zalumo prideda ypac kai igrusta tokia stotele kazkokioje aiskteleje su 10 vietu max prie kokio iki, ir uzima net 2 vietas... ten gi birzgia vdv dvigubai daugiau parkavime del tokios nesamones...
sigun 2021-11-24 19:54
Pirmos kartos elektromobiliai tikrai neskirti po visą šalį važinėjančiam ar taksistui. Tai automobilis mieste ar netoli jo gyvenančiam ofiso planktonui ir šioje situacijoje jis tikrai geras.
Robkinas 2021-11-24 20:42
Visiskai pritariu!
AAA000 2021-11-25 01:54
arklius irgi reikedavo pagirdyt, pasert ir pailsint, bet jie galedavo kai kada patys paest pievoje. plius moka pasidaugint, syka ekologiskiau, pravazumas didesnis, labai gera navigacija aikstelese ir net buna su autopilotu. nyvaryta visada paims mesos supirkejas ir dar gerai sumokes. tai kur tie EV privalumai? nes minusai ant minusu, kai gerai pagalvoji... mieste gi greitis ribotas - ofiso planktonui arklys aiskiai geriau...