Naujasis Kinijos hipergarsinis orlaivis sukurtas remiantis NASA dizainu: ir jis gali viršyti 5 machų greitį  ()

Remiantis „South China Morning Post“ (SCMP) pranešimu, Kinijos mokslininkų komanda sukūrė ir išbandė hipergarsinio orlaivio variklio prototipą, tariamai pagrįstą dizainu, kurio NASA atsisakė daugiau nei prieš 20 metų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pats prototipas gali ir netapti gamybine hipergarsinio lėktuvo versija. Vis dėlto, „Journal of Propulsion Technology“ dirbanti komanda teigė, kad „jo veikimo mechanizmo supratimas gali suteikti svarbių užuominų kuriant hipergarsinį lėktuvą ir variklį“.

NASA atšaukta „X-47C“ programa atgaivinama

Originalų dizainą XX a. paskutiniajame deš. pasiūlė Mingas Han Tangas, buvęs NASA hipergarsinių technologijų programos vyriausiasis inžinierius. Kaip teigiama SCMP pranešime, Tango kurtas dizainas buvo „Boeing Manta X-47C“ programos centre. Tačiau JAV vyriausybė programą nutraukė dėl didelių išlaidų ir daugybės techninių problemų.

Skirtingai nuo daugelio hipergarsinių orlaivių pasiūlymų, kurių apačioje yra variklis, Tango orlaivio dizainas turėjo du atskirus variklius kiekvienoje pusėje. Esant mažesniam greičiui, varikliai veikia kaip įprasti turbininiai reaktyviniai varikliai. Be judančių dalių, konfigūracija leidžia orlaiviui greitai persijungti į didelio greičio režimą, kad pagreitėtų iki daugiau nei 5 Machų greičio.

Dabar profesorius Tan Huijunas ir kolegos iš Nankino aeronautikos ir astronautikos universiteto Jiangsu mieste, Kinijoje, sukonstravo prototipą, pagrįstą originaliomis Tango specifikacijomis. Jiems tai pavyko padaryti dėl to, kad 2011 m. „Boeing Manta X-47C“ programos brėžiniai buvo išslaptinti.

Huijunas ir jo komanda išbandė prototipą vėjo tunelyje, kuris leidžia atlikti bandymus sąlygomis, panašiomis į skrydį 4–8 machų greičiu. Bandymai atskleidė, kad Tango siūlytas variklio dizainas veikia tokiomis sąlygomis, o tai reiškia, kad jie turi galimybę atlikti tolesnius bandymus ir sukurti naujas savo prototipo versijas.

Lenktynės dėl hipergarsinio greičio

 

JAV ir Kinija yra kosmoso ir aviacijos lenktynių įkarštyje. Remiantis SCMP straipsniu, daugelis aukšto lygio Kinijos mokslininkų pasitraukė iš NASA ir kitų vyriausybinių inžinierių firmų JAV XX a. pab. dėl įtemptų santykių tarp dviejų šalių. Pranešama, kad tai sutapo su Kinijos hipergarsinių ginklų programos pradžia 2000-ųjų pradžioje.

Kinijos kosmoso agentūra neseniai paskelbė, kad Mėnulyje stato branduolinį reaktorių, kuris, kaip pranešama, bus 100 kartų galingesnis nei kuriamas NASA. Kinijos vyriausybė taip pat anksčiau šiais metais paskelbė, kad bendradarbiaus su Rusija kuriant Mėnulio kosminę stotį, kuri tiesiogiai konkuruos su NASA „Gateway“ programa. Spalio mėnesį Kinija taip pat paleido hipergarsinę raketą su „pažangiu kosmoso pajėgumu“, kuri nustebino JAV pareigūnus.

 

Tuo tarpu liepos mėn. JAV oro pajėgos sudarė 60 milijonų dolerių vertės sutartį su „Hermeus“, kad per trejus metus būtų sukurtas orlaivio prototipas, galintis skristi 5 machų greičiu naudojant tik vieną variklį.

Lenktynės dėl hipergarsinių technologijų vyksta visu pajėgumu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(30)
(1)
(29)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()