Didžiausi Baltijos šalyse laivų remonto dokai dirba Klaipėdoje: kaip efektyviai suremontuoti tūkstančius tonų sveriantį laivą? (Video) ()
Laivai, kaip ir automobiliai, genda. Tačiau jei sugedusią mašiną pakanka pristatyti į autoservisą, tai didžiuliam, tūkstančius tonų sveriančiam laivui paprasto garažo nepakanka. Tikriausiai nedaugelis žino, kad Klaipėdoje veikia didžiausi Baltijos šalyse laivų remontui skirti plaukiojantys dokai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pradėję dirbti praėjusiais metais, šie dokai remontui gali priimti net ir 33 tūkstančius tonų sveriantį laivą. „Per kelis metus investavome apie šimtą milijonų eurų tam, kad ta infrastruktūra atsirastų. Tai lėtai atsiperkančios lėšos, tačiau ilgalaikė investicija vystant patvarų verslą,“ - pasakoja AB „Vakarų laivų gamykla“ vadovas Arnoldas Šileika.
Kol laivas remontuojamas, laivo savininkams jo prastovos kainuoja didžiulius pinigus, tad svarbu ne tik kokybiškai, bet ir greitai sutvarkyti gedimą. Todėl Klaipėdos uoste remonto dokai dirba septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą. „Turėjom atvejį, kai su taksi per vieną naktį iš Belgijos mums atvežė trūkstamą detalę“, - pasakoja UAB „Vakarų laivų remontas“ specialistas Viktor Kleščionok.
Daugiau apie tai, kaip Klaipėdoje vyksta milžiniškų laivų remontai, žiūrėkite laidoje „Mokslo sriuba“: