Sukurta „iPhone“ kontroliuojama skraidyklė - naujas žingsnis į papildytą virtualią realybę? (Video) (18)
Prancūzijos kompanijos "Parrot" sukurta nedidelė per nuotolį su garsiuoju „iPhone“ valdoma skraidyklė žada revoliuciją vaizdo žaidimų industrijoje ir milijardus jos kūrėjams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skraidyklė, pavadinta „AR.Drone“, sukėlė tikrą sensaciją Las Vegaso elektronikos parodoje. Žiūrint iš šalies, tai įprastinis per nuotolį valdomas skraidymo aparatas. Na, gerai, neįprastas tuo, jog jis valdomas „iPhone“ telefonu. Na, bet tai irgi nelabai originali idėja – jau Šveicarijos automobilių dizaineris Frank Rinderknecht sumąstė, o automobilių tobulinimo bendrovė "Rinspeed", bendradarbiaudama su "Siemens" sukūrė neeilinį elektromobilį „iChange“, kurio vidaus funkcijas valdo tas pats „iPhone“.
Vadinasi, šiuo atveju „iPhone“ nėra pagrindinis idėjos „vinis“, nors prisidengti tokiu garsiu gaminiu prekybai ir ypač marketingui nekenks. Kaip išskirtinę skraidyklės „AR.Drone“ savybę Henry Seydoux įvardina naudotas sudėtingas karinėje pramonėje sutinkamas technologijas, tad pasak kūrėjų vien jau tuo jis yra pranašesnis už kitus panašius skraidančius modelius.
Į orą aparatą pakelia keturi propeleriai, kurie pagal aprašymą veikia itin tyliai ir jų beveik negirdėti. 300 g masės skraidyklės greitis siekia 17,7 km/h ir ore po 60 minučių trukusio akumuliatoriaus pakrovimo ji gali išsilaikyti apie 15 minučių – ganėtinai trumpai ilgam „pasižaidimui“, bet su perspektyva, jog tobulėjant akumuliatoriams šis laikas irgi didės. Maksimalus atstumas, kuriuo „AR.Drone“ gali būti valdomas yra apie 50 metrų. Svarbiausia tai, jog „AR.Drone“ įmontuota kamera fiksuoja vaizdą ir per „Wi-fi“ perduoda jį į "piloto" mobilų telefoną.
Štai čia yra visa idėjos esmė - roboto fiksuojami aplinkoje esantys objektai į „iPhone“ ekraną perduodami ne tokie, kokie yra, o „apvelkami“ kompiuterinės grafikos elementais ir taip virsta virtualiais objektais – kokiais gi, viskas priklauso nuo konkrečios programos. Tarkime, jie galėtų virsti į sunaikinti būtinus taikinius. Taigi, dar vienas žingsnis link papildytos virtualios realybės žaidimų - žaidėjai gali žaisti viduje ir lauke, pasiekiamas didesnis žaidimų tikroviškumo įspūdis, kuomet sumaišomas realūs ir virtualūs pasauliai.
Tiesa, kaip tai atrodys realybėje, kol kas neaišku, tačiau kai kurie žaidimų rinkos dalyviai jau tvirtina, kad šis įrenginys gali būti žaidimų ateitis, uždirbsiantis jo kūrėjams daugiau nei 30 milijardų.
„Mūsų kūrinys leis vaikams ne tik žaisti žaidimus sėdint prie kompiuterio, bet ir sode ar paplūdimyje“, - sakė H. Seydoux, kuriam priklauso žaislų kompanija „Parrot“. „Vaikai gali pilotuoti įrenginį. Norėjau sukurti kažką tokio, kas ne tik būtų lengvai valdoma, bet ir saugu.“
Sklando gandai, jog skraidyklės kaina yra apie 300 svarų, tačiau patys „Parrot“ atstovai kol kas neigė spaudoje pasirodžiusius pranešimus apie tokią kainą.
„AR.Drone“ kūrėjai šiuo metu kviečia žaidimų kūrėjus kurti jų skraidyklei skirtus žaidimus – jeigu įrenginio sėkmė bus panaši kaip kad pavyzdžiui "Nintendo Wii", į šį kvietimą reiktų atkreipti dėmesį ir jau imti kurti patrauklius žaidimų siužetus.