Didžiulių finansinių rūpesčių kamuojama “Toyota Motor” pristatė naujos kartos hibridinį automobilį (Video)  (7)

“Toyota” pristatė hibridinį Prius plug-in (PHEV) modelį, kurį galima prijungti prie elektros tinklo. Vietoj įprastų akumuliatorių automobilis turi ličio-jonų baterijas, kurias pakrauti 220 V įtampos tinkle trunka pusantros valandos, o 110 V – apie 3 valandas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

“Toyota” sukūrė pavyzdį, kaip turi atrodyti standartiniai keleiviniai elektromobiliai. Mes sumažinome baterijų dydį ir jų kainą, o taip pat sugebėjome išspręsti jų pakrovimo problemą”, – sakė “Toyota Motor” viceprezidentas.

Pasak jo, Toyota Prius ekologiškesnis už ankstesnius modelius. Jis gali ilgiau važiuoti varomas elektros energija, o tai reiškia, kad mažiau vartoja benzino ir mažiau teršia aplinką. Naujasis hibridas, maitinamas akumuliatorių, galės nuvažiuoti apytiksliai 25 km išvystydamas beveik 100 km/ h greitį. Kai baterijos išsikrauna, hibridinis Prius važiuoja kaip įprasti automobiliai, mat turi benzinu varomą variklį. Na, o įvertinant kuro atsargas, toks automobilis galėtų nuvažiuoti iki 1400 km atstumą.

Automobilio pristatymo Tokijuje metu pirmojo Europos žemynui skirto naujosios kartos iš elektros tinklo įkraunamo hibridinio „Prius“ modelio rakteliai buvo įteikti Strasbūro merui Rolandui Riesui. Automobilio perdavimas simbolizuoja „Toyotos“ ir Strasbūro miesto bendradarbiavimo pradžią.

Pagal šį susitarimą, apie 100 elektra įkraunamų hibridinių „Prius“ bus suteikti Strasbūro miestui. Programoje taip pat numatyta, kad iš viso apie 200 automobilių bus išdalyti tam tikriems viešojo ir privataus sektorių klientams daugiau nei 10 Europos šalių, įskaitant Prancūziją, Jungtinę Karalystę, Portugaliją, Olandiją ir Vokietiją. Iš viso pirmąją partiją turėtų sudaryti 600 modelių, kurių 230 keliaus į Japoniją, 200 į Europą ir 150 į JAV.

Na, o masinė šio automobilio prekyba prasidės ne anksčiau kaip 2011 metais. Tikinama, kad jo kaina bus įkandama.

Nežiūrint šių optimistinių planų, dabartiniu metu „Toyota Motor“ išgyvena labai sunkius laikus. Kompanijos prezidentas Akio Toyoda, remdamasis Jimo Collinso knyga „Kaip žlunga galingieji“ (How the Mighty Fall), kurioje įvardintos penkios bendrovių nuosmukio stadijos, pripažino, kad jo vadovaujamas gamintojas jau atsidūrė ketvirtoje – išsigelbėjimo paieškų – stadijoje ir balansuoja ant penktosios stadijos – pasidavimo abejingumui ar visiško žlugimo – krašto.

Pasak A.Toyoda, „Toyota Motor“ jau išgyveno tris pirmąsias stadijas: dėl sėkmingos veiklos atsiradusios puikybės, nedisciplinuoto tolimesnio augimo vaikymosi bei rizikos ir pavojų neigimo.

Anksčiau „Toyota Motor“ planavo pasiekti 10 mln. vnt. metinius pardavimus, bet šiais metais tikisi parduoti 7,3 mln. vnt. automobilių. Pernai Japonijos gamintojo pardavimų apimtys sudarė beveik 9 mln. vnt. A.Toyoda sutiko, kad gamintojas tapo pernelyg didelis ir labai nutolo nuo savo pirkėjų.

Kita rimta grėsme A.Toyoda įvardijo nepalankų dolerio ir jenos santykį, dėl kurio gauti pelno iš pagrindinės veiklos tapo itin sudėtinga. Vis dėlto vadovas patikino, kad „Toyota Motor“ neatsisako savo tikslo kaip galima greičiau pradėti dirbti pelningai, nors šiais finansiniais metais planuojamas 18 proc. pardavimų smukimas. Dėl to gamintojas neišnaudos apie 30 proc. savo gamybinių pajėgumų.

A.Toyoda prie „Toyota Motor“ vairo stojo birželio mėnesį, kuomet didžiausias pasaulio automobilių gamintojas dėl smarkaus rinkos smukimo išgyveno labai sunkų etapą. „Toyota Motor“ prognozuoja, kad šiais finansiniais metais motininės bendrovės veiklos nuostoliai sudarys 600 mlrd. jenų (16 mlrd. Lt), o visos grupės veiklos nuostolis sudarys apie 750 mlrd. jenų (20 mlrd. Lt) darant prielaidą, kad vienas doleris kainuos 92 jenas (2,41 Lt).

Be pardavimų smukimo ir nepalankaus valiutų kurso šiandien „Toyota Motor“ užgriuvo ir daugiau rūpesčių: spalio pradžioje gamintojas paskelbė ketinąs JAV atšaukti 3,8 mln. „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių , kuriuose netinkami pritvirtintas kilimėlis gali nuspausti akceleratoriaus pedalą. Manoma, kad dėl kilimėlio kaltės įvyko bent viena avarija, kurioje žuvo keturi žmonės. Tai didžiausias „Toyota Motor“ automobilių atšaukimas per visą istoriją. A.Toyoda pareiškė užuojautą dėl keturių žuvusiųjų ir apgailestavo, kad „Toyota“ bei „Lexus“ automobilius dėl jų saugumo pasirinkę pirkėjai dabar turi rūpesčių.

Gamintojas pažadėjo pakoreguoti akceleratoriaus pedalo formą, pakeisti originalius kilimėlius naujais, o kai kurių modelių atveju dar ir padidinti atstumą tarp greičio pedalo ir grindų bei sumontuoti sistemą, išjungiančią variklį kuomet vienu metu spaudžiami greičio ir stabdžių pedalai.

„Toyota Motor“ vadovui pastaruoju metu nuotaiką praskaidrinti gali nebent geri naujojo „Prius“ pardavimai. Itin didelio susidomėjimo šis modelis sulaukė Japonijoje, kur vyriausybė skatina gyventojus rinktis ekologiškus automobilius. A.Toyoda teigė, jog pasveikintų vyriausybės sprendimą pratęsti kovo mėnesį pasibaigsiančią naujų automobilių pirkimo skatinimo programą, tačiau pripažino, kad kliautis vien vyriausybės parama nėra labai apdairu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)